Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 18 november 2012

En gotländsk kalkstensdröm

Av Anna - 18 november 2012 16:34

Vi har haft en riktig slapparhelg här på ön! Igår styrde vi kosan mot östra delen av ön där Joakims föräldrar har en vacker kalkstensgård. Vi har promenerat efter stenstränder, grillat korv på stranden, eldat i kakelugnen, ätit gott och tittat på Så mycket bättre. Jag har visat er bilder från deras kalkstensdröm förrut, blandannat här och här.  Men det är så fint att det tål att visas om och om igen!

     

 I somras gjorde duktiga Anna och Jonas ett fint reportage till Expressen Leva och Bo därifrån. Vill du se det så hittar du det här.

 
 
Angelica

Angelica

18 november 2012 19:13

Duuuu! Jag vill beställa en kalender!!!! Mailar dig!!! Kram!

http://lillakrakslottet.blogspot.com

 
Ingen bild

A House With A View

18 november 2012 20:23

Men åååååååh - heeeeelt ljuvligt!!! Vilken dröm!!! Förstår att ni trivs där:))) Tack snälla för att vi får se!!!!!

Önskar dig en fin söndagskväll!!!

Kraaaaaaaaaam aka

 
Hem och Lycka

Hem och Lycka

18 november 2012 23:14

Å så fint! Kram Mia

http://hemochlycka.blogspot.com

 
MissStorm

MissStorm

19 november 2012 22:09

Ja, tack! Därifrån ser vi gärna bilder många, många gånger! Så fint!

http://Missstorm.blogg.se

 
Ingen bild

Queen of Kammebornia

20 november 2012 19:56

Så fantastiskt fint!!! Och tekalendern är ju en toppenidé! Jag fick en jättefin tekalender från Tyskland för något år sedan :)
Kram!!!

 
Hus Inspiration Inredning

Hus Inspiration Inredning

20 november 2012 21:11

tack för din titt oss mig:)
Vilket vackert hem! Otroligt!

Nu ska jag kika vidare på din blogg!

http://www.husinspirationinredning.se

 
LissenTo

LissenTo

20 november 2012 22:12

Rofyllt och vackert i svärföräldrarnas hus.

Ha en fin vecka. // Lissen

http://lissento.blogg.se

 
Ellinor

Ellinor

24 november 2012 18:36

Åh vad fint! Precis ett sånt fönster i innerväggen drömmer jag om!

http://thoughtsofelle.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards