Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg den 26 januari 2009

Av Anna - 26 januari 2009 22:44

Kunde inte låta bli! Har hittat ett toppenrecept på en kladdkaka som blir alldeles underbart bra.


Här kommer receptet:

100 g smör
2 ägg
3 dl socker
2 tsk vanilj socker
1 dl vetemjöl
3 msk kakao

Sätt på ungen på 175 º.
Smält smöret.
Vspa ägg och socker poröst, tillsätt de andra ingredienserna  och rör om ordentligt. Grädda i miten på ugnen i 15min.
Hemligheten för att få kakan så där härligt kladdig är att inte ha den inne längre. Spelar ingen roll om kakan fortfarande rinner lite. Ta ut den efter 15 min och låt den i stället svalna i några timmar då stelnar den.
Garnera med Florsocker och servera med visspad grädde!
MUMS!

Av Anna - 26 januari 2009 20:46

Många frågar efter bilder på huset och jag lovar att det kommer. Vi vill väldigt gärna lägga ut bilder på det vackra gamla huset men vill avvakta tills allt är 100 procent klart. Vi väntar på ett sista litet beslut och vill inte gå ut med det förrens allt är klart.


Men det kommer- så håll ut!

Tanken är ju att redan till sommaren erbjuda boende samt café och gårdsbutik!



Av Anna - 26 januari 2009 18:00

Var just över till Coop för att ta reda på märket på den kravmärkta läskedrycken med smak av fläder/lime. Greenly heter de och saluförs av Satarnus. Finns i flera olika goda smaker och jag gillar utseendet på flaskan. Pratade dock med en kompis som sa att hon provat och att de inte alls var så goda. Någon som har någon erfarenhet.


Coop är ju väldigt duktiga på att ta in ekologiska varor. Hittade två fina glasflaskor med ekologisk läskedryck från ett litet bryggeri i Svaneke på Bornholm. Finns i smakerna blåbär, fläder och äpple/päron. Visst är det vackra.


Blev väldigt inspirerad igår att ha ekologiska och rättvisemärkta grejer i cafeet. Det ligger helt rätt i tiden!




Av Anna - 26 januari 2009 13:30

Blev väldigt besviken nyss...

Har nämligen ansökt om att få tillgodoräkna mig de 5 veckornas praktik som ingår i universitetskursen som jag läser just nu. Eftersom jag hade ett vikariat som lärare hela förra året trodde jag inte det skulle vara några problem. Hade varit underbart att kunna vara på Gotland och jobba lite husprojektet istället för att vara i Luleå 100 mil därifrån.


Men fick avslag på ansökan idag. De ansåg att praktiken var en så viktig del av kursen. Jag är verkligen inte det minsta sugen på att ha praktik. Men det är väl bara att bita i det sura äpplet. Får försöka bli klar med examensarbetet fort så att jag kan åka ner till Gotland längre fram i vår istället.



Av Anna - 26 januari 2009 07:39

Underbart kul! Tack för att ni vill följa vårt projektet med pensionatet!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards