Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg under mars 2011

Av Anna - 29 mars 2011 21:01

Finally, we made it! Framåt 01-tiden på söndagsnatten drog vi sista varvet med 120-pappret och golvslipningen var äntligen klar! Resultatet blev makalöst bra och nu laddar vi för lutning till helgen. Eftersom vi är otroligt nöjda med det grålutade golvet vi gjorde i köket kommer vi att köra på gråpigmenterat lut även här. Efter lutningen behandlar vi golvet med hårdvaxolja för att ge det en skyddande yta. Tyvärr fungerar det inte att ladda upp bilder på bloggen just nu men vill i se vårat grålutade trägolv kan ni titta här. Vad har ni för golv hemma hos er?

Av Anna - 27 mars 2011 22:04

Klockan är nu tio på kvällen och vi har fortfarande nån timmes slipning kvar framför oss. Har pausat en stund framför datorn för att försöka peppa upp mig och ladda upp för fortsatt slipning. Påminn mig att jag aldrig ska ta jobb som golvslipare ;)


Av Anna - 27 mars 2011 09:15

 

Förrutom 14h golvslipning har vi firat in våren ordentligt idag. Solgula, smakrika saffransvåfflor med rårörda björnbär ute i vårsolen på balkongen gjorde gott i magen för duktiga hantverkare. Väl värt att testa!


Saffransvåfflor för 4 portioner


75 g smör + till gräddning
2 dl iskallt vichyvatten
4 dl vetemjöl

1pkt (0,5g) saffran
Smält smöret och låt det svalna. Vispa ihop vichyvatten och mjöl och rör ner smöret. Rör till sist ner saffranet.  Låt gärna smeten stå i rumstemperatur i 20 minuter innan ni gräddar våfflorna.




Av Anna - 26 mars 2011 10:25

Här i huset pågår det just nu slipning av golv för fulla muggar! Vi har fått förstärkning av en av Joakims kompisar i helgen och det innebär att jag är befriad från byggjobb idag. Istället får jag sköta markservice samt ägna mig åt bokföring, deklarationer och bokningsadminstration. Ett riktigt uppköp om jag får säga det själv. Har parkerat på den lilla balkongen (eg brandtrappa) utanför vårat köksfönster på andra våningen och njuter just nu av solens varma strålar och en härlig utsikt över våra ägor.

   

 


Lite senare i eftermiddag vankas det våffelfest! Mumsigt värrre! Vad äter ni helst på era våfflor?

Av Anna - 25 mars 2011 15:07

Jag älskar verkligen Höganäs keramik. De har så mycket fint i sina kollektioner. Det senaste tillskotten är denna läckra assymetriska keramikform som passar både som salladsskål, serveringsfat och pajform.  Den rymmer hela 2 l  och finns i färgerna vit samt havsblå och säljs i butikerna från vecka 14. Något att önska sig i påskägget!

    

Av Anna - 24 mars 2011 12:32

Nästan alla våra väggar i huset är det väv på och det innebär att det oftast blir färg istället för tapet. Nu ska vi ju dock bygga en vägg för att skapa ett sovrum och då vill jag tapetsera. Ni som följt mig tidigare vet att jag funderat på björkstammar eller björkmönster på något sätt. Har hittat två fina tapeter som jag är riktigt sugen på. Den fösta kommer från Cole and son och heter Woods och har synts i många bloggar,Den andra varianten heter Karelia och kommer från Durotapeter. Vilken gillar du bäst?

   

Av Anna - 22 mars 2011 20:10

Nejdå, jag har inte vunnit på Triss! Däremot är jag väldigt glad att det råder ljusa tider på bokningsfronten just nu. Det varit stiltje i flera veckor nu och jämfört med tidigare år har sommaruthyrningen gått trögt. Men så idag när jag kollade inboxen fanns det 5 st nya mail som hittills resulterat i 4 bokningar! Himla roligt! Är du nyfiken på vårat Guesthouse på södra Gotland så kika in här:


Vi hyr ut både familjerum och dubbelrum under maj- september!        

Av Anna - 21 mars 2011 15:14

Nu ska vi stax ge oss iväg till banken för lite rådgivning kring räntor, amorteringar och annat spännande. Vad vuxen man känner sig helt plötsligt!


Hoppas ni har en härlig dag i solskenet!

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards