Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 25 juni 2012

Garderobsbygge pågår

Av Anna - 25 juni 2012 20:00

 

Regnet det bara öser ner men vad gör det när man kan skruva garderober? Efter att i snart tre års tid haft kläder i kassar och tillfälliga hyllor i diverse olika rum känns det underbart att äntligen få en garderob i sovrummet. För pengarna som vi vann i IKEA:s drömkökstävling förra året  köpte vi häromveckan en PAX HASVIK och nu har den kommit till ön! Jag skruvad stommar häromdagen och idag hjälptes vi åt att montera på skjutdörrarna. Nu ska det organiseras och göras fint. Jag har rensat ut kassvis med kläder som aldrig använts och vill inte lägga in det i garderoben igen.


Vad har ni haft för er idag?



 
 
Piazzan.blogspot.com

Piazzan.blogspot.com

25 juni 2012 20:27

det är otroligt skönt att rensa ibland ...*ler...
och det är alltid roligare i samband med en förändring...

Kram Pernilla på Piazzan

http://www.piazzan.blogspot.com

 
Madeleine

Madeleine

25 juni 2012 21:32

Heja heja heja i garderobsbygget och rensa kläder projektet. :)

Jag har bakat efter middagen idag. Sen hinner men inte så jätte mycket mer tyvärr.. Snart snart snaaaaart semester.

Kram kram
Madde :)

http://mitthemochjag.blogspot.com

 
Joanna

Joanna

25 juni 2012 21:43

Vilka härliga sommarbilder du har på din blogg. Och vilket ljuvligt hus!!!!!

Kram!

http://joannasuniversum.blogspot.se

 
Ingen bild

A House With A View

25 juni 2012 22:47

Härligt att rensa, det behövs mellan varven:) Och så kul att få en garderob till sovrummet - och en gratis sådan, helt perfekt!! Superfina bilder från er vackra veranda också längre ned bland inläggen, gah...

Kraaaaaaaaaaaaaam aka

 
Piccolacasa

Piccolacasa

25 juni 2012 23:22

Jobbe ;)
Åh jag vill också ha en vettig garderob. Min är med snetak och det är inte alls bra. Kommer inte på något sätt att göra den smartare heller. Alla mina kläder ligger på golvet, stolar och andra ställen för att jag inte gillar min garderob.
kram!

http://www.piccolacasa.wordpress.com

 
Agneta

Agneta

26 juni 2012 10:08

Ibland är det så skönt att få rensat undan och jag undrar alltid varför det jämt behövs, vad håller vi på med? Det blir saker och kläder och allt överallt och vi är två i hushållet.....Bra garderober kan man inte få för många av!
Agneta kram

http://www.snackskalsdalen.blogspot.com

 
Min plats i solen

Min plats i solen

26 juni 2012 20:14

Hej Anna!

Jag är ledsen att vi tog det vackra vädret med oss när vi lämnade er magiska ö. ;) Men jag tvivlar inte på att solen snart återvänder till er igen. Fast visst behöver vi alla lite regn då och då. Dagar att göra allt det där som inte hinns eller orkas med då solen skiner.

Så fint det blir med garderober och vad skönt att slippa leva med kläder i provisoriska lösningar.

Tack för dina fina ord hos mig. Blir så glad.♥

Kram Lotta

http://minplatsisolen.blogspot.com

 
Erika

Erika

26 juni 2012 23:01

Vi har med rensat ut bland kläderna och fyllt på i vår klädkammare. Allt rentvättat o i snygga högar, nu är det slut med stora högar på tvättbänken i tvättstugan.

http://ikakansjalv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards