Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg under februari 2015

Av Anna - 27 februari 2015 23:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Anna - 8 februari 2015 11:10

           

Jag vill passa på att tipsa om ytterligare en superb barnpryl. Vi hade länge en Antilop barnstol från IKEA här hemma. Största anledningen förutom priset är att den har en sån där praktisk löstagbar bricka som är perfekt för kladd och lek. Dessutom har den räddat oss många gånger när Elmer fått ett epilepsianfall i stolen och annars riskerat att skalla huvudet i bordskanten.


När vi sedan blev tipsade om att skaffa en mer ergonomisk stol till Elmer föll valet på Stokkes Tripp Trapp. Det är en ju en riktig klassiker som barnet kan växa i och dessutom finns det ett stort utbud på begagnatmarknaden. Något som jag dock blev väldigt förvånad över är att Stokke inte har något brickbord passande stolen i sitt eget sortiment. Mycket märkligt! Men så fick jag nys om PlayTray som även den är nordisk design. Uppfunnen i Danmark och tillverkad i Finland!


Playtraybrickan är tillverkad i reptålig hårdplast och kan användas när barnet äter, leker eller målar. Den monteras lätt på stolen och kan också enkelt tas på och av för att diskas eller rengöras. Inga skruvar eller borrhål.... Det finns också bra en säkerhetstanke med brickan då är den utformad så att barnet inte ska nå bordet med sina fötter och därmed undviker man att barnet tippar bakåt i stolen. Jag klickade hem en Playtray från Finland häromdagen och är mycket med nöjd med den. Snabb leverans och suverän funktion. Jag valde färgen svart men den finns också i röd, vit och transparent.


För er som är intresserade av att köpa en PlayTray till er Stokke Tripp Trapp-stol så säljs dom på här! Och det bästa är att ni får 15% rabatt på hela sortimentet när ni anger koden HUS  i kassan (gäller 11-20feb )



Av Anna - 7 februari 2015 21:49

   

Det är med att få ner en barnfot i ett par skor är inte det lättaste... Jag har länge och väl letat efter ett par fotriktiga skor till Elmer som är lätta att få på och av. Det var nästan så att jag hade gett upp när jag kom i kontakt med det svenska företaget Goggisar. De har tagit fasta på problemet och säljer barnskor som är försedda med en dragkejda som går hela vägen under skon. Supersmart!  Utöver det är alla skor tillverkade i äkta skinn och har en ortopediskt utformad sula i naturgummi. Priserna är också betydligt lägre än Pax och Kavat. Jag klickade hem ett par fina läragåsko till Elmer häromveckan och är otroligt nöjd! Tummen upp för svenska Goggisar! 

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards