Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg den 24 september 2011

Av Anna - 24 september 2011 20:32

Vi har haft en riktig trädgårdslördag här idag! Först åkte vi till Gahms och handlade täckbark till trädgårdslandet som mina föräldrar så snällt rensade ur när de var här. Jag tänkte att 400l bark räcker säkert gått och väl men det var snålt tilltaget. Kanske får jag köpa ett par säckar till vid tillfälle. Fint blev det i alla fall och förhoppningsvis ogräsfritt också.

        

Därefter bestämde vi oss för att äntligen ta tag i trädfällningen av den björk som står vid vårat agtakshus. Björken har börjat ruttna nerifrån och vi var rädda att den skulle ramla ner under någon av de många höststormarna här på ön. Joakim skulle såga och jag fick hedersuppdraget att försöka dra trädet i rätt riktning. Ett inte helt lätt uppdrag eftersom de inte fick ramla på Joakim, inte på stenåldershuset och inte fastna i något av de andra träden på vägen ner.  Men det hela slutade bra och resten av eftermiddagen har vi ägnat åt att kapa träd och dra ris. Jag behöver ingen mer styrketräning denna helg vill jag lova.

              

Nu blir det kladdkaka med lakritstopping framför Tack för musiken som idag gästas av min favoritartist Lars Winnerbäck!


Vad har ni haft för er idag?

Av Anna - 24 september 2011 11:07

Idag uppmärksammar Gotlands Allehanda att två gotländska bidrag tagit sig vidare i tävlingen Årets Hemmakock med ett stort reportage. Väldigt roligt tycker jag förståss. Än så länge så går det inte att se reportaget på nätet men så här ser uppslaget ut i vilket fall:

 


Sara och Carl Fredriks buttu eller Annas risotto  

 

Anna Lund från Rone är också i delfinal i matlagningstävlingen Årets hemmakock.

-Jag har alltid gillat att laga mat, för mig är köket en plats för pyssel och avkoppling.


30 september avlutas omröstningen och röstar gör du här



Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards