Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg under juni 2014

Av Anna - 25 juni 2014 22:00

 

I över 5 års tid har jag bloggat här. Under dessa 5år har jag flyttat från norr till Gotland, köpt en gammal skola, startat ett företag, drivit ett café, börjat jobba som lärare, renoverat ett stort hus, lärt mig kitta fönster, byggt badrum, slipat golv, startat ett guesthouse, fött ett barn, varit med i flera inredningstidningar, varit finalist i Sveriges charmigaste hem och IKEA:s drömkökstävling, tagit fram en tekalender, pysslat och delat med mig av massvis med recept.


Bloggandet har bjudit på många fina möten och upplevelser som jag inte velat vara utan! Nu har livet dock tagit en annan vändning och jag vill med dessa ord tacka er alla som följt med på min resa.


Jag låter bloggen finnas kvar eftersom jag tror att många fortfarande kan ha glädje av mina inlägg


Tack för mig och vem vet kanske ses vi nån annanstans

Av Anna - 18 juni 2014 11:18

 

Midsommarafton, sommarens stora mathögtid närmar sig med stormsteg och jag vill därför dela med mig av mina midsommarfavoriter. Först ut är tre sorters somriga sillar, björnbärsill, fläderblomsill och rabarbersill. Att göra egen sill är inte alls svårt och dessa tre får vem som helst på fall. Därefter bjuder jag på på en riktigt smarrig skärgårdscheesecake med en botten på kavring och en härlig fyllning med rökt lax, räkor, dill och pepparot. Pricken över i:et blir sedan en fräsch och frisk marängtårta med limecurd och jordgubbar!


Lycka till och glad midsommar!

mat · Pyssel · recept · tips

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards