Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 12 maj 2013

Tävla om 2 nätters boende på Gotland i sommar!

Av Anna - 12 maj 2013 22:30

 

Det är vår i luften och många av er kanske är i färd med att planera sommaren och semestern. Vi driver ju sommartid ett litet och trivsamt Guesthouse på södra delen av Gotland. Rummen är enkla men fräscha och runt boendet finns en härlig trädgård, ljuvligt doftande jasminebuskar och kor på grönbete. Här njuter du med andra ord av en semester som den ska vara, det vill säga rofylld och avkopplande. Gotland är ju ett riktigt semesterparadis och nu vill jag ge er läsare chansen att få komma och besöka oss i sommar genom att tävla ut två nätters boende hos oss.


I priset ingår 2 nätters boende i ett dubbelrum på A Guesthouse Gotland under valfria dagar sommaren 2013 (i mån av plats så klart). Resa till och från Gotland ingår INTE.

Så här gör du för att tävla:


1.Länka med bilden ovan från din blogg och skriv varför just du vill besöka Gotland i sommar.

2. Svara på frågan vad stickelsbär betyder (svaret finns på vår hemsida)

För extra lotter:

3. Gilla A Guesthouse Gotland på Facebook

4. Dela tävlingen via facebook


Tävlingen pågår till och med söndagen den 19/5 och jag hoppas såklart att så många som möjligt vill vara med!

 
 
Johanna

Johanna

27 april 2013 18:17

Vilken tävling:)!
Jag ska åka till Gotland för första gången i mitt liv och de ska bli så roligt, längtar. Har ju bara hört gott om vackra Gotland. Vi ska åka med en familj till o har hyrt ett hus strax utanför Visby. Nu tänkte jag att du som kan ön kanske kan tipsa om några saker som man inte får missa? Tack på förhand
Ha en skön lördag
Kramen

http://villahaga-johanna.blogspot.se

 
Fru Vallmo

Fru Vallmo

28 april 2013 11:29

Men wow, vilken tävling!!! Jag vill vara med och stickelsbär är krusbär! Jag ska såklart länka! Håller just nu på att skriva ett inlägg om det förra tävlingen. Tusen Tack!

http://fruvallmo.blogspot.com

 
Heidi

Heidi

28 april 2013 12:41

Åh det här vill jag vinna!! Jag har aldrig varit till Gotland men skulle hemskt gärna vilja uppleva det!

Har gillat Facebooksidan (Heidi Larsson)
Har delat tävlingen offentligt (https://www.facebook.com/heidi.larsson.16)

http://livetenligtheidi.blogg.se

 
Ingen bild

Lotta

28 april 2013 17:32

Hej!
Jag hoppas att jag kan vara med o tävla fast jag inte har någon blogg o därför kan jag inte länka. Jag vill besöka Gotland eftersom jag aldrig har varit där och har hört så mycket positivt om Gotland. Hoppas på extra tur eftersom jag för några veckor sen genomgått en operation i min höft och behöver lite uppmuntran med en resa. Stickelsbär är krusbär.

lot2@spray.se

 
EN MÖLNBOBOS LIV - MAMMA TILL MELVIN OCH FELIX

EN MÖLNBOBOS LIV - MAMMA TILL MELVIN OCH FELIX

28 april 2013 21:14

Jag har delat på FB och gillat er sida på FB, Anna Karlsson

Svaret på frågan är Krusbär

Länkat här

http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2013/04/28/gotland-195/

Nu antar jag att jag skulle motivera här och inte i tävlingsinlägget??

Jag har aldrig varit på Gotland och det skulle vara så roligt att få åka över och se sig om lite. Dessutom är jag föräldraledig så man har det inte alltför gott ställt ekonomiskt så två nätter i vinst är guld värt. Dessutom har vi en kille som älskar Astrid Lindgrens figurerer så en utflykt till Villa Villekulla skulle göra honom superglad.

Hoppas på tur i tävlingen.

blogg@annakarlsson.se

http://www.annakarlsson.se/blogg

 
Ingen bild

Jennifer

29 april 2013 07:27

Svaret är krusbär.
Jag har ingen blogg, hoppas att det är okej. Jag vill vinna en resa till min mamma och hennes sambo. De är alltid så snälla och betyder allt för mig. De brukar inte få tid för sig själva, detta skulle vara perfekt för dem!
Jenniinwonderland@hotmail.com

 
Johanna / Fru form o fix

Johanna / Fru form o fix

29 april 2013 13:13

Vilken tävling!!
Svaret på frågan är krusbär, och jag har länkat på min blogg, gillar er på fb och har delat på fb. Här kommer min motivering ;-)

Vår familj har åkt till Gotland varannat år den senaste tiden. 2013 skulle det äntligen bli dags igen! Men, sommaren 2012 blev både jag och min make, helt osannolikt, uppsagda från våra jobb. Som sagt helt oväntat och båda med bara ett par månaders mellanrum. Det har ju medfört att bl.a inplanerad semesterresa fått strykas och nu ligger istället fokus på att få det att gå runt med helt nya förutsättningar. En liten tur till Gotland skulle vara precis vad vi längtar efter och behöver.

Håller tummar och tår!
Kram!

http://jdolk.blogg.se

 
Ingen bild

Sara Söderlund

29 april 2013 17:40

Hej! Åh jag och min partner pratade senast IGÅR om att åka till Gotland på semestern, det verkar vara ett riktigt sommarparadis. Hade ju varit toppen att slippa tältet! :)
1. Har länkat bilden på min Facebooksida (har ingen blogg).
2. Stickelsbär betyder krusbär
3.Jag har gillat A Guesthouse Gotland på Facebook
4. Och jag har delat tävlingen via Facebook.

Hoppas jag får se Gotland i sommar oavsett!
Mvh Sara (Sara.soderlund88@gmail.com)

 
Anna Hägg

Anna Hägg

1 maj 2013 23:48

http://annaflickan.blogg.se/2013/may/tavla-om-2-natters-boende-pa-gotland-i-sommar.html

delat på fb http://www.facebook.com/anna.hagg.3?ref=tn_tnmn

krusbär är svaret.

gillar dem på fb.

jag vill till gotland i sommar fara
men jag har inga pengar bara
jag väntar på att bebis i magen ska komma ut
och utan att jobba tar pengarna snabbt slut
ett break från vardan vi verkligen behöver
jag hoppas att vinna så jag kan till ön ta mig över.

http://annaflickan.blogg.se

 
Tess

Tess

11 maj 2013 06:56

Men jösses jag glömde ju tävla! Ibland är jag lite senil.
Länkar givetvis till bloggen. O gillar på facebook (therese ericson).
Svaret är Krusbär

Jag vill egentligen alltid åka till Gotland som du vet. Men sen jag hittade din blogg har jag massor med nya tips som jag vill kolla. Och sedan reka lite för en blogghelg i framtiden kanske :)
Kram

http://tess.grevskapet.com

 
Ingen bild

frida

12 maj 2013 08:36

Jag, en trött gotländska med två små barn, vill också vara med o tävla. Efter en galen vår-vinter med massa vab skulle vi gärna turista lite på vår egen ö. Skulle behöva rå om kärleken lite o jag tror nog att ert lilla ställe skulle passa alldeles utmärkt till det.

Svaret är krusbär. Har ingen blogg men gillat o delat på FB, o hoppas nu på lite tur :-)

 
Ingen bild

Lisa Andersson

14 maj 2013 00:25

Jag har läst din blogg under en period och är verkligen nyfiken på att få se ert Guesthouse på riktigt!
Denna sommar skulle jag vilja att sambon och lillkillen på 3 år får uppleva ön och allt som hör sommar på Gotland till.
Supersmidigt att det nu även går flyg från hemstaden Västerås till Visby. Håller mina tummar och tår för en vinst!!
Svaret är Krusbär.
(Jag har ingen blogg men gillat på FB)
// Lisa Andersson
lisamari.andersson@hotmail.com

 
Ingen bild

Christina Frisberg

18 maj 2013 16:36

Jag är gärna med och tävlar!!
SVAR: KRUSBÄR
Jag har inte varit på vårt underbara Gotland sedan jag var liten, men har härliga sommarminnen därifrån, med härliga soliga dagar med bad och alla fina rosor som slingrar sig i varje vrå inne i visby, jag skulle bli så saligt lycklig om just jag vann och kunde ta min tonårsdotter med mig och besöka Gotland i sommar, hon har aldrig varit där, vi skulle ha en sådan där mysig dotter/mor mini semester, och hyra varsin cykel och göra små upptäcksfärder och bada och äta gott och bara mysa oss igenom några härliga dygn där.
håller nu både tummar och tår för en drömvinst!!
sol ute sol inne sol i hjärta sol i sinne!!!
Jag har ingen blogg.
gillar på fb.
frisanpoxy@hotmail.se

 
Andrea Svensson

Andrea Svensson

18 maj 2013 19:35

Vi åker till Gotland i sommar hela familjen, med båda barnen och min mamma, hennes man och min mormor. Vi kommer att dela ett hus - men tänk att få smita iväg två nätter på egen hand och bo i ert gästhus, det skulle vara rena drömmen för två trötta föräldrasjälar att få lite egentid i lugn och ro, i pauser mellan tornerspel och Villa Villekulla.

Stickelsbär betyder krusbär, vilket vi har en hel buske av på vår baksida...

Jag länkar här: http://tavling.frusvensson.se/2013/may/gotland-195.html

Jag gillar på FB - Andrea Sandell Svensson

http://frusvensson.se

 
Caroline

Caroline

19 maj 2013 23:36

Har aldrig varit på Gotland, men såklart man skulle vilja uppleva detta! Så som du beskriver detta ställe kan man ju inte annat än bli ressugen. Och tänk va fint att kanske träffa er oxå:)

Gillar på FB och har länkat men fick inte bilden att fungera:(

http://www.forsstugan.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards