Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 11 februari 2013

Hello semmelcupcake!

Av Anna - 11 februari 2013 20:24

    

Imorgon är det fettisdagen och många av oss kommer säkerligen äta en semla eller två. Om du vill överraska med egna semlor och inte riktigt har tid med jäsdegar så är dessa semmelcupcakes ett bra alternativ. Lagom stora och med en riktigt mycket kardemummasmak. Vill du göra egen fyllning hittar du mitt recept på semmelfyllning här.


SEMMELCUPCAKES

15 stora eller 20 mindre
3 ägg
2,5dl socker
75 g smör
3/4 dl mjölk
3dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
2 tsk  stött kardemumma malen.


Vispa ägg och socker vitt och pösigt. Smält smöret och häll på mjölken. Rör ner i äggsmeten tillsammans med de torra ingredienserna. Fyll muffinsformar till 2/3 och grädda i 200 grader ca 12-15 minuter. Låt svalna på galler.  Vispa grädde. Skär en trekntig bit ur toppen på varje muffins och fyll med mandelmassa. Spritsa på grädde och lägg tillbaka ”locket” sikta över florsocker och njut.

Lycka till!


Å nej, detta har inte blivit en bakblogg men just nu händer inte mycket på renoveringsfronten härhemma!


 
 
creando

creando

11 februari 2013 21:33

Det ser ut som jättegott och jättesmart. Men här blir det nog en köpt variant. Ställer mig inte och bakar i fjällen :)

http://creando-kicki.blogspot.se

 
Anna och en röd stol

Anna och en röd stol

11 februari 2013 22:11

Ser så himla goa ut!!! Visst blir det semlor imorgon, alltid anledning till att fira något. Ha det gott. kram Anna

http://annasrodastoloannat.blogspot.se

 
mamma

mamma

12 februari 2013 08:18

Det var jätte goda semlor pappa har prov bakat dem.

http://grattis

 
Johanna / Fru form o fix

Johanna / Fru form o fix

12 februari 2013 13:26

Jag tycker faktiskt att muffinssemlor är godare än vanliga!

http://jdolk.blogg.se

 
Emilia

Emilia

12 februari 2013 20:20

Mums vad gott :) Hoppas du haft en fin fettisdag!
Kramar

http://eemiliaas.blogspot.com

 
Elin

Elin

12 februari 2013 21:57

Ännu ett toppentips från dig!

http://ekep.blogg.se

 
Johanna - Tillvaron.se

Johanna - Tillvaron.se[/url]

12 februari 2013 22:31

De där såg riktigt fina ut. Ska jag nog testa någon dag här. Det är ju faktiskt kardemumman och grädden tillsammans som är det bästa me d semlor.

http://tillvaron.se/johanna

 
Lyllos

Lyllos

13 februari 2013 21:03

Men oj vad goda dom såg ut då! Kanske måste testas även om fettisdagen är förbi.. :)

http://lyllos.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards