Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg den 20 april 2009

Av Anna - 20 april 2009 19:12

Nu har jag vinkat av mina föräldrar och min bror på flygplatsen. Det har varit mycket trevligt att ha dem på besök här. Har nått några förfrågningar på receptet på getostlasagnen och limepajen.  De var väldigt uppskattade båda två så jag bjuder på recepteten en bit ner. Recepten hittade jag på den trevliga bloggen Lilla Blanka http://lillablanka.blogspot.com


Ikväll ska jag förresten vara med i radio. Blev uppringd av producenten för Karlavagnen i P4 som hört om vårt spännande projekt på Gotland. De frågade om jag kunde tänka mig att ställa upp i kvällens program som skulle handla om projekt. Ska bli väldigt kul men det är så klart också lite nervöst!


Limepaj 

Enkel och fantastiskt god



Pajdeg:

3 dl vetemjöl

2 msk socker

125 g smör

1 äggula
Blanda mjöl, socker och rumsvarmt smör, tillsätt äggulan och arbeta ihop till en deg. Tryck ut i en form ca 20-25 cm. Låt degen vila i kylskåpet under tiden du gör fyllningen.


Fyllning:

3 ägg

2 dl socker

2 dl grädde

2 msk mjöl

1,5 msk vaniljsocker

Rivet skal och pressad saft av 3 lime
Vispa ägg och socker poröst.

Rör i resten av ingredienserna och häll sedan fyllningen i pajskalet.
Grädda 30 min längst ner i ugnen på 200 grader

Låt kallna!


Getostlasagne 4port


Smakrik lasagne som gärna ätes med fräsch sallad

100 g soltorkade tomater
3 dl Crème fraiche
100 g getost (chèvre)
1 tsk timjan

1tsk oregano
1/2 tsk svartpeppar
2 1/2 dl mjölk
200 g färska lasagneplattor


Sätt ugnen på 200°C.
Förväll de soltorkade tomaterna hastigt i lättsaltat vatten och finhacka dem sedan. Blanda ihop crème fraiche och getost tills det blir slätt. Tillsätt kryddorna och tomathacket.Smaka av och späd med mjölken.
Varva med lasagneplattor och ostkrämen i en form. Avsluta med ostkräm. Grädda mitt i ugnen ca 20 minuter.

 
 

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards