Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg under juli 2010

Av Anna - 29 juli 2010 19:42

Hej på er!

Framemot eftermiddagarna har det numera varit fullt med folk i caféet. Igår var alla bord ute fulla och jag sålde slut på allt jag hade framme. Helt galet roligt! Idag laddade jag upp mera citronpaj (som är den riktiga storsäljaren) och en nyhet. Violpannacotta med saltlakritsströssel. Grymt gott om ni frågar mig!

   


Jag har ju snöat in på viol och köpte violessens när jag var i Stockholm. Har ju letat som en galning efter det. Det visade sig dock att det fanns närmare än jag trott. ÖB säljer nämligen Candyshots (tänkt att blanda shots med) som ger fantastisk smak och färg. Underbart gott att bara ringla på glassen också. Med andra ord är det superlätt att göra sin egna viol-, lakrits-, hallon-, jordgubbs- eller tuttifruttiglass.


Må gott!



Av Anna - 27 juli 2010 16:00

   Lördagen den 31juli är det dags för den traditionella Ronehamnsdagen med loppis och marknadsstånd. Vi finns på plats för att sälja några av de vackra skapelser du hittar i vårt café.


                 

                                 



Härliga fårskinn från Hägur gård

Skira linsjalar från Krickelin

Textila armband från Krickelin

Underbara stickade koftor och barnkoftor från Adéns

Av Anna - 26 juli 2010 14:41

Idag har det varit alldeles dött här i fiket. Konstigt, för de senaste dagarna har det faktiskt varit ganska bra till strömning. Men imorgon blir det fullt med folk för då kommer J:s kusiner på besök från fastlandet. På fredag får jag besök av några vänner och när de åker hem kommer ytterligare ett gäng med goa vänner. Det är himla trevligt med besök!

Roneha

På lördag är det Ronehamnsdagen, året händelse här i socken. Då ska jag stå nere i hamnen och sälja honung, fårskinn, saft, linsjalar och smycken. Har förresten gjort några riktigt fina örhängen också. Det är vacker sirlig metallpärla i ett hänge.


Ronehamnsdagen avslutas med en konsert i bygdegården med ingen mindre än Theresa Andersson. Ser verkligen framemot det!


Må gott!

Av Anna - 23 juli 2010 22:18

   Bjuder på några bilder från det fina reportage om oss som finns med i boken Café Gotland från Isabergs förlag.

   



Idag har det varit full rulle i fiket med uppemot 30gäster till skillnad från gårdagens två. Regn imorgon igen så jag laddar för en bra cafédag!

Av Anna - 22 juli 2010 10:23

Visar några bilder på ett urval av de vackra skapelser du hittar i vårat café.


Underbara textila armband från Krickelin

Handstickade sjalar i ljuva naturfärger

Söta sockor och barntröjor från Adéns

Vackra fårskinn från Hägur gård


Nästa lördag finns vi på Ronehamnsdagen! Välkommen förbi!


     


   


Av Anna - 21 juli 2010 15:45

Dagar som denna då antalet gäster i fiket inte är så stort brukar jag ägna tiden åt pyssel.  Sista dagarna har det blivit en hel del smycken gjorda. Mest ringar men nu har jag lagt in en beställning på porslinspärlor som ska bli örhängen och halskedjor. Finns att köpa i vårt café eller via mail!


                        

Av Anna - 20 juli 2010 15:38

   

Idag har jag bakat så det står härliga till. En underbart syrlig citronpaj och en maffig chokladkaka med kolakräm och körsbär. Är riktigt nöjd med mina skapelser. Nu hoppas jag bara att fler gäster hittar hit.



Av Anna - 20 juli 2010 14:39

Snart är det faktiskt någon som fyller år och jag har hittat en klocka som jag verkligen vill ha. Den italienska klockan av märket TOO LATE är bara så snygg.  Klockan är siilikon och finns i massviss av härliga färger. Att den är vattentätt gör ju inte det hela sämre. Min favorit är ju såklart röd!


   

Finns hos bland annat hos efashion.se, enmix.se, zladd.se



Andra saker som står högt upp på listan är:

Symaskin

Klippning

Att köket ska bli klart (hehe)

Biljetter till Lars Winnerbäck

Ett halsband från SNÖ

Ett skoställ

En saftsil


Må gott i solen!



Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards