Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg den 25 maj 2009

Av Anna - 25 maj 2009 11:31

Idag lämnar vi Visby och ger oss av mot Rone igen! Innan dess ska det dock åkas förbi Byggmax, Comfort och ÖB för att inhandlas avloppsrör, skruvar, röd-sprit, sandpapper, smärgelduk, pluggar, lackfärg, målarfärg, dörrlås, IR-termometer och en hel del annat. Det känns som om inköpslistan aldrig tar slut.


Väl ute i Rone ska det jobbas som tusen. Först och främst ska diskrummet göras klar, cafedisken skruvas, ihop,arbetsbänken slipas och lackas golvet lagas och sen ska det skruvas ihop stolar och ställas iordning. Håll tummarna för att vår besiktning går bra.


När det är klart, ska jag ge mig i kast med att måla iordning ett par skåp som finns i källaren och som vi tänkt ställa in i rummen. Jag har börjat göra iordning fotoutställningen också. Jag är medveten om att prioriteten på den kanske inte är så hög man jag tycker att det är ett ganska trivsamt och roligt arbete. Betydligt roligare än att måla väggarna i rummen. Jag tycker verkligen att det är så trist att måla.  Inte så bra när det finns massor av väggar att spackla och måla.


Idag ska vi försöka ta oss runt och hälsa på grannarna. Tycker det ska bli riktigt trevligt!



Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards