Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 10 februari 2009

Allt kostar pengar

Av Anna - 10 februari 2009 17:26

Skulle försöka boka en resa till Gotland v.10 för att kunna skriva på lånen och för att jag vill vara med när vi får tillträde till huset. Men det finns ju inga biljetter till vettiga priser kvar. Skulle kosta mig närmare 4000kr att åka t.o.r och räcker verkligen inte mitt lilla studiebidrag till. Är verkligen trött på att inte ha några pengar och känna sig urfattig.


Allt kostar ju pengar. Företagsregistering, webbhotell för hemsidan, ansöka om café. Ibland undrar jag hur det hela ska gå ihop.


J var superduktig och ringde och kollade med några revisionsbyråer om de kunde hjälpa oss med lite funderingar som vi har. Men det kostar ju också, närmare 1000kr/h. Vi vill ju bara få hjälp med att skriva ett avtal emellan oss.


Kan inte någon bara boka av alla sina biljetter så att det finns några till normala priser.

 
 
Mita

Mita

10 februari 2009 17:52

Det är billigare att åka en vecka till USA än att åka till Gotland, helt vansinnigt att svenskarna inte gynnas att resa inom landet

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

10 februari 2009 19:28

Skall du överge sköna norrland för Gotland? Erat hus ser underbart ut, jag älskar gamla hus från tidigt 1900-tal. Du har ingen hemsida för dina fotografier? Älskar foto från norr. Lycka till med allt ni tar er för med företag o flytt! //Lisa

http://www.dubbela.bloggagratis.se

 
Karin

Karin

10 februari 2009 20:30

Jag gör det billigare hi hi!

http://hemochliv.blogg.se

 
Lena

Lena

10 februari 2009 20:56

Tråkigt att det alltid ska handla om pengar!
Hoppas du får tag i billiga biljetter så du kan vara med ; ))

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Marie

Marie

10 februari 2009 21:04

Helt sanslöst vad en biljett kan kosta till Gotland... Håller tummarna för att det ordnar sig på något sätt!

Marie

http://hundblogg.bloggagratis.se

 
Tin

Tin

10 februari 2009 21:48

Att allt ska vara så dyrt!!!

Hoppas det ordnar sig för dig!

Ha det gott!

http://tins.bloggagratis.se

 
Ann

Ann

10 februari 2009 22:14

Varför varför ska det vara så dyrt):Önskar er lycka på vägen(:
Ann

http://ann.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

11 februari 2009 10:29

Kul att du gillar Brunhilda och hennes vänner! Lycka till med ert spännande projekt på Gotland! Det är bara att höra av sig om du vill bli återförsäljare av Udda kuddar:)

http://www.uddakuddar.se

 
Line

Line

11 februari 2009 11:29

Hejsan!
Jag vill bara önska dig lycka till med ditt företagande. Hoppas att det går bra för er. Det är ett fint gammalt hus ni hittat. Jag är ganska ny på att blogga och hittade din sida i dag. Har själv haft företag och vet att det krävs massor av tid och energi + en hel del slantar.
Lycka till med allt!

http://lineslantliv.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

11 februari 2009 18:00

Det är verkligen sjukt dyrt att åka till Gotland. Hoppas att ni hittar en lösning som fungerar bra med allt det administrativa.

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
billiga webbhotell

billiga webbhotell

15 juni 2010 23:00

Ett bra och billigt webbhotell är alltid svårt att hitta.
Intressant blogg! :)

http://billiga-webbhotell.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards