Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg under mars 2013

Av Anna - 8 mars 2013 18:06

 

Tusen tack till er alla som deltog i tävlingen om härlig ekologisk hud- och hårvård från lappländska c/o GERD. Nu har jag det stora nöjet presentera 3 st vinnare. Det är inga mindre än Fru Vallmo som önskat sig en välgörande Lingonberry body lotion, Therese på Sockenvägens Söta som ville ha en härlig Sauna Cool Scrub till bastun och Annelie som önskat sig en handcream cloudberry till vintertorra händer.


Maila mig era adresser så kommer det snart ett litet paket från c/o GERD.


Tusen tack till er alla som ville delta och tusen tack till c/o GERD för ett fint samarbete.

Jag hade med mig deras lilla spakit till fjällen och måste säga att jag blev väldigt förtjust i båd

Av Anna - 3 mars 2013 00:23

     

Idag är faktiskt på dagen fyra år sedan vi fick hämta nycklarna till vår älskade skola. Fyra år som bjudit på en livsresa utan dess like. Som om inte det vore nog att fira är det faktiskt även på dagen 110 år sedan  som skolöverstyrelsen på Gotland lånade 15 000kr för att kunna påbörja byggandet av skolan, som stod klar i oktober 1903. Vill du läsa mer om hur det kom sig eller mer om skolans historia hittar du inlägg här, här och här...

Bilderna ovan är från februari 2009

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards