Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg under maj 2009

Av Anna - 31 maj 2009 23:08

Imorgon är det dags. Examensarbetet ska redovisas. Jag hoppas det går bra och att det inte är alltför mycket som behöver ändras. Har inte riktigt tid med det ;)



Har lite mycket just nu så det blir inte så många inlägg nu.

Imorgon drar jag i allafall vinnaren av weekenden på A Guesthouse Gotland.

Av Anna - 30 maj 2009 16:55

Visst är det härligt att våren  är här! Snart är det sommar och semester. Ta chansen och förläng sommaren genom att tävla om en sensommarweekend hos oss vecka 33. Priset består av boende i vårt dubbelrum fredag-söndag vecka 33. Möjlighet att uppgradera till större rum mot tillägg. Båtresa, mat och övriga kostnader ingår ej. Alla kan vara med oavsett om du har blogg eller ej!


Tävlingsregler:

För dig med blogg:

För att vara med och tävla ska du länka med bilden från din blogg, gå in på vår hemsida www.aguesthousegotland.com och skriva i inlägget nedan hur vi skulle kunna utveckla sidan. Glöm inte att motivera varför just du ska vinna.

För dig utan blogg:

Tipsa 3 vänner om tävlingen,gå in på vår hemsida www.aguesthousegotland.com och skriv i inlägget nedan hur vi skulle kunna utveckla sidan. Glöm inte att motivera varför just du ska vinna.


Tävlingen pågår till den 31 maj 2009 23.59


Välkomna att delta!



Av Anna - 30 maj 2009 10:51

Idag kommer en kompis på besök och jag tänkte unna mig lite fri tid även om jag har massor att göra. Ska tömma garaget, skriva en ansökan, skriva en reflektion och läsa det examensarbete vi ska opponera på. Trots detta så tänkte jag unna mig att åka iväg på en försommarmässa som arrangeras i mässhallen här i stan. Mycket hantverk verkar det vara så det ska bli kul.


Jag är lite sugen på att ta upp min smyckesproduktion igen. Tänkte att det kan vara kul att ha lite i gårdsbutiken. Var inne på tradera igår och kikade på auktioner på sötvattenspärlor. Kan visa en bild på det armband som jag tänkt göra senare idag.


På mässan ska de såklart även intas en Souvaskebab! Lapplands nationalrätt och det finns nästan inget godare. För er som inte känner till souvas så är det saltat och rökt renkött som görs till skav och servas i pitabröd, med sallad lök och orientdressing. Mums säger jag bara

Av Anna - 29 maj 2009 15:22

...för alla fina kommentarer. De gör oss så glada!


Det känns otroligt härligt att tillståndet för caféet gick igenom. Hade ju varit lite snopet annars. Vi har verkligen slitit den senaste veckan så det känns otroligt skönt att en av projekten är klara iallafall.


Vi är väldigt nöjda med disken. Väggordet blev verkligen pricken över i:et. Tidigare har disken stått inne på Gotlandstraktor. Tänk vad lite färg och ett väggord kan göra!

Idag har jag varit på resande fot igen. Lämnde Gotland igår och idag är jag åter i Luleå. Ska redovisa mitt examensarbete på måndag och sen blir det Gotland för hela slanten.


Av Anna - 28 maj 2009 13:28

Det var värt allt slit! Idag blev lokalen godkänd :)


Av Anna - 27 maj 2009 22:48

så håll alla tummarn ni kan!!!


Nu återstår sista fixet innan det blir natti natti!


Göm inte tävlingen! Ni har chans fram till söndag!

Av Anna - 27 maj 2009 16:53

Idag städas det för kung och fosterland. Golven ska skuras, kaklet putsas, diskbänkarna gnos och slipdamm sopas bort. Har också gnuggat kakel i oändlighet. Har plockat ner klisterlappar som satt på det och försökt tvätta bort klistret med tinner. Nu ska alla skåp torkas av och sen ska golvet moppas en gång till.


Vi tog en liten paus i städandet och hälsade på en kvinna är i socken som driver ett litet gårdsfärgeri och en liten garnbutik. Hon visade runt oss i ateljen och färgeriet och bjöd på lite fika. Ett väldigt trevligt avbrott. Är ni nyfikna på hennes verksamhet kika in här: www.huskroken.com


Nu ska jag återgå till fejandet!

Av Anna - 26 maj 2009 18:17

Idag har det varit ännu en arbetsdag här ute. J:s föräldrar och hans syster har varit här och hjälpt oss hela dagen.  Det finns ju en del att göra som sagt.


Igår var vi förbi våra närmsta grannar. Riktigt trevliga så vi blev kvar där hela kvällen. Deras barn och de själva har ju gått i skolan så de berättade massvis. Väldigt roligt och intressant att höra om skolans historia. Vi fick med oss en broschyr från när skolan hade 100års jubileum år 2003. I den fanns lite gamla bilder på skolan vilket var väldigt kul! Det är väldigt spännande att få höra lite historia om skolan. Blandat har de varit sparbank, sockenbibliotek och kommunalrum här  och i den nuvarande matsalen har det varit lärarbostäder.


Har ockdå fått reda på lite om trädgården. Det finns björnbärsbuskar, en stor fläderbuske, victoriaplommonträd, äppelträd, päronträd, smultron, jordgubbar och sist men inte minst rabarber. Känns så himla härligt!


Nu ska vi äta vietnamesisk soppa och sen blir det till att återgå till arbetet!

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards