Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg under januari 2014

Av Anna - 31 januari 2014 10:25

   

Det kom ett paket till Elmer innehållandes världens sötaste speldosa med en dansande ko och gris. Historien bakom speldosan är dessutom lika rörande och fin. Det var nämligen så att jag fick ett mail från en kvinna som ville vara med och tävla i postkaketävlingen och som undrade hur man skulle göra för att delta. I mailet skrev hon också att hon gärna ville skicka mig två speldosor som hon importerat från England. En till Elmer och en som kommer att lottas ut här senare.  Jag trodde först inte att det var sant men häromdagen hämtade jag ut denna fina speldosa från John Crane på posten. Den spelar så fint och Elmer älskar att titta på de dansande djuren. Tänk att det finns så generösa och fina människor. Tack finaste Lena!

Av Anna - 28 januari 2014 15:18

   

Jag fortsätter att snöa in lite på det här med dop och har funderat lite kring dukning och blommor. Nu döps ju Elmer i mars och då kryllar det ju inte direkt av blommor ute i trädgården. Visst kan man ju köpa vackra snittblommor på blomsteraffären men det är ju inte riktigt min grej. Jag är ju fröken "Kansjälv" och vill gärna komma på något eget. Hursomhelst fastnade jag för dessa läckra servettblommor när jag googlade runt på servettvikningar idag. Enkelt och billigt! Det blir nog fint att blanda upp dem med lite krokusar på borden.

Vill du testa själv finns en bra beskrivning HÄR:

Av Anna - 27 januari 2014 12:04

 

Jag fyndade en otroligt söt klädhängare till Elmers rum på en lokal loppis för nån vecka sen. Tror att den ursprungligen kommer från IKEA men vet inte riktigt! Söt är den hursomhelst och färgen passar så bra in i rummet. Det här med loppisar är bra grejer det!


Vill passa på att tipsa om min Alla Hjärtans Dagstävling där man kan vinna en smarrig Allahjärtanskaka från Postkakan.se. Tävlar gör du HÄR.



Av Anna - 26 januari 2014 14:25

           

Nu har jag bott här på ön i snart fem år! Det har tagit tid för mig att rota mig och acceptera öns otillgänglighet men jag måste ändå erkänna att det är otroligt vackert här. Gotland är en plats som alla borde besök under sin livstid. Ön har så mycket att erbjuda. Allt från myllrande gränder i Visby, öppna fält på Sudret, blommande strandängar till karga raukområden. Milsvida stränder, restauranger vid havet, loppisar, fiskebutiker, keramiker, lamm, solnedgångar, fågelliv, historiska vingslag, ringmuren, kullerstenar, gravfält, konserter, tornerspel, mysiga fik, stockrosor. Ja, listan kan göras lång Vill du boka boende på Gotland till sommaren 2014 erbjuder vi just nu 10% rabatt på veckobokingar på vårt lilla guesthouse.

 

Av Anna - 25 januari 2014 10:30

Appropå det stundande dopet har jag funderat lite på det här med doppresenter. Jag är inte så mycket för prylar i överflod och tycker egentligen att det räcker med att de som kan kommer och delar dopdagen med oss. Men oftast vill man ju som gäst ändå ge någonting i present. Men det här med presenter är ju inte alltid så lätt och oftast vill man hitta på något unikt och annorlunda. Själv brukar jag oftast ge bort en bok vid dop eftersom jag tycker det är en bra och användbar pryl som jag tror alla har glädje av. Andra roliga dopgåvor är ett fruktträd att plantera i trädgården eller en vinflaska som kan lagras i 20år och öppnas på barnets 20års dag.


Hursomhelst tänkte jag dela med mig av Elmers önskelista till dopet! Hoppas det kan inspirera någon!

Dela gärna med er av er doppresenttips i kommentarsfältet.


1. Blöjtårta- en tårta som görs av blöjor som bas och sedan fylls med bebisprylar såsom kläder,

   badleksaker, nappar, nappflaskor eller gosedjur. Kan göras själv eller beställas på nätet.

2. Barnbestick. Click

3. Sparbössa Elefant

4. Böckerna om Plupp

5. Barnboken En dag på fjället

6. Fingerdockor IKEA

7. Tandgiraffen Sophie

8. Virkade bakverk

9. Knoppussel Verktyg

10. Pengar till Elmers framtidskonto



  


Av Anna - 24 januari 2014 15:56

Vi har bestämt oss för att döpa Elmer nu i vinter. Numera är det ju många som istället väljer att ha en namngivningsceremoni men vi har alltså valt att ha ett dop. Dels tycker jag att det är fin tradition och sen är det ju lite roligt eftersom vi bor alldeles in till den vackra gamla kyrkan här i socknen.  


När jag var hemma i Stockholm över jul fick jag med mig min gamla dopklänning hem. Det är min mamma som sytt den och den har använts av både mig och mina två syskon. Å, nu är det alltså snart Elmers tur att iklädas denna.


Av Anna - 22 januari 2014 11:00

Jag har väl aldrig varit någon som haft vitt som favoritfärg utan istället föredragit glada färger. Nu har dock intresset också börjat dra mot retroprylar. När jag var hemma i Stockholm i julas plockade mamma fram mina gamla barnkläder och idag kunde jag inte låta bli att göra ett litet modernt retro stilleben. Älska färg!

     

Av Anna - 21 januari 2014 20:00

 

Snart är februari här och då stundar ju Alla hjärtans dag! En dag då många passar på att visa sina nära och kära lite extra uppskattning och kärlek. I höstas skrev jag om Postkakan som jag tycker är en perfekt och prisvärd överraskning/present till någon du tycker om. Därför är jag nu extra glad att kunna presentera en liten "Alla hjärtans dagstävling" i samarbete med just Postkakan där du har chansen att vinna en "Alla hjärtanskaka". Det är en sachervariant med mandelmassa, punschtryffel, aprikossylt och choklad lagom för 8-10pers och med ett värde av 216kr.


Så här gör du för att tävla:

1. Svara på frågan Hur många olika varianter av postkakor det finns?

Svaret hittar du på hemsidan

2. Skriv också motivering till vem du skulle vilja överraska med en postkaka och varför.

För extra lotter:

3. Tipsa om tävlingen via din blogg med bilden ovan!

4. Gilla Postkakan på facebook

 

Glöm inte att ange din mailadress så att vi kan komma i kontakt med dig om du är den lyckliga vinnaren!


Tävlingen pågår till och med lördagen den 8/2 kl 23.00 och jag hoppas såklart att så många som möjligt vill vara med!

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards