Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 9 juli 2013

Att sy ett eget babynest och vilja sy ett nytt

Av Anna - 9 juli 2013 16:48

     

Vi åkte in till den stora staden, Hemse igår som nu på sommaren fullkomligt vimlar turister, sommargotlänningar och glada semesterfirare. Tanken var att Joakim skulle få vara med och välja tyg till det babynest som jag bestämt mig för att sy. Jag tänkte mig ett prickigt eller kanske blommigt tyg men Joakim föll direkt för ett knallorange tyg. Det skulle passa så bra till allt det gråa sa han och jag lät mig övertygas. Igår kväll drog jag så fram symaskinen och påbörjade det lilla syprojektet, som inte var alltför svårt tack vare denna suveräna beskrivning. Vad skulle man göra utan alla dessa kreativa människor som är så rara och delar med sig av tips, mönster och pedagogiska beskrivningar? Ni är guldvärda.


Hursomhelst så är jag som ni kanske redan förstått inte nöjd med färgen på nestet och tycker det ser ut som en blandning mellan en flytväst,fjällpulka och Ragnsellsjacka. Det kanske är mina gravidhormoner som spökar men jag blev helt gråtfärdig av färgen på det färdiga nestet. Så idag åkte jag till Hemse igen och införskaffade nya kantband och troligen blir det till att sy ett nytt nest. Perfektionist som man är!

DIY · Gravid · Pyssel
 
 
Johanna / Fru form o fix

Johanna / Fru form o fix

9 juli 2013 20:56

Haha, så rolig beskrivning!. Inte min tanke alls när jag såg det men jag förstår hur du tänker, med flytväst och fjällpulka. Men jag tycker det var jättefint! Om du ändå bestämmer dig för att sy ett nytt kan du ju alltid ha det här första som extra, alltid bra att ha.

http://jdolk.blogg.se

 
Designtjejen/Emmelie

Designtjejen/Emmelie

10 juli 2013 00:02

Vad duktig du är!!

http://designtjejen.blogg.se

 
A House With A View

A House With A View

10 juli 2013 08:09

Vad duktig du är på att sy! Vad kul att börja samla till bebisen :) Jag tycker du ska behålla färgen, jag gillar färg :) Dessutom tycker jag det är charmigt att tyget valts med omsorg av pappan :)

Stöööörsta kraaaamen aka

http://ahousewithaview-aka.blogspot.se

 
Agneta

Agneta

10 juli 2013 08:52

Det var en glad färg, men när du ställer det i köket, det röda, då blir det mycket färg! Jag tycker det är fint med färger men när du skriver det där om flytväst och Ragnselljacka, då måste jag skratta, för så är det ju.......Agneta kram

http://www.snackskalsdalen.blogspot.com

 
Ingen bild

mamma

10 juli 2013 09:51

Det gick fort att sy ett babynest.
Då är det bara jag som måste komma igång och virka.
Hälsar
Mamma

 
Caroline

Caroline

10 juli 2013 12:02

Ja det är ju det där med att vara två i förhållandet:) Det blev superfint hursomhelst och som andra nämnt är det ju alltid bra med flera. Vi hade jättestor användning av det nestet jag sydde. Perfekt att ta med som resesäng...

http://www.forsstugan.blogspot.se

 
Ingen bild

Martina

10 juli 2013 18:56

Jag tycker att den är hur fin som helst! Jag älskar färgen, skönt att sova i livräddningsorange ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards