Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 30 maj 2009

Ta chansen och tävla om en Gotlandssemester

Av Anna - 30 maj 2009 16:55

Visst är det härligt att våren  är här! Snart är det sommar och semester. Ta chansen och förläng sommaren genom att tävla om en sensommarweekend hos oss vecka 33. Priset består av boende i vårt dubbelrum fredag-söndag vecka 33. Möjlighet att uppgradera till större rum mot tillägg. Båtresa, mat och övriga kostnader ingår ej. Alla kan vara med oavsett om du har blogg eller ej!


Tävlingsregler:

För dig med blogg:

För att vara med och tävla ska du länka med bilden från din blogg, gå in på vår hemsida www.aguesthousegotland.com och skriva i inlägget nedan hur vi skulle kunna utveckla sidan. Glöm inte att motivera varför just du ska vinna.

För dig utan blogg:

Tipsa 3 vänner om tävlingen,gå in på vår hemsida www.aguesthousegotland.com och skriv i inlägget nedan hur vi skulle kunna utveckla sidan. Glöm inte att motivera varför just du ska vinna.


Tävlingen pågår till den 31 maj 2009 23.59


Välkomna att delta!



 
 
Ullis/Leva på landet

Ullis/Leva på landet

10 maj 2009 21:20

Behöver ju inte tävla för jag får ju komma till er ändå, *s*. Vilken skillnad på vinterbilden och den du tagit nu.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

http://levapalandet.blogspot.com

 
evamar - tävlingsblogg

evamar - tävlingsblogg

10 maj 2009 21:21

Tack för tipset. Jag är absolut intresserad av din fina tävling.

Och så svaret: Rindi är murgröna och raubär är smultron.

Jag vill gärna vinna eftersom jag aldrig har varit på Gotland. Om jag vinner skulle det kanske ge mig en kick att komma mig iväg.

PS. Har länkat i tävlingsbloggen:

http://evamar.blogg.se/2009/may/weekend-pa-gotland-31-maj.html

Just nu funkar det inte att lägga in bilder på blogg.se men jag fixar det senare.

http://evamar.blogg.se

 
Annas tävlingsblogg

Annas tävlingsblogg

10 maj 2009 21:25

Hade varit superkul att vinna, jag har aldrig varit på Gotland och att då vinna en helg vore inte helt fel.

Jag har länkat här

http://molnboanna.blogg.se/2009/may/weekend-pa-gotland.html

info@annakarlsson.se

http://molnboanna.blogg.se

 
Sofia

Sofia

10 maj 2009 23:00

Jag vill vara med!
Rindi = Murgröna
Raubär = Smultron

Jag vill ju såklart vinna för jag vill träffa dig, och se allt fantastiskt som du/ni har fixat.
(Går inte att lägga upp bild, vet ej varför men det står nått om att bilden har fel mått.

Kram Sofia

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Caroline

Caroline

10 maj 2009 23:28

Hej hej!
Jag hoppas att jag också får vara med och tävla, trots att jag bor på ön!

Vill gärna komma och kika på allt fint ni fixat till, och det vore helt underbart att komma bort på en liten minisemester, bort från alla hus-måsten och projekt här hemma. Dessutom kommer vi (som de flesta gotlänningar) ha besök från fastlandet i stort sett hela sommaren, så att komma bort en stund vore guld värt. :)

Svaren är: Rindi = murgröna, Raubär = smultron.

Länkar såklart hos mej! Kramar!

http://gotlandsliv.blogspot.com

 
Sara

Sara

10 maj 2009 23:36

Hej Anna!

Jag länkar gärna men kan inte vara med och tävla för vi är i stugan i Norrland då! =)

Må så gott!!

Kram Sara

http://storakil4.blogg.se

 
Sara

Sara

10 maj 2009 23:52

Ja, det skulle vara riktigt roligt. Apropå det, tack för påminnelsen. Lovade ju mamma att jag skulle boka båten. Gör det imorgon... ;-)
Stort LYCKA TILL inför invigningen och er första sommar!

http://storakil4.blogg.se

 
Marie

Marie

11 maj 2009 08:02

Hej på dig!
Vilken spännande tävling - den får jag allt fundera på... Jag har en ny hundblogg här - hoppas du vill titta in någon gång.
Kram på dig!
Marie

http://hundblogga.blogspot.com

 
erica

erica

11 maj 2009 10:29

hej hej. du jag fattar inte riktigt vad det är jag ska göra för att vara med och tävla, ja e inte så duktig på datorer..hummm... Men ja ska nog ta mig ner på ett eller annat sätt iaf, vore kul och kunna vara med i tävlingen. kram kram

http://www.metrobloggen.se/blahuset

 
Vilja

Vilja

11 maj 2009 11:26

*Svar:* Roligt att du är med i tävlingen, lycka till!

http://viljasvarld.blogg.se

 
ulrica

ulrica

11 maj 2009 11:36

Hej Anna!!
Låter helt underbart men just den helgen är vi upptagna.. Men vi hör av oss om vi kommer till Gotland i sommar och bor hos er. Vi har ju som sagt en kompis som arrenderar en resturang där i sommar och om vi åker vi dit tittar vi in till er med! Hoppas allt går bra!! Kul intiativ med tävlingen!
Kram//Ulrica

http://www.lugnets.blogspot.com

 
Jill

Jill

11 maj 2009 12:22

Nämen så spännande! Hoppas någon som verkligen behöver avkopplingen vinner. Själva står vi i startgroparna för en resa till Greklan däromkring...får hoppas på fler möjligheter! ;-)

Hopaps du har en fin start på veckan!

http://fyrarumochkok.blogg.se

 
Helene

Helene

11 maj 2009 16:05

Klart jag vill vara med o tävla och lägger in er i min högerspalt.
Har tittat på er hemsida o det jag saknar är bilder på rummen och lägg in cafémenyn när den är klar.
Varför jag ska vinna?
För att Gotland är underbart och så får jag chansen att träffa er, aldrig fel!
Kram från Helene

http://langborgsullevidal.blogspot.com

 
Ingis

Ingis

11 maj 2009 22:48

Halloj!
Skulle gärna tävla och få bo på erat pensionat. Men vi är 3 veckor på gotland i sommar och åker hem i v 32.....men vi kanske tittar förbi en dag.
Kram Ingis

http://ingis-ingis.blogspot.com

 
Anci

Anci

12 maj 2009 20:30

Hej !
Tack för kommentaren på min blogg !! Jag vill absolut vara med i tävlingen, men just nu är min tid vid datorn slut :) Återkommer !
Kram

http://lighthouse-ankan.blogspot.com

 
Karina

Karina

12 maj 2009 23:36

Hej Anna. Länken till din blogg från www.aguesthousegotland.com funkar inte. Det saknas '.se' i länken.

Jag skall absolut va mä å tävla... jag som aldrig varit på Gotland. Kanske e Karinas år i år :)
Skall pyssla in en länk från min blogg nu bums.
Kram.. och kul att du oxå gillade Bodil! Svårt annat!
Kram... igen
/karina

http://trasseltofs.blogspot.com

 
Karina

Karina

13 maj 2009 00:10

Men Gud... skall jag skriva in allt till tävlingen här? Kommer ju å ta upp hela gästboken ju!
Eller har jag fattat fel?
Jaja... har länkat från min blogg till tävlingen iaf.
Och här kommer lite förslag till förbättringar... inte för att jag hittade så värst mycket men några saker letade jag efter på guesthouse hemsidan.
Lägger till lite övriga tankar!

Mera bilder.
*rummen (alla olika alternativ)
*uppdatera med sommarbilder
*Bild på skolans framsida på förstasidan. Den är den absolut charmigaste!

Att tänka på:
*alla typer av allergier finns. Försök ha alternativ för ’alla’… allergin ’vegan’ :).
Kanske att man lätt kan göra om en rätt till en veganmåltid/fika eller en laktosfri måltid/fika.
Du har säkert redan tänkt ut nåt sånt. Har recept på några goda kikärtsbullar och lite sånt ifall du har löpt torr för idéer :)

Kommentarer:
*underbart att se bild på er Anna!! Känns väldigt personligt och inbjudande!

Motivering:
Vet väl inte om jag förtjänar en helg hos er mera än nån annan, så jag ställer mig snällt i kön längst bak med min motivering.
Du vet… när man har småttingar… asså det ÄR inte mycket tid man har över till den andra. ÄN mindre har man råd med semester. Särskild inte i år. Vi brukar åka till Danmark varje sommar till mina föräldrar, men det blir inte så i år. Jag pluggar och måste sommarjobba för att få in pengar och Rolle har blivit uppsagd från sitt jobb från sista maj… som så många andra i dessa tider.
Skulle kännas otroligt lyxit att man för en gång skull kunde prata om weekendsemester på riktigt med strand och sol och nya platser utan att bara drömma.
Varken jag eller Rolle nånsin upplevt Gotland. Skulle vilja få känna på det som gör att folk drar sig dit år efter år.
Sen är det ju så Anna, att du mera eller mindre lever mina dröm. Den verksamheten nu har staplat på benen är sånt som jag går och längtar efter… nåt som antagligen aldrig kommer bli verklighet.
Du berättar om eran lilla gårdsbutik och jag ser alla saker fram för mig som JAG skulle vilja ha i MIN gårdsbutik :)
Jag drömmar lite med dig på din resa. Tycker den är jätte spännande och ni verkar ju verkligen få till det.
Skulle vilja se resultatet irl :)

Ocj oj va jag snackar… som vanlit.
Kram Karina (tant trassel)

http://trasseltofs.blogspot.com

 
idéverkstan

idéverkstan

13 maj 2009 21:09

Ja, jag vill vara med och tävla! Vad jag skulle tipsa om till eran hemsida? Just nu känns det som fler bilder från insidan, men även lite runtomkring huset, som där man kan sitta och äta, bersån och så vidare. Förstår att ni håller på och fixar i ordning och att det säkert är med i planeringen med lite mer bilder. Detsamma gäller cafét och gårdsbutiken, vore roligt att få se hur det ser ut. Tycker det är roligt och personligt att ni har med bilder på er själva och så har ni skrivit fint. Så fler tips än så har jag inte. Varför jag skulle vilja vinna? För att jag älskar Gotland. Naturen, husen, dialekten, havet, rosorna.. Inreder till och med lite gotländskt hemma, med möbler därifrån och gotländsk inspiration. Men dessvärre har jag bara varit där två gånger, varav senast när jag var 12 år. Det är helt klart dags igen!

Lisa

http://www.ideverkstaden.blogspot.com

 
Mita

Mita

13 maj 2009 21:40

varför just jag vill vinna?
Jo för att jag har följt erat projekt från början och vil gärna se det live, från en öbo till en annan...

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
lastbilstanten

lastbilstanten

18 maj 2009 18:43

Något som jag själv uppskattar är när man någonstans på hemsidan kan få läsa kommentarer från folk som bott på aktuell plats tidigare. Hur ni lägger upp det är givetvis en smakfråga. Kan vara en egen webbsida med allt samlat... eller kanske insprängda bland den övriga informationen i form av små "rutor". För att få in sådan info kan ni ha en gästbok liggande i receptionen. Godbitarna för ni över till hemsidan!!!

Ska "slänga" in bilden på min blogg och länka direkt efter att jag skickat iväg den här kommentaren!!

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Titti

19 maj 2009 11:51

Vilken bra idé med en tävling!
Deltar inte, för vi kommer ju ändå veckan innan och ska absolut leta oss fram till er!

 
Oskar

Oskar

19 maj 2009 15:21

Hej! Nu så är det tävlingsdags inne på min blogg. det räcker att du skriver en kommentar under tävlingsrubriken så är du med.
Lycka till så fall.

Mvh
Oskar

http://i-love-china.bloggagratis.se

 
Idéverkstan

Idéverkstan

20 maj 2009 10:04

Hoppas ni får en fin shoppingdag idag a`la modell större! :)

Lisa

http://www.ideverkstaden.blogspot.com

 
lastbilstanten

lastbilstanten

22 maj 2009 21:01

Såg att du ville ha en MOTIVERING till varför jag skulle vilja vinna också. Missade den punkten tidigare...
Anledning är helt enkelt att jag är sjukligt nyfiken på hur det kommer att gå för er! Jag vill se med egna ögon... känna känslan av att vara där... och självklart få möjlighet att skriva något positivt och käckt i GÄSTBOKEN!!!

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

24 maj 2009 00:52

Jag vill vara med och tävla!!
Länkar från min sida!
Hur ni kan utveckla er hemsida:
Ni kan lägga in datum och program på olika evenemang som sker på Gotland.T ex medeltidsveckan!Såg att du länkat till vad som sker lokalt men kanske ni kan visa program för hela ön.
Så kanske ni kan ha nåt samarbete med nån affär eller nåt annat företag så att ni kan göra lite reklam för dem och de för er!
För att kunna marknadsföra er maximalt!
Vill vinna för att:
Har kikat in här på sidan din..
Följt skapandet av en dröm så fin..
Mycket tid ni har lagt ner
på ert guesthouse som vi på hemsidan ser.
Resultatet är så fint och bra..
så en weekend hos Er skulle jag verkligen vilja ha..

Ha det gott!
Kram Anna


http://smultronlycka.blogspot.com

 
Graadskan

Graadskan

27 maj 2009 21:11

Hej!
SÅ fint ni ser ut att ha det!
Jag vill gärna vara med och tävla!
Tycker att er hemsida är väldigt fin! Gillar att den är enkel, utan för mycket krimskrams.
Jag kom på två saker som jag, som inte känner till Gotland alls särskilt väl, skulle uppskatta mycket.
Dels en karta som visar var pensionatet ligger och dels en sida med information om vad man inte får missa när man kommer till er. Kan vara tips på sevärdheter, butiker, restauranger - vad som helst!! Det brukar ofta inspirera till besök!

Lycka till med pensionatet (hoppas vi ses v 33!)!

Kram Camilla

http://www.graadskan.blogspot.com

 
Graadskan

Graadskan

27 maj 2009 21:37

Glömde att skriva en motivering till varför just JAG ska vinna...

Som nybliven mamma är inte plånboken precis sprängfylls av sedlar, så en weekend hos er hade varit fantastisk! Dessutom, vilken plats på jorden borde inte Molly (just nu 7 veckor gammal) bli medtagen till sin första sommar, om inte Gotland?

Kram igen!

http://www.graadskan.blogspot.com

 
Mona A

Mona A

31 maj 2009 00:46

Hej!
Vad kul att du hittade till min blogg, och att du vill vara med i min utlottning! Länkar du från din sida till mig också?
Härligt att få bo på Gotland! Vi har bokat in oss en vecka, Medeltidsveckan, vilket vi ser jättemycket fram emot!
Lycka till med huset, cafét och gårdsbutiken! Jag kikar gärna in här igen och ser hur allt går!

Kram
Mona

http://www.mittlivsommona.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards