Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg under juni 2012

Av Anna - 2 juni 2012 21:21

Vi håller på att iordningställa verandan och framförallt verandastaketet till originalstil inför sommaren. Det är så fantastiskt härligt att sitta där i kvällsolen och njuta av varma kvällar.

 I veckan fick vi hjälp av en kollegas pappa att hyvla till balkarna till staketet. Under eftermiddag och kväll har Joakim trixat och fixat för att få till rätt mönster på dem. Imorgon ska det sågas staketspjälor.Det blir nog en utmaning som heter duga..

 Själv har ägnat eftermiddagen åt att röja rensa i garderob och i en massa flyttkartonger som stått orörda länge. Skönt att rensa bort tycker jag!  

Av Anna - 1 juni 2012 11:16

 

Vi har en stor och härlig syrenhäck på vår stora tomt! Just nu står den i blom och sprider en underbar doft omkring sig. 

Visste ni förresten att det går att göra saft på blå syren? Jag har gjort det två år i rad och det har blivit succé varje gång. Saften bli vackert ljuslila och smaken påminner lite om grape/jasemine. Testa vetja! Mitt recept hittar ni här:


Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards