Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg under september 2010

Av Anna - 27 september 2010 10:15

Jag blir alltid lika glatt imponerad och överraskad när BLOSSA presenterar sin årgångsglögg. I år heter glöggen BLOSSA X har smak av saffran. Glöggen har en guldskimrande färg och är förpackad i en riktigt snygg flaska. Jag har redan förhandsbokat mitt exemplar av detta guld!  

Av Anna - 26 september 2010 10:08

Idag är det dags att tömma och städa ur caféet och caféköket ordentligt! Kylar och frysar ska tömmas, golven moppas, skåpen torkas ur, torrvaror plockas bort och porslinet stoppas in i förråden. Det var varit en härlig sommarsäsong med trevliga gäster, mycket bakande, uppskattande ord och varma sommardagar.  Jag är mycket stolt över att ha hamnat med i Boken Café Gotland och tackar lite av sommarens framgångar för det.


Storsäljarna i sommar har varit vit kladdkakemuffins med grädde och färska bär samt den helt ljuvliga citronpajen.


Mitt under sommaren kan jag fundera på om det verkligen är värt det. Jag skulle kunna vara ute på stranden, jobba i trädgården, sola, bada, upptäcka och resa istället för att stå i ett café hela somrarna. Nu när det har gått ett tag från stängning så känns det lockande igen. Men vi får se hur det blir nästa sommar. Det får bli ett beslut till framtiden. Orkar jag och känner för hoppas jag kunna ha adventsfika i vårat café på söndagarna i december. Saffranskringlor, pepparkakshjärtan, glögg och saffranste. Men om det blir av får framtiden visa!


Nu städning!




Av Anna - 18 september 2010 15:21

Nu viner höstvinden utanför fönstret! Jag har massviss med skoljobb att göra i helgen men sen ska vi äntligen ta tag i vårat kök igen. När mina föräldrar var här och hälsade på för några veckor sen hade de med sig vår kökskran. Vi har ju letat och letat utan att hitta något vi gillar som inte kostar skjortan. När Gustavsbergs hade utförsäljning fyndade de hem denna kran åt oss. Jag tycker den är riktigt läcker men Joakim är inte riktigt lika nöjd!


   


Kranen kommer från Villeroy & Boch och är i rostfritt stål!

Av Anna - 5 september 2010 17:43

Det har varit tyst här på bloggen ett tag och det beror helt enkelt på attjag haft fullt upp med annat. Jag har börjat jobba igen och terminsstarter med hajker, äventyr och annat tar sin tid. Sen har vi hunnit med ett litet äventyr till dejliga Denmark och ett fantastiskt bröllop i Malmö. Finns det några trevligare tillställningar än just bröllop? Det är avslappat och glatt! Nästa helg ska jag hinna med en paddeltur i Stockholms skärgården. Trevligt men också lite stressande!


En annan rolig sak är att det varit stor efterfrågan på mina öronhängen. Har sålt nästan 10par efter mitt inlägg på bloggen. Dags att beställa nya pärlor för mer tillverkning.

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards