Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 28 december 2012

Torsk på Tallinn

Av Anna - 28 december 2012 21:30

 

På juldagskvällen klev vi på färjan som skulle ta oss till Estlands vackra huvudstad Tallinn. Precis om Visby är det en välbevarad gammal Hansastad med egen ringmur, vackra byggnader och mysiga gränder. Nästan som hemma men andra ord. Fast färjepriset var betydligt billigare. För dryga 650kr/pers fick vi två nätter i hytt på färjan samt en natt på ett fyrstjärnigt spahotell vid hamnen i Tallinn. Vi har strosat i gränderna, tittat på marsipanmålning, badat och bastat på det finfint spa, fikat på den anrika Kalevkafe, besökt julmarknaden på Stora torget och varit på vinterträdgården högst upp på stans fashionabla varuhus. Vi har shoppat marsipante och valnötskaffe, ätit makalöst god mat på Resturang Nero (en av Estlands 50 bästa restauranger), tittat på stepdanceshow och druckit goda drinkar i baren på båten. Vardagslyx med andra ord och Estland och Tallinn leverade storartat. Ett besöksmål som jag varmt rekommenderar er.

Resor · tips
 
 
Elin

Elin

28 december 2012 22:43

Ja, Tallinn är verkligen vackert. Var där -98 och skulle gärna åka tillbaka. Det lär ha hänt en del där sedan dess...

http://ekep.blogg.se

 
Ekenäsliv

Ekenäsliv

29 december 2012 01:00

Hej!!
Hoppas din jul varit fin!
Dax att ladda om till nästa högtid, årets glammigaste sådan:-)
Gott Nytt till dig!
Kram Anna

http://www.ekenasliv.se

 
Fru Eriksson

Fru Eriksson

29 december 2012 11:57

~ Mysigt ~
/Kram Kram

http://frunsblogg.blogspot.se

 
Hemlängtan

Hemlängtan

29 december 2012 17:32

Jag har aldrig varit i Estland men det låter ju väldigt mysigt. Och vilket pris för boendet!

Kram, Jenny

http://www.minhemlangtan.blogspot.com

 
sofie

sofie

29 december 2012 21:31

så fint och mysigt det ser ut! jag har hört flera som varit där och alla har varit jätte nöjda med staden, vi får helt enkelt ta att skriva upp staden på vår lista över framtida resemål!

http://blomstertappan.blogg.se

 
MissStorm

MissStorm

29 december 2012 22:46

Estland har jag aldrig varit till. Det lät supertrevligt! Och billigt! Tack för tipset. Spa fungerar väl iof inte så bra med en liten bebis, men snart så...

Önskar dig ett gott slut på 2012!
Kram

http://Missstorm.blogg.se

 
Piccolacasa

Piccolacasa

30 december 2012 07:39

Hej Anna,

Tack så hemskt hemskt mycket för den fina julhälsningen! Så personlig och jag blev jätteglad! Nu ska jag kika runt här hos dig, det var länge sen! Stor kram och gott nytt år!

http://www.piccolacasa.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards