Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg under juni 2009

Av Anna - 7 juni 2009 22:34

Har precis kommit hem efter några riktiga härliga dagar i skärgården. Vädret bjöd på uppehåll, det har varit fantastisk god och fantastiskt mycket mat och härliga bastubad.


Imorgon ska jag packa i bilen och städa ur kök och badrum sen bär det av mot Umeå. Sover hos några vänner där innan jag drar vidare mot Stockholm.

Jag hoppas att bilen är snäll med mig den här resan. Dem har tidigare haft en tendens att börja krångla varje gång jag ska iväg på nån längre tripp. Ni har jag ju ingen händig man så jag hoppas den sköter sig.


Ska bli fantastiskt spännande att snart få börja vår första sommar på ön.


Kram

Av Anna - 6 juni 2009 00:07

Idag har vi haft avslutning för vår Friluftsfördjupningskurs. God mat, trevligt folk och vackra bildspel. Imorgon drar vi ut i Luleås vackra skärgård till ön Kluntarna. Ska bli riktigt trevligt att ladda batterier lite inför sommaren nu. På måndag bär det av mot Stockholm för att sen ta sig vidare till Gotland. Förhoppningsvis får jag och J några dagar tillsammans ute i Stockholms skärgård innan vi åker ner till Gotland. Vi ska på bröllop nästa helg så det blir en liten mellanlandning i Stockholmi veckan.


Har mailat runt till boende i Rone socken och bjudit in dem till vårt Öppna hus den 18 juni. Har redan fått lite positiv respons vilket känns väldigt kul. Jag hoppas att det blir många som kommer!

Av Anna - 5 juni 2009 00:36

Upptäckte ett litet bekymmer när jag skulle baka inför J:s kalas. Det fanns inga bakplåtar till ugnen i köket, åtminstone inga som passade! Antingen var de för korta eller för breda.


Vi behöver plåtar av måtten 47,5* 35. Är det nån som vet var man kan få tag på det? Kollade på IKEA men deras var för korta!


Tacksam för svar!

Av Anna - 4 juni 2009 10:16

Häromdagen anlände som jag tidigare skrivit våra sängar. 2 pall med totalt 21 sängar var det.  Riktiga snygga är de i sin svarta färg och med sina svarvade aluminiumben. Än så länge står de nere i i den gamla slöjdsalen men snart ska de placeras ut i rummen.


Dock så saknades det både ben och bäddmadrass till 140 sängen men de ska vara på väg nu enligt leverantören. Tipsar gärna om vart ifrån sängarna är köpta om ni är intresserade. Bra service och fri frakt över hela landet.


Nu har jag bara några dagar kvar här i mitt älskade norr. Är klar med alla skolgrejer så nu återstår det att packa ihop det sista och städa ur lägenheten. På måndag bär det av mot södern. I helgen blir det dock en trevlig avslutning på min norrlandstid. Vi ska avsluta min friluftskurs med en övernattning på den vackra ön Kluntarna i Luleå skärgård.



Av Anna - 3 juni 2009 12:07

Nu är hemsidan uppdaterad med nya texter och bilder. Kika gärna in på www.aguesthousegotland.com


Hemsidan känns så somrig nu tycker jag! Håller ni med?


Av Anna - 2 juni 2009 17:05

Det blev inte särskilt mycket fotograferat under mina dagar på Gotland. Hade ju tänkt hinna ta en massa kort men det var så fullt upp med allt annat. Tänkte i allafall visa några av min bilder.

Den första är på skolan i sommarskrud. Börjar ju bli riktigt grönt och fint där nu. Den andra visar vår trevlig lilla syrenberså där det är tänkt att cafégästerna ska kunna avnjuta sitt fika. Den sista bilden visar några bilderna till vår fotoutställning. Var ett himla trixande och fixande för att få ihop det med ramarna. Några bilder var precis för stora för att rymmas i ramar och var tvunga att beskäras.



Av Anna - 1 juni 2009 23:10

Idag ringde det en man från Visbyfrakt och hälsade så glatt att han hade 21 st sängar till mig. Han måste trott att jag har en stor en familj.


Vi hade ju hoppats på att sängarna skulle kommit förra veckan när jag också var där nere men så blev det inte. Som tur är får Joakim hjälp av sin arbetskollega att bara in sängarna imorgon. Annars hade det nog blivit lite svårt. De är ute i Rone och har ägnat kvällen åt målning och spackling.



Joakim har förresten blivit äkta Ronebo från och med idag. Hans lägenhet i stan är nämligen uthyrd över sommaren. Längtar tills även jag får komma ner. Jag är förresten officiell gotlänning från och med idag, i allafall enligt skatteverket.


Själv har jag ägnat kvällen åt lite uppdatering på hemsidan. Fick ju lite tips och idéer via tävlingen. I slutet på veckan kan ni förhoppningsvis se resultatet på www.aguesthousegotland.com


Natti!

Av Anna - 1 juni 2009 16:56

Stort grattis till Lisa med den härliga bloggen http://ideverkstaden.blogspot.com som vann en sensommarweekend hos A Guesthouse Gotland.


Maila mig på info@aguesthousegotland.com så löser vi det hela.


Än en gång stort grattis!


För er som är nyfikna kan jag berätta att responderingen och opponeringen gick riktigt bra. Några smärre ändringar ska göras men förhoppningsvis är vi klara med allt på onsdag. Målfållan är nära nu!



Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards