Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg under maj 2013

Av Anna - 30 maj 2013 21:58

   

Hallen på entréplan i vårt är ett svårmöblerat rum som vi aldrig riktigt fått till. Vi vill egentligen sätta in en garderob för att gömma undan skor, jackor, vantar och mössor men det är lättare sagt än gjort. Rummet har nämligen tre stora fönster, två stora dörrar med fönster och ett stort element på den enda hela väggen. Inte direkt lättmöblerat med andra ord!


På väg hem från jobbet idag råkade jag se att Jysk i Visby hade stor lagerrensning med upptill 70% rabatt och kunde så klart inte låta bli att åka in. Fick direkt syn på en trädformad klädhängare som jag så länge letat efter samt ett tillhörande skoställ i samma färg. Dessutom till riktiga vrakpriser och sånt gillar vi ju! Så nu fick sig hallen i allafall en liten ansiktsupplyftning!




Av Anna - 29 maj 2013 20:17

   

Nu har grävarna grävt upp hela den biten runt huset som tänkt dränera i första etappen, alltså innan sommaren drar igång på allvar. Egentligen skulle vi behöva dränera även på andra sidan om verandan men eftersom det inte är lika akut så får det vänta. Just nu sliter Joakim hårt med att rengöra och laga håligheter i grunden. Den var hyffsat intakt men på några ställen fanns stora håligheter som nu ska sättas igen med murbruk. Själv roar jg med mig att pyssla i trädgården och beskära björnbärsbuskar.


Ha en fin fortsättning på veckan!

Av Anna - 26 maj 2013 08:30

 

Stort tack till er alla som deltog i min lilla tävling om 2 nätters boende på vårat lilla guesthouse här på underbara Gotland. Nu har jag den stora glädjen att få presentera en värdig vinnare av några avkopplande dagar här på ön. Så stort grattis Johanna med bloggen Fru Form & Fix och varmt välkommen till oss i sommar!

 

Är du också sugen på att komma till Gotland i sommar så erbjuder vi ett trivsamt och prisvärt boende i rofylld miljö. Vi har lediga familjerum med kök (plats för upp till 6 pers) för 4000kr vecka 26, 27 samt 32. Vi har även lediga familjerum kortvecka 18/7-21/7 samt 28/7-1/8 för 2500kr. Dubbelrum finns lediga alla veckor utom vecka 31. Mer information hittar du på A Guesthouse Gotlands hemsida.



Av Anna - 26 maj 2013 07:30

 

Idag har vi haft födelsedagsfirande för Joakim som fyllde år i veckan. När födelsedagsbarnet själv fick välja tårta var det en blåbärstårta som stod högst upp önskelistan. Här ser ni resultatet, en chokladig tårta med blåbärssylt, lemoncurd och blåbärsgrädde. Mums!


Är ni nyfikna på receptet har jag lagt ut det här.

Kanske något att bjuda mor på så här på Mors dag och allt. Detta får bli mitt bidrag till Fabrikens söndagsbild. För fler härliga morsdagsbilder kika in där.


Av Anna - 23 maj 2013 21:17

 

Häromdagen skörde jag årets första egenodlande jordgubbe och idag checkade årets första gäster in på A Guesthouse Gotland. Det är med andra ord verkligen sommar här på ön!


Imorgon ska jag förresten också avslöja vinnaren av två nätters boende här hos oss  i sommar!

Ha nu en riktigt skön kväll!


Av Anna - 22 maj 2013 21:52

     

När jag kom hem från jobbet sent idag möttes jag av denna syn på gården. Det var inte riktigt så det såg ut när jag lämnade hemmet imorse, utan det har verkligen hänt grejer under dagen. Som ni kanske förstår är det operation dränering som dragit igång på allvar och förhoppningsvis är vi klara i god tid innan sommarens första gäster anländer till oss.



Av Anna - 19 maj 2013 21:39

         

Min multibegåvande vän och kollega Linn gör fantastiskt vackra och personliga smycken i häftig och personlig design. Armbanden och halsbanden och är gjorda av lintråd och de vackra pärlorna formar och glaserar hon själv innan de bränns hos en keramiker. En superfin och personlig present till nybakade studenter eller ett litet ömhetsbevis till en älskad mor. För fler vackra smycken kika in hos Linn! 


Av Anna - 12 maj 2013 22:30

 

Det är vår i luften och många av er kanske är i färd med att planera sommaren och semestern. Vi driver ju sommartid ett litet och trivsamt Guesthouse på södra delen av Gotland. Rummen är enkla men fräscha och runt boendet finns en härlig trädgård, ljuvligt doftande jasminebuskar och kor på grönbete. Här njuter du med andra ord av en semester som den ska vara, det vill säga rofylld och avkopplande. Gotland är ju ett riktigt semesterparadis och nu vill jag ge er läsare chansen att få komma och besöka oss i sommar genom att tävla ut två nätters boende hos oss.


I priset ingår 2 nätters boende i ett dubbelrum på A Guesthouse Gotland under valfria dagar sommaren 2013 (i mån av plats så klart). Resa till och från Gotland ingår INTE.

Så här gör du för att tävla:


1.Länka med bilden ovan från din blogg och skriv varför just du vill besöka Gotland i sommar.

2. Svara på frågan vad stickelsbär betyder (svaret finns på vår hemsida)

För extra lotter:

3. Gilla A Guesthouse Gotland på Facebook

4. Dela tävlingen via facebook


Tävlingen pågår till och med söndagen den 19/5 och jag hoppas såklart att så många som möjligt vill vara med!

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards