Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 29 januari 2009

Nytt utseende och mer pelargonfunderingar

Av Anna - 29 januari 2009 00:48

Hittade en jättefin bakgrund på Katarinas blogg (besök hennes blogg via länkarna)! Hon har gett mig tillstånd att använda även här. Tycker det blev riktigt fint! Gillar ni det nya stuket?


Har verkligen snöat in på pelargonier nu. Är så roligt att det är så många som läser och kommenterar min blogg. Får väldigt mycket tips och ideér som gör mig väldigt glad. Flera stycken har tipsat mig om Mårbacka pelargonier. Har kikat runt lite på nätet och de är verkligen hur fina som helst. Blev väldigt sugen på att försöka fröså några sådana. Det är helt rätt tid att börja nu. Är det nån som har några erfarenheter av detta?


Tack för att ni läser och kommenterar min blogg! Det värmer!

 
 
scuri

scuri

29 januari 2009 02:26

Vad kul, det var svärmora som lärde mig det. Så sjukt enkelt, gott ovh billigt. Har man barn tex slipper man ju köpa glass för ofta ska dom ju ha både och. Kram och ha en gjädjefylld dag imorggon. Scuri

http://scuri.bloggagratis.se

 
Tin

Tin

29 januari 2009 06:20

Hej!
Det blev snyggt här på bloggen!!!
Jag har aldrig frösått men vet de som har och det funkar.
Jag är lite lat och vill ha färdiga x med en gång.
Jag har köpte Mårbacka till mina lådor för några år sedan, 12st. Under sommaren förökade jag dem och hade 125 när hösten kom.
Till nästa sommar hade jag till lådor och krukor i massor i trädgården.

Nu ska jag jobba!
Ha det gott i dag!

http://tins.bloggagratis.se

 
Katarina

Katarina

29 januari 2009 07:42

För några år sedan hade jag pelargon nojja. Tror jag var uppe i ca:200 olika sorter som jag jag hade hemma. Jag försökte mig på att fröså några som jag tagit egna frön på, men för mig tog det för lång tid innan dom blommade. Och för att det ska bli fina och kompakta plantor av det måste du ha ett bra ställe, men bra ljus och rätt värme och dom små plantorna. (Dom gillar undervärme)
Vill du börja från början med dian Mårbackor tycker jag att du ska satsa på sticklingar istället. Ett mycket bättre sätt att föröka pelargoner (och då är du säker på vad du får med) Sticklingar finns att köpa på nätet och går jätte bra att skicka på posten när det blivit lite varmare ute.
LYCKA TILL!!
Ps: Det blev jätte fint här med den bakgrunden.

/ Katarina

http://www.tagebriard.se

 
rosalucia

rosalucia

29 januari 2009 08:55

Hej!!! Vilket underbart projekt!! Jag vill också. Vi har hafthar också planer på nåt "eget", tex hotell/värdshus (då maken jobbat inom hotellsvängen). Tittade förra året på en fyrllängad skånegård på Österlen som innehöll både cafe, restaurang, hotell och bostad. Men det blev inget. Just nu ligger alla planer på is tills vidare. Svårt att få ungarna med sig från Norrbotten!! Hmmm...
Det ska bli spännande att följa ert projekt!!!! Har du nån bild?

http://rosalucia.bloggagatis.se

 
Ida

Ida

29 januari 2009 09:55

Hur gör man egna bakgrunder? :-) Skitsnyggt juh

http://idaliv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ida

29 januari 2009 09:55

Fast jag hade valt en annan bakgrundsfärg till den bakgrundet...:-)

 
scuri

scuri

29 januari 2009 11:18

Jag har gjort ett blogginlägg till dig. Kram A

http://scuri.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards