Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2012

Stormvarning

Av Anna - 15 oktober 2012 19:38

Helt stiltje är det inte på renoveringsfronten här. Även om vi inte har några stora projekt på gång så händer det lite grejer ibland. Igår målade vi till exempel klart väggarna i trappen upp till övervåningen. Jag påbörjade målningen i slutet på augusti men blev liksom aldrig klar eftersom det är så galet högt i tak. Att stå på en stege i trappen känns lite väl riskabelt för min smak. Men min lilla oppfinnarjocke till sambo lyckades dock komma på en lösning igår och således fick väggarna färg!


Färgnyansen som vi målat väggarna med heter storm är är ganska mörkt grålila. Jag tycker den bryter av fint mot de vita lackade trädetaljerna och den ljusgrå trappan men Joakim är inte lika övertygad. Men bra mycket bättre än smutsgrön är det ju i allafall!

 


  

 
 
Johanna

Johanna

15 oktober 2012 20:09

Nej, att måla i en trapp är inte kul, vi tog hjälp av en målare... :-) Skönt att det är klart!

http://jdolk.blogg.se

 
Piazzan.blogspot.com

Piazzan.blogspot.com

15 oktober 2012 22:49

Tycker det ser riktigt snyggt ut ...och sparrisen var ju otroligt fin med de röda bären PÅ ?! ...såg en massa sparris som växte i dikena när jag tog mina promenader på Gotland i somras...så vacker växt tycker jag .

Kram

Pernilla På Piazzan

http://www.piazzan.blogspot.com

 
johanna

johanna

16 oktober 2012 08:47

Vad var det för en fiffig lösning ni kom på?

Vi ska tapetsera i vår hall och det är hiskeligt högt i tak!
Försöker också komma på nån smart lösning. Man vill ju inte bryta nacken av sig på kuppen

http://johannarenling.blogspot.se

 
Kavallinskan

Kavallinskan

16 oktober 2012 11:21

Storm är en snygg färg och jag tycker det ser fint ut i trappen!

I natt fick vi snö igen! :)

Kram

http://frokeneila.blogspot.se

 
Ekenäsliv

Ekenäsliv

16 oktober 2012 14:53

Tjusigt!!!!
Nä, det låter ganska riskabelt att stå på stege i en trapp.. Undrar just hur vi, läs min pappa, gjorde när han målade här;-)
Kram Anna

http://www.ekenasliv.e

 
Piccolacasa

Piccolacasa

18 oktober 2012 00:05

Älskar grått!! Ni har kanske upptäckt skaften man kan ha till roller och pensel? De är ovärderliga tycker jag, även om det inte är så högt i tak.

http://www.piccolacasa.wordpress.com

 
Hanna

Hanna

18 oktober 2012 07:14

Fint med grått!

http://hannafialotta.blogg.se

 
Lisa

Lisa

18 oktober 2012 19:17

Tack för kommentaren hos mig, det värmer.Så kul att följa din fina blogg :) Supersnygg färg i trappan, visst är det knixigt att få till det, bra med uppfinningsrikedom.
Kram Lisa

http://silverofarg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards