Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg under december 2009

Av Anna - 17 december 2009 18:11

När jag loggade in här i eftermiddags möttes jag av en glad nyhet:


Hej! Du har vunnit ett spel i mina jultävlingar, mejla din adress tillmig så får du det hemskickat snarast. Grattis!av Julia Idag kl 09:12



Spelet jag vunnit heter The Urban Jungle och är utvecklat för alla som har ett brinnande intresse för det senaste inom mode, musik, film, TV, design och livsstil!

Det gäller att ge sig ut på en shoppingtur för att bevisa vem som klarar sig bäst i den urbanska djungeln.

Genom att svara rätt på det senaste inom mode, musik, film och TV, design och livsstil skall du försöka shoppa ihop till en så lyxig garderob som möjligt men också teknik- och inredningsprodukter.


En tidig julklapp som känns väldigt välkommen!

Av Anna - 17 december 2009 16:17

Idag var min sista dag på mitt nuvarande jobb. Lite vemodigt är det alltid men efter jul väntar nya spännande utmaningar.


Det var pysseldag på skolan idag och jag fick med mig överbliven murgröna  och granris hem. Tanken är att dessa ska få pryda julbordet och förstukvisten.


Ikväll ska det städas och donas här hemma. Nu närmar sig verkligen julen med stormsteg!

Av Anna - 16 december 2009 22:21

Nu är äntligen taket i rummet klart och resultatet blev riktigt bra. Det kunde man knappt tro när man såg alla hundratals hålen i taket men efter flera vändor med spack, slipning och målning blev resultatet mycket bra. I veckan har vi också rivit ner skadat väv och satt upp ny. Det var lite pysslande eftersom rummet har olika snedtak och vinklar på varenda vägg. Själv har jag slipit bort lacken på väggpanelerna så att dessa ska kunna målas i grått.


Planen var att bli klara med allt innan jul. J tror fortfarande att de ska gå men jag är inte lika optimistisk. Nu är det ju bara en vecka kvar!

Av Anna - 15 december 2009 15:15

I år ska det firas jul hos oss på Gotland. Jag har lovat att ordna med maten (vilket jag verkligen ser framemot). Det blir några klassiker i ny touch och sen några nyheter. Känns roligt att få använda det som vår trädgård bjudit under året. Detta är vad jag tänkt servera:


Välkomstmingel:

  • Hemmagjord fläderglögg med apelsin och kanel (Innehållandes sommarens goda flädersaft)
  • Pepparkakor med ädelost
  • Aprikoser med mascarpone

Julbord: 

  • Björnbärssill (med trädgårdens björnbär och blåbär från skärgården)
  • Lime- och citronsill
  • Flädersill (gjord på fläderblom från trädgården)
  • Gravad lax med rosepeppar (pappas specialite)
  • Brysselkål
  • Grönkålssallad med valnötter (min favorit)
  • Rödbetssallad
  • Julskinka
  • Äppelmos med pepparrot (galet gott till skinkan)
  • Dansk julsenap (från köpenhamns visiten)
  • Julig coleslaw med lingon och valnötter
  • Krustader med kantarellstuvning (från höstens svampplockning
  • Köttbullar
  • Baconlindade prinskorvar
  • Kokt potatis
  • Julost
  • Hjärteknäcke
  • Hembakt tunnbröd

Dessert:

  • Saffranspäron med lättvispad grädde (från hösten inläggningar)

Gottebordet:

  • Lakritsknäck
  • panforte
  • Björnbärstryffel
  • Pepparkakstryffel
  • Saffranstryffel
  • Lakritstryffel
  • Citrontryffel
  • Juläpplen
  • Mandariner
  • Nötter


Av Anna - 14 december 2009 00:00

Tävla om en underbar sjal http://vitahjartan-anna.blogspot.com/

Visst vore det en fantastisk julklapp? 

Av Anna - 13 december 2009 15:13

Efter lite jakt på mossa så lyckades jag knåpa ihop mina julgrupper. Jag hoppas amaryllisen kan hålla sig till jul. Det vore så vackert om den blommade röd på julafton.


Murgröna har blivit min nya favoritväxt. Hållbara och vackra blad


   

Av Anna - 13 december 2009 09:30

God morgon mitt herrskap, här kommer lussebrud,
hon kommer till eder med stor ära,
med gåvor så rara och klädd i vitan skrud.
Hon minner sig vara ett ljusets sändebud
för julen, för julen den kära.



Vak upp ur morgonblunden och äten och må väl,
det fröjdar Lucia utav hjärtat.
Hon önskar eder alla så fröjdefull jul.
För olyckor alla bevare eder Gud!
Lucia lyser julen in med ära.

  

Trevlig lucia till er alla!

Av Anna - 12 december 2009 16:51

Vilken lyckans dag! Det är knappt 12 dagar kvar till jul och äntligen har kylan hittat hit till vår gotländska ö. För första gången får jag skrapa rutorna på bilen och jag är lycklig som få :)


 

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2009 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards