Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg under februari 2012

Av Anna - 29 februari 2012 14:08

  

Packningen är klar och huset är städat. För visst är det skönt att veta att man kommer hem till ett nystädat hem? Imorgon bitti flyger vi direkt från Visby till Mora. Tack Gotlandsflyg för det strålande iniativet!


Det blir två dagar i Malung-Sälen och två dagar Mora! Skidåkning,varm choklad, en apelsin i spåret, värmande vårsol, Vasaloppsfeber, sportlov, knarrande snö, lifthäng, afterski och avkoppling till tusen!


Önskar er alla en skön vecka och hoppas ni vill delta i min pysselutmaning!


Av Anna - 27 februari 2012 19:24

           

Det stundar sportlov i vårt avlånga land! Jag jobbar min sista dag imorgon och sedan bär det av mot Mora och Malung för lite härlig skidåkning. Underbart härligt ska det bli och extra mycket ser jag framemot att få uppleva Vasaloppet på plats.


Som ni förstår kommer det därför att vara tyst på bloggen några dagar framöver. Men misströsta inte för det! Jag tänkte nämligen ge er en liten pysselutmaning med ett litet pris i potten. Vi är ju många som gillar att pyssla och det är alltid roligt med lite ny inspiration.Tävlingen pågår till den 5/3 och den 6/3 presenterar jag vinnaren och gör ett inlägg med alla era roliga tips Det roligaste, mest kreativa eller mest användbara tipset vinner en utav mina snörlampor!


För att vara med gör du såhär:

Gör ett inlägg med ett pysseltips i din blogg och skriv sedan en kommentar här där du länkar till ditt inlägg. Stickning, tovning, bakning, målande, scrappande eller klistrande är allt lika välkommet. Hoppas ni är många som vill hänga på!


Mitt pysseltips får bli mina snörlampor a´la random light! Snyggt, personligt och betydligt billigare än orginialet!

Av Anna - 26 februari 2012 18:49

Spackling och slipning har stått på schemat för dagen! Framförallt är det taket i nya hallen som fått sig en omgång av slipning och spackel! Där har det tidigare suttit ljuddämpande plattor så det är massvis med hål i taket. Även utsidan på väggarna till badrummet har spacklats en andra gång. Jämt ska det vara om vi ska kunna tapetsera sen. Sist men inte minst har vi satt igen hålen och spacklat upp den gamla kakelväggen som jag rev förra helgen!


Nu blir det middag och TV!

Av Anna - 26 februari 2012 10:58

Det är vår i luften!!! Snön smälter, solen skiner och det luktar blött gräs!

Traditionsenligt brukar vi bjuda in våra vänner och bekanta till ett litet evenemang som vi kallar "Löyd pa ladingen" under försommaren. Löyd pa ladingen är gotländska och betyder helt enkelt folk på vårkanten. Tanken med helgen är att träffas, umgås, äta gott, upptäcka ön och ha roligt tillsammans. Vi brukar också ta oss an någon liten uppgift med huset. Första året målade vi staket och putsade fönster, året efter var det baksidan på paviljongsbyggnaden och fönstrena där som fick ny färg. Det brukar vara en riktigt trevlig helg i glada vänners lag och ju fler man är ju fortare går ju arbetet. Vi är verkligen glada att vi har så många fina vänner runt omkring oss som ställer upp och stöttar oss i vårt arbete med huset. 


I år kommer Löyd pa ladingen gå av stapeln den 8-10 juni. Då är Gotland som allra vackrast med blommande syrener, gräs som doftar sommar och humlor som surrar. Längre fram i sommar fyller jag 30år men då befinner jag mig i fjällvärlden och njuter av vårat vackra norr. Därför har vi bestämt att haett litet 30års firande i samband med Löyd pa ladingen. Det vankas cupcakebuffé, grillat och skagencheesecake. Jag har skickat in inbjudningar via facebook och mail men några får även i pappersformat. Dessa fin kort köpte jag på Åhlens på årets stora rea! Gillar verkligen färgerna och mönstret! Det är något vårligt över dem!


Nu ska jag spackla tak!

  

Av Anna - 25 februari 2012 16:41

Här på ön har vi en härlig lördag med vår i luften. Underbart!

   


Nu i eftermiddag står bokföring och momsredovisning på schemat för mig men under dagen har jag hunnit med en del annat kul. Först blev det en härlig promenad längs strandpromenaden i Visby. Blåsigt men uppfriskande var det och på vägen ut till Rone åkte vi förbi mysiga Berså butik och Café. Sedan i somras driver driftiga Maria en härlig inredningsbutik och ett trevligt café i ett gammalt kapell på Toftavägen. En riktig pärla för oss som gillar inredning och gofika. Jag rekommenderar er varmt att kika in där om ni har vägarna förbi.


Har ni förresten hört att en del av Visby Ringmur rasat inatt? Alldeles intill Österport har stora delar av muren raserat. Kunde inte låta bli att gå förbi och titta under min promenad och det var verkligen massvis med sten som lossnat!


Vad har ni för er idag?



Av Anna - 23 februari 2012 20:46

 

Det här är ju verkligen ingen reklamblogg men jag kunde bara inte låta bli! Råkade se på Coop idag att Marabou nyligen lanserat Marabou Black i limited edition. Mumsig mjölkchoklad med saltlakritscrips. Det låter gudomligt gott för en lakritsälskare som mig.


Nu får jag dock avstå ytterligare några veckor från att provsmaka då jag fortfarande håller strikt kost och träning. 7 träningspass blev det förra veckan och denna vecka är jag än så länge uppe i 4 fyra. Känns så bra!


Jag är ett stort fan av lakrits men för många är det ingen favorit. Hur är det för er? Gillar ni det??

Av Anna - 22 februari 2012 19:45

Hur läckra är inte dessa häftiga stolar? Jag skulle då inte ha något emot ifall de flyttade in i mitt kök. Just nu har duktiga stylisten Anna en riktig kanontävling inne hos sig där alla kan vara med och tävla om fyra av dessa godingar. Jag håller tummar och tår!  

Av Anna - 21 februari 2012 15:53

Det har väl inte undgått någon att det är fettisdag idag! Semlor är ju fantastiskt gott och det är alltid roligt att överraska någon med något lite extra. Har du inte hunnit med att baka semmelbullar är semmelcupcakes ett bra alternativ. Receptet på dem hittar du här. Vill du sedan lyfta dina semlor till nya gastronomiska höjder ska du testa denna semmelfyllning!

   


Trevlig fettisdag önskar jag er och drar till gymmet!


Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards