Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 20 november 2011

Vårt nya sovrum och vardagsrum

Av Anna - 20 november 2011 15:20

Det börjar ta sig! Inte mycket kvar att göra på projekt sovrum/vardagsrum. Så nu flyttar vi in ordentligt, en otroligt härlig känsla efter att i två års tid flyttat runt i olika rum! Det som står på önskelistan är nya vardagsrumsmöbler. Björkfaneren gör sig inget vidare men får duga så länge. Här kommer i allafall lite bilder. Tyvärr var inte ljuset på min sida idag men håll till godo!

Sovrummet

Den gamla fönstret blev en härlig detalj i rummet! Som ett fönster ut mot omvärlden. Sänggaveln har jag gjort av en gammal lastpall. Takkronan är också ett hemmabygge som först hamnade i soptunnan men som jag började gilla mer och mer. Fåtöljerna stod tidigare i köket men fick ny plats i sovrummet. Julstjärnorna köpte jag när vi köpte skolan. De är verkligen så vackra i våra stora fönster.

 

    

Vardagsrummet

De vita sofforna stod förrut i vårat café men fick flytta upp till oss! Genom spegeldörren skymtar vårat röda kök. När vi renoverade rummet sparade vi en utav alla anslagstavlor och den blev en perfekt plats för mina bilder.  Soffbordet och TV-bänken vill jag byta ut så småningom! Den svarta fåtöljen är ett loppisfynd som jag tycker gör sig otroligt bra mot den ruffa och coola väggen!

     

 
 
tinatheshed@tele2.se

tinatheshed@tele2.se

20 november 2011 16:00

Oj, så fint ni har fått det!!
De fina detaljerna du visat är så fina till..och den grå väggen. Den gillar jag skarpt!

kram

http://www.meandmyshed.blogspot.com

 
Angelica

Angelica

20 november 2011 16:20

Väggen blev ju otroligt vacker!! Den görs sig väldigt bra med allt annat! Och vad skönt att äntligen kunna vara på "ett" ställe!! Ha en bra vecka! Krams!

http://lillakrakslottet.blogspot.com

 
Allt och/eller Inget

Allt och/eller Inget

20 november 2011 16:56

Vad väggen med den liggande träpanelen blev fin!!

http://alltochelleringet.blogspot.com

 
Ett rött monogram

Ett rött monogram

20 november 2011 18:08

Vilken häftig lampa i sovrummet, och jättemysig hörna med fåtöljerna.
Ha en fin söndagkväll
Kramar
AnnaMaria

http://ettrottmonogram.blogspot.com

 
Postadress Torslanda

Postadress Torslanda

20 november 2011 18:18

Vilket projekt ni håller på med!!! Så roligt att läsa - ni gör ett fantastiskt arbete!
Tack för tips om glöggen. Hur gör du den?

http://www.postadresstorslanda.blogspot.com

 
dalkullan

dalkullan

20 november 2011 18:47

Ni får det såååå fint, älskar verkligen fönstret i sovrummet :D

En dag ska vi också ha ett hus att fixa ;)

Skönt att det går frammåt!!!

Ha det fint

kram dalkullan

http://www.dalarum.blogg.se

 
Eija

Eija

20 november 2011 19:25

Vilken tur att du inte kastade ståltrådskronan, den är urläcker!
Eija

http://norrfrid.blogspot.com

 
Ingen bild

jenny hellsing

20 november 2011 20:16

Hej anna! Vart har du fått tag på färgen på väggen? Den är väldigt fin och skulle passa bra på våra bjälkar ute i ladan/lägenheten. Finns det någon färgkod?
/Jenny (Burs)

 
Elin

Elin

20 november 2011 20:46

Å, så fint! Måste snart komma ut och titta igen (med en förhoppningsvis gladare gosse...). Vilka fina kuddar i soffan (och matchande duk). Var har du hittat dem?

http://ekep.blogg.se

 
creando

creando

20 november 2011 23:50

Så himla fint alltihopa. Ljuskronan, urfin, tur att den fick komma tillbaka och fotoväggen och fönstret... Superfint! Kramar Kicki

http://creando-kicki.blogspot.com

 
tinatheshed@tele2.se

tinatheshed@tele2.se

21 november 2011 10:31

Nu återkommer jag till biscottin, kör du bara en omgång på 15 min i ugnen? Eller var det bara den sista omgången som var på de minutrarna??

kram o ha en bra måndag

http://www.meandmyshed.blogspot.com

 
tinatheshed@tele2.se

tinatheshed@tele2.se

21 november 2011 11:18

Satt här och blev osäker på all tid i ugnen och ville gärna göra som du. Du verkar ha koll på bakning..
Då kör jag bara som du skrev!

kram o tack

http://www.meandmyshed.blogspot.com

 
Ylvali

Ylvali

21 november 2011 22:22

Härligt! Det ser jätte fint ut och stort :-)
DU har så många fina detaljer!

Kram,
Yllet

http://yllenystanet.wordpress.com

 
Ingen bild

Lina F

22 november 2011 12:31

Skitsnyggt blev det med väggen och fönstret! Bra jobbat! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards