Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 21 januari 2014

Tävling- Överraska någon med en postkaka på Alla hjärtans dag

Av Anna - 21 januari 2014 20:00

 

Snart är februari här och då stundar ju Alla hjärtans dag! En dag då många passar på att visa sina nära och kära lite extra uppskattning och kärlek. I höstas skrev jag om Postkakan som jag tycker är en perfekt och prisvärd överraskning/present till någon du tycker om. Därför är jag nu extra glad att kunna presentera en liten "Alla hjärtans dagstävling" i samarbete med just Postkakan där du har chansen att vinna en "Alla hjärtanskaka". Det är en sachervariant med mandelmassa, punschtryffel, aprikossylt och choklad lagom för 8-10pers och med ett värde av 216kr.


Så här gör du för att tävla:

1. Svara på frågan Hur många olika varianter av postkakor det finns?

Svaret hittar du på hemsidan

2. Skriv också motivering till vem du skulle vilja överraska med en postkaka och varför.

För extra lotter:

3. Tipsa om tävlingen via din blogg med bilden ovan!

4. Gilla Postkakan på facebook

 

Glöm inte att ange din mailadress så att vi kan komma i kontakt med dig om du är den lyckliga vinnaren!


Tävlingen pågår till och med lördagen den 8/2 kl 23.00 och jag hoppas såklart att så många som möjligt vill vara med!

 
 
Ingen bild

Kia M

22 januari 2014 11:44

Skicka den till min dotter som separerat från sin sambo och flyttat hem igen och min son som har det lite tufft på jobbet just nu. Dom får dela på kakan för dom bor på samma adress.

 
Ingen bild

Titti skarp

22 januari 2014 11:47

hej
tror det finns 5 st olika
jag skulle ge till mig själv då jag fyller år den 30 januari
skulle vara trevligt att testa nåt nytt
Delar på fb
Titti
tittifairlane@hotmail.com

 
Ingen bild

anette nordin

22 januari 2014 11:51

Det finns sex olika sorter. Jag skulle vilja överraska min kära make och våran dotter för att jag älskar dom så otroligt mycket <3 Med vänlig hälsning anette hoppas på tur <3

 
Ingen bild

Carina Gerdin

22 januari 2014 12:09

Jag är med :) Gillar på fb (Carina Gerdin).
Det finns 6 olika postkakor & jag skulle vilja skicka en till mig själv faktiskt, håller på att flytta till Sthlms skärgård & känner mig både vilsen & ensam....

 
Ingen bild

Camilla Bergström

22 januari 2014 12:09

Hoppas på Postnöt till mamma och pappa som på landet sällan får något gott och trevligt på posten <3
6 st = 5 kakor och mandlar
Gillar och delar vidare på FB https://www.facebook.com/camilla.bergstrom.12
millabergstrom@hotmail.com

 
Ingen bild

Carina Gerdin

22 januari 2014 12:10

Jag glömde min mailadress...kattarsel@live.se

 
Ingen bild

maje

22 januari 2014 14:32

Jag skulle vilja att Gun i Bollebygd fick en Alla hjärtans kaka för att hon har ett stort och rymligt hjärta :)

Det finns 5 kakor och brända mandlar

 
Annica Nilsson

Annica Nilsson

22 januari 2014 18:35

5 st kakor.


Jag skulle vilja ge den till min pojkvän för jag älskar honom och vi har nyligen hittat tillbaka till varandra för vi gjorde slut för ca 1 år sen och bröt kontakten och sen träffades vi igen och blev kära.

bloodsband@live.se

http://anniicanilsson.blogg.se

 
Ingen bild

Frida Bergner

22 januari 2014 19:17

Jag är självklart med.

* Det finns fem olika postkakor, + en brända mandlar och en logobit.
* Jag skulle vilja överraska min allra bästa vän med denna postkaka.
Han finns alltid där och ställer upp för mig och alla andra. Jag kommer fira alla hjärtans dag med honom och då passar det ju perfekt att fika på denna goda kaka.

* Tipsar om tävlingen på FB: Frida Bergner, https//www.facebook.com/frida.bergner.6/posts/10152168688179767?stream_ref=10
* Gillar Postkakan på FB: Frida Bergner

frida-6@hotmail.com

 
Ingen bild

Tine

22 januari 2014 20:26

Postkakor finns det 5 st, sen kan man också skicka brända mandlar.

Jag vill skicka en kaka till min sambo, han har haft det tufft... sen skulle det vara roligt att se om det kom fram en kaka till Åland också!

nyqvist530@hotmail.com

 
Ingen bild

Lena Silviasystern

22 januari 2014 21:11

finns ju även brända mandlar o logobiten..

 
Lotta

Lotta

22 januari 2014 21:37

De har fem olika kakor.
Min man och jag förlovade oss den 15 februari för 11 år sedan. I år är jag inte hemma den dagen så det vore kul att överraska honom med en god kaka den 14 istället. Då slår vi ihop alla hjärtans dag och förlovningsdag.
Jag har delat på min blogg: lottaochlivet.blogspot.se/2014/01/tavling.html

http://lottaochlivet.blogspot.se

 
Ingen bild

Maria

23 januari 2014 00:26

Det är 5 st kakor.
Jag skulle skicka det till min mamma, då hon är den enda i Sverige jag skulle fira på ett sådant sätt. Jag skulle vilja överraska henne med en kaka! Andra passande personer bor i andra länder.
marishkasenator@gmail.com

 
Helene

Helene

23 januari 2014 08:04

Det finns 5 olika postkakor att välja på och jag vill ge vinsten till min dotter och pojkvän som firar ett år dagarna. Det blir deras andra Alla hjärtans dag tillsammans och då passar det perfekt med denna fullmatade godsak, då båda är mycket förtjusta i choklad.
Jag tipsar om tävlingen!
Kram Helene

http://ullevidsdal.blogspot.com

 
Ingen bild

Britten Torsek

23 januari 2014 12:34

Det finns fem olika postkakor, + en brända mandlar och en logobit.

En liten tårta till min sambo då vi inte kommit iväg till vårt älskade Gotland pga att min sambos far har legat på sjukhus en längre tid. Vi längtar verkligen. britten48tavling@torsek.se

 
Ingen bild

Nadia

23 januari 2014 14:16

5 Postkakor.

Jag skulle vilja ge en tårta till min sambo, som haft det jobbigt på sistone med smärta, oro för en operation och en långdragen depression. Det hade varit kul att fira alla hjärtans utan hembakat för en gångs skull också.

nadiawalaf(a)hotmail.com

 
Ingen bild

Kristina

23 januari 2014 14:18

Från början igen glömde min mail adress.
Det finns 5 st postkakor.
Jag skulle vilja överraska min dotter och hennes sambo. På alla hjärtans dag har dessutom sambon födelsedag. Det är många mils avstånd mellan oss och vi kommer inte att kunna fika tillsammans den dagen.Men det är tanken som räknas... kristinaturesson@hotmail.com

 
Ingen bild

Mia Alm

23 januari 2014 16:14

* Det finns 5 postkakor.
* Jag skulle vilja skicka en postkaka till min bästa väninna som jobbar på just posten. Hon är världens härligaste och jag vet att hon skulle bli jätteglad plus att hon skulle förstå det roliga i det hela, en postkaka till en postkvinna. /lovgren.maria@hotmail.se

 
Ingen bild

Birgitta J

23 januari 2014 16:44

Det finns 6 st (om brända mandlar räknas med, annars 5)

Jag skulle vilja skicka den till min dotter och hennes familj.
Vill visa dem hur mycket jag tycker om dem och samtidigt tacka
mina barnbarn för all hjälp med trädgården som gör att jag och maken
kan bo kvar i vår villa. De är värda miljoner postkakor...

Gillar på fb Birgitta Johansson(birgitta_aranas@hotmail.com)

 
Ingen bild

Anna

23 januari 2014 21:20

Svar 5 st postkakor
Jag vill ge en tårta till min älskade pappa som är så tapper och med stort mod krigar mot levercancern för 3 gången.Jag beundrar honom och för hans envishet på att vinna. Han gör allt som står i hans makt men nu är det upp till högre makter på utgången blir.Jag och familjen njuter av varenda dag för just nu är framtiden oviss. Vi lever lite av citat " Fånga ögonblicket som aldrig kommer tillbaka".
snoopycilla@hotmail.com

 
Ingen bild

Anja

24 januari 2014 12:40

Hej!
5 olika posttårtor finns.
Jag vill överraska min familj och då framförallt min man och pappan till våra 4 barn. Han pysslar, läser läxor far land och rike runt på fotboll och friidrott med våra barn. Alltid lika leende och go. Vore häftig överraskning att brevbäraren kommer med överraskning och kärlek via posttårta.

Med vänlig hälsning
Anja
anjag@home.se

 
Ingen bild

Mathilda

24 januari 2014 15:28

Det finns fem stycken postkakor! Jag vill ge tårtan till min sambo som fyller år på alla hjärtans dag. Jag är riktigt dålig på att baka så detta skulle vara perfekt. Att kombinera födelsedagen med alla hjärtans dag :)
mathiildagalsing_@hotmail.com

 
stina  liffner

stina liffner

25 januari 2014 09:27

Det finns fem olika kakor: Postnöt, kola cocos, apelsintryffel, sacher, citron, brända mandlar.

Motevering: jag skulle vilja ge tårtan till min mamma. Hon älskar tårtor och bakelser ( vem gör inte det=), och det skulle vara kul att kunna överaska med en good tårta på alla hjärtans dag-

En extra lot: jag gillar på FB: stina liffner.

Stinaliffner@hotmail.com

http://stinasmusikhemsida.blogg.se

 
Ingen bild

Alexandra

25 januari 2014 11:16

Jag har en vän i södra Sverige som jag vet skulle bli lite extra glad över denna. Han ska få kakan!

alectav (at) spray.se

 
Ingen bild

Anna

25 januari 2014 15:28

Det finns 5 olika postkakor + brända mandlar och logobit.
Jag vill ge Postkakan till mina kära föräldrar som träffades den 14 feb för 40 år sedan. Mamma arbetade på ett fik och pappa kom in och skulle faktiskt beställa just en sachertårta och det var då det sa klick. :) Så det vore kul att överraska dem med deras "kärlekstårta" på årsdagen :)
Har gillat Postkakan på FB.
anna-anna77@hotmail.se

 
Ingen bild

Anita

25 januari 2014 18:43

Fem olika postkakor
Jag vill förära min son som har födelsedag 13februari.När han föddes för 26 år sedan var det fredag den trettonde.Den dagen blev en lyckodag för oss föräldrar

 
annika

annika

26 januari 2014 07:43

Ärlig i alla lägen , pålitlig lyssnar alltid på mig och mina problem ,kräver aldrig något tillbaka. Kommer med små glädjande överraskningar när man mår som sämst.
En som jag alltid kan vända mig till oavsett vad det gäller.
Väldigt klok min vän Mimmi.
annica@flinkens.com

http://flinkan69bloggplatsen.se

 
Ingen bild

MAria P

26 januari 2014 12:33

5st
jag skulle skicka den till min mans jobb!
maria_pahlberg@hotmail.com

 
Ingen bild

MariaM

26 januari 2014 20:26

Jag är gärna med och tävlar! Svaret är 5 olika kakor. Jag skulle gärna skicka denna tårta till mina svärföräldrar som hjälper oss så oerhört mycket och underlättar vardagen för oss. Svärmor är barnvakt till våra 2 småttingar när det kör ihop sig och svärfar hjälper oss att bygga vårt drömhus! Dessa två underbara varelser förtjänar alla tårtor i världen!
Gillar på fb (maria mattson).

Mvh Maria

 
Ingen bild

Jenny s

27 januari 2014 13:03

5 st kakor finns det. Skulle vilja skicka den till min älskade sambo. Han behöver uppmuntran då vi båda mest är sjuka vi byter typ av varann😞skulle va kul att ge honom en tårta o då skulle vi även kunna bjuda hans familj på en god tårta så nu hoppas vi på tur

piggg83@gmail.com

 
Ingen bild

Linda

29 januari 2014 09:15

Det finns 5 stycken olika postkakor!
Jag är en snart 40-årig kvinna,
som denna kaka vill vinna,
att skicka till mina man,
för att han mot mig alltid är sann.
På alla hjärtans dag vi 19 år tillsammans firar,
vi fortfarande ganska bra ihop lirar! :-)
KRAM!

 
Ingen bild

Annelie

29 januari 2014 22:57

6 st olika sorter vad jag minns
Jag kommer givetvis att bjuda mina kollegor på jobbet och har du tur Anna är du där just då. Kram!

 
Ingen bild

Anna Lundqvist

1 februari 2014 09:51

Jag är gärna med. Svaret är: 6 st
Jag vill överraska min lilla mor med en god tårta. Hon är en underbar mamma som alltid ställer upp för sina barn, barnbarn och barnbarnsbarn. Hon är verkligen värd en tårta till alla hjärtans dag.
Gillar på fb
hillevianna@hotmail.com

 
Erika

Erika

1 februari 2014 22:17

Där finns 6 sorter( fem "vanliga" och så Alla hjärtans dags-kakan).
Jag hade skickat den till mina föräldrar och inneboende syster. Så hade den förhoppningsvis blivit efterrätt för hela familjen. I år känns det extra viktigt för mig att ta tillvara på alla tillfällen med de jag älskar. Förra året bjöd på många negativa händelser bla. en väldigt oväntad MSdiagnos för min egna del och kulminerade i att jag blev inlagd på självaste julafton då jag fick ett skov så allvarligt att jag förlorade styrkan i vänster ben och blev rullstolsbunden i en dryg vecka. Så 2013 var verkligen ett chockens år, vilket har gett mig en lite "fånga dagen" attityd då jag vet hur snabbt saker kan ändras. Att få fira alla hjärtans dag emd familjen, som är med och stöttar varje dag, med en kaka hade varit ett stort guldkorn på det nya året.

http://lundabon.blogspot.se

 
Ingen bild

Alice

1 februari 2014 23:20

5 st.

Om jag vinner vill jag att kakan skickas till min 84-åriga farmor. Hon är absolut världsbäst på att baka, men en dag på året vore det mysigt om någon överraskade HENNE istället. Sen är det här med "alla hjärtans dag" ganska modernt för farmor vilket gör det extra festligt att få fira!

Aliice_92@hotmail.com

 
Ingen bild

Christina Frisberg

2 februari 2014 11:03

SVAR: 5 olika kakor, sedan kan man variera vad som ska stå på, som denna fina alla hjärtansdag kaka.
Jag har delat tävlingsinlägget offentligt på fb under mitt namn Christina Frisberg.
Jag skulle vilja skicka en kaka till min älskade mamma som blir svagare/sjukare i sin lungsjukdom för var dag som går, och orkar inte med att ta sig ut på resor, shoppingturer, fika-turer på kondis och allt sådant som hon älskar, jag blir så ledsen när jag ser henne bli svagare och svagare för var gång jag hälsar på och det är en kraftansträngning varje gång för mig att försöka dölja det för henne, men hon vet nog själv att det inte är så långt kvar för henne här på vår jord, och jag förlorade min pappa för nästan exakt 3 år sedan, så det kommer att bli tomt och tungt, men som sagt hon min mamma som är den snällaste och mest älskvärda lilla mamma på jorden hon är värd varenda postkaka som finns.
och hon blir så tacksam och glad för minsta present,blomma osv, som hon får.
KRAMEN!! <3

 
Ingen bild

Amanda

2 februari 2014 14:08

Det finns fem olika kakor
Jag skulle skicka kakan till min älskade mamma som gör allt för mig! Hon bakar alltid åt mig så skulle vara kul att få bjuda henne på nått!
Amandanyman96@hotmail.com

 
Ingen bild

Jenny

2 februari 2014 14:19

1. 6 st
2. Jag skulle vilja överraska min sambo med kakan på alla hjärtans dag. För exakt 5 år sen på alla hjärtans dag var första gången vi träffades, vilket gör denna dag extra speciell för oss.
jenny.v@live.se

 
Maria Bredin

Maria Bredin

2 februari 2014 20:53



1. Det är 5 kakor. 1 brända mandlar och 1 logobit och även 1 presentkort :)

2. Skulle vilja överasska min vän Cissi. Vi har varit vänner i 9 år. Hon väntar sitt första barn som hon längtar efter. Men allt höll på att ta slut nyligen då hon, hennes fästman och bäbisen i magen var med om en bilolycka. De klarade sig men det hade kunnat sluta mycket värre :(



3. Tipsar i min blogg :)
http://mariachen.blogg.se/2014/february/tavling-overraska-nagon-med-en-postkaka-pa-alla-hjartans-dag.html

4. Gillar med mitt namn Maria Bredin

email: a_special_place_in_my_heart@hotmail.com

http://www.mariachen.blogg.se

 
Ingen bild

Jessica karlsson

3 februari 2014 16:37

6 st postkakor kan jag finna . Och jag skulle vilja skicka en till min fina mor som är anhörigvårdare till min far . Och hon jobbar 24 timmar om dygnet sju dagar i veckan och ingen avlastning. Mvh taxitjej@live.se

 
Spacegirl

Spacegirl

3 februari 2014 18:07

1. 6 st
2. Det vore jätteroligt att få överraska min bror & svägerska med en god kaka på alla hjärtans dag.
3. Här är min blogglänk
http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2014/february/8-februari-vinn-en-postkaka.html

Spacegirl_@spray.se

http://spacegirl.blogg.se

 
Ingen bild

Camilla

3 februari 2014 19:53

Hej, svaret är fem st olika kakor. Jag skulle verkligen vilja överraska sambon nu då vi haft det kämpigt och levt fattigt nu ett bra tag. Jag vill verkligen visa honom hur mycket han betyder för mig, genom att ge honom denna, alltså världens bästa fika! För att vi ska finna tillbaka till varandra igen. :)

 
Nathalié - Mamma till Charlie

Nathalié - Mamma till Charlie

3 februari 2014 20:19

jag är med =)

det finns 6 olika postkakor.

skulle vilja skicka denna till mina svärföräldrar. känner mig alltid så varmt välkommen av dem och jag önskar jag själv var uppväxt med såna föräldrar. de är verkligen helt underbara, så de förtjänar lite uppvaktning.

gillat på fb, nathalié teodorson
min mail är yarp.blogg@gmail.com

http://livetomyarp.com

 
care69

care69

3 februari 2014 21:21

Jag är gärna med!
Svar: Det finns fem olika kakor.
Jag skulle vilja skicka kakan till min mamma som just nu är så besviken över att en skidresa som hon skulle åka på just den 14:e februari blivit inställd. Kanske denna skulle kunna trösta lite.
Tipsat.
http://care69.blogspot.se/2014/02/8-feb-vinn-en-postkaka.html

http://care69.blogspot.se

 
Matilda

Matilda

3 februari 2014 22:40

Hej! Är med :)

Svar: 5 (6 om logobiten räknas med, 7 om brända mandlarna räknas :P)

Jag skulle vilja skicka kakan till min mamma som ställer upp så otroligt mycket med alltifrån barnpassning, matlagning, kalasfix, flyttstädningar, skjuts osv osv trots att hon bor 12 mil ifrån oss! Världens mest osjälviska person är hon, min fina mamma. Hon älskar kakor så en sådan här överraskning skulle hon nog bli jätteglad för :)

Gillar på fb (Matilda Pettersson).

Kram Matilda

http://www.matildasusanna.blogg.se

 
Matilda

Matilda

3 februari 2014 22:41

Och min mejladress ;) matilda-pettersson@hotmail.com

http://www.matildasusanna.blogg.se

 
Gudrun

Gudrun

3 februari 2014 22:59

Det finns fem kakor.
Jag skulle vilja ge min pappa I Husum en kaka. Min mamma, hans hustru, dog pa Alla Hjartans Dag for 36 ar sedan... Han skulle bli glad :)

Sjalander@bigpond.com

http://Har ingen :(

 
Dessie

Dessie

5 februari 2014 12:20

Det finns fem olika sorter!

Gillar på fb, Dessie Borgström

Skulle så gärna vilja skicka en kaka till mina föräldrar. Mamma fick diagnosen obotlig småcellig lungcancer i höstas och är mitt uppe i behandlingen med cellgifter och strålning. Pappa jobbar natt och får sova 4-5 timmar när han kommer hem på morgonen och sen beger de sig de 12 milen iväg till sjukhuset i Lund för den dagliga strålningen. Hem, äta.. och så kör han till jobb igen. Dom är fantastiska kämpar båda två <3

Ha en bra dag!
❥ Kram ❥
Dessie - mamma till ett hjärtebarn & en femkilosbebis
dessie_2000@hotmail.com
http://blogg.alltforforaldrar.se/dessie

http://blogg.alltforforaldrar.se/dessie

 
Ingen bild

Helena i Uppsala

5 februari 2014 17:52

sex olika postkakor finns det

Mamma, 85 år, som har blivit barn på nytt. Hon säger att hon ska fylla 100 nästa gång. Jag tror att det är därför att i höstas var det en 100-åring som blev väldigt firad på äldreboendet och mamma kanske blev lite avundsjuk på all uppmärksamhet. Så en postkaka på Alla hjärtans dag att bjuda tanterna i matsalen skulle vara den ultimata överraskningen.

 
Ingen bild

Theres i lilla edet (gbg)

5 februari 2014 18:55

Det finns fem olika postkakor.

jag skulle skicka en av dessa postkakor till en fantastisk person.
Hon räddade mitt liv för 6år sedan och har ALLTID funnits där för mig som min egen mor. Hon gav mig mat, boende och en person att lita på.
Så en post Hjärte-kaka skulle göra henne så glad!

tkholmberg@hotmail.com

 
Ingen bild

Kristiina

6 februari 2014 04:34

Hej!

- 5 olika kakor.
- Gillar på FB ( Kristiina Söderström).

Motivering:

Min make och barn jag skulle vilja överraska med en kaka,
som på årets sötaste dag gott skulle smaka.
De är mina superhjältar, som alltid finns där,
de är mitt allra bästa och mig så kär.
Lite uppskattning och massor av omtanke vill jag genom detta ge,
hoppas på vinst och att lite kakmagi ske!

Ha en fin dag!
Mvh Kristiina
krieppola@spray.se

 
Ingen bild

Jenny

7 februari 2014 08:39

Det finns fem olika postkakor och även brända mandlar! Hade varit underbart kul att få en god kaka på posten!! Jag och min sambo firar även 7 år ihop så det vore en härlig överraskning!
jennyorust@hotmail.com

 
Ingen bild

Anneli

7 februari 2014 11:15

Det finns sex olika varianter av postkakan (alla ser oemotståndligt goda ut!)
Självklart vill jag ge min mamma en postkaka ! Hon är vår ständiga kattvakt, och ställer upp i vått och torrt. Katten Pipen är också oerhört tacksam för detta :-)

Jag har gillat "Postkakan" på facebook också !

Glada hälsningar
Anneli
E-post: geraniums@passagen.se

 
Ingen bild

Kristina Gustafsson

7 februari 2014 11:22

1. 7 stycken olika varianter av postkakor.
2. Jag skulle vilja överraska min svärmor som alltid finns där och ställer upp i vått och torrt!
kristinagustafsson@live.se

 
Mikaela

Mikaela

7 februari 2014 15:17

5 kakor + brända mandlar

Jag vill skicka en tårta till min sambo som haft ett otroligt tufft år. Hans företag gick i konkurs efter hårt slit och nu när han precis börjat hämta sig så fick hans pappa en stroke. Min älskade Gustaf förtjänar all uppmuntran han kan få <3
Hoppas att ni vill hjälpa mig att muntra upp honom! <3

shakeadooh90@gmail.com

http://familjeniingenstans.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

lothloria_took@hotmail.com

7 februari 2014 17:54

1. Det finns sex smarriga postkakor.
2. Jag skulle vilja överraska min man eftersom att han ställt upp väldigt mycket för mig då jag var sjuk en stor del av hösten. Han förtjänar all uppskattning eftersom jag inte hade återhämtat mig lika fort utan honom.

 
Ingen bild

annakarin österström

7 februari 2014 22:11

Gissar på 5.Skulle vilja ge mina 5barn en varsin för att jag älskar de så mycket.

 
Ingen bild

Annika Nilsson

8 februari 2014 17:04

Svar: 5 st

Jag skulle vilja skicka en härlig postkake-hälsning till en gammal väninna med familj som jag inte har så mycket kontakt med längre, men som betytt väldigt mycket för mig genom all turbulens som varit genom åren. Vill säga till dem hur mycket de betytt för mig, och att jag vill fortsätta vara deras vän, trots att vi bor långt ifrån varandra.

Jag har tipsat och delat tävlingen på Facebook.
Givetvis gillar jag även på Facebook (Annika Nilsson)

 
Ingen bild

Kim F

8 februari 2014 17:47

Jag kan se 6 st med logobitarna om dom räknas in, annars är det 5. Lite klurigt det där!
Jag hade skickat kakan till min svärmor som hjälpt oss med barnen hela vintern, både i kräksjukor (2st!) och i vanlig influena. Trots att det alltid slutar med att hon oxå blir sjuk. Hon förtjänar allt gott i världen.

Gillar på facebook!

kimsan_@hotmail.com

 
Ingen bild

Gabbe

8 februari 2014 20:12

5 olika tårtor

"40 timmars jobb per vecka -
hur ska vi få tiden att räcka,
till annat än att få vardagen att klaffa?
Högsta poäng i tävlingen får vi skaffa,
så att mamma och jag kan glömma alla måsten
nu när en sachertårta kommer med posten".

Gillar på Facebook (Gabriel Tunsäter)

 
Ingen bild

Amanda

8 februari 2014 22:06

Det finns 5
Jag skulle vilja bjuda min mamma på en god tårta! Jag äter alltid upp allting hon bakar så skulle vara kul att bjuda igen lite! Jag vet att hon skulle tycka om det , då hon är en godisråtta precis som jag ;D

 
Ingen bild

Anna

9 februari 2014 19:28

Tack snälla.. blev riktigt glad för postkakan som mina kära föräldrar ska få alla hjärtans dag :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards