Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 12 april 2009

Att göra lista

Av Anna - 12 april 2009 13:05

Idag när jag var ute och promenerade funderade jag en hel del på allt som är kvar att göra inför sommaren. Tanken är att jag ska till IKEA och inhandla allt porslin och de möbler vi behöver i mitten på maj när jag åker ner för att vara på Gotland i två veckor. Förrutom inhandlingen finns en hel del annat att göra. Bestämde mig för att göra en "Att göra-lista", då kan vi stryka varje moment när det är klart. Det finns lite att pyssla med som ni kanske ser?


Paviljongen
  • Måla väggar i rummen
  • Installera duschkabiner i paviljongen
  • Måla iordning och flytta över byråerna från källaren
  • Flytta över hängare till rummen
  • Inhandla köksutrustning plus ev möbler på IKEA
  • Sätta upp rullgardiner
  • Montera ihop sängar
  • Iordningställa rum och kök
  • Inhandla städgrejer och göra iordning städförråd
  • Skriva inventerielistor för köken
  • Göra iordning källsorteringsstationer i köken med TROFAST
  • Montera upp stolar och bord
  • Fixa lås till dörrarna
  • Fixa nya toalettsitsar
 Café
  • Montera upp stolar och bord
  • Montera upp cafedisken
  • Inhandla glas och porslin
  • Inhandla städutrustning
  • Inhandla kassaregister/kassaskrin
  • Inhandla pelargonier
  • Gör iordning menyn
  • Sätta upp väggord
  • Fixa rullvagn
  • Inhandla diskmedel, rengöringsmedel
  • Flytta diskmaskinen
 Gårdsbutik
  • Kontroller leverans av prylar
  • Fixa ramar och sätt upp fotoutställningen
  • Gör ettiketter till honungen
  • Fixa en expedithylla för exponering av varor
  • Fixa bildtexter till tavlorna
 Utomhus
  • Montera trädgårdsmöbler
  • Fixa grillar
  • Fixa fram en flagga
  • Gör iordning en kompost
  • Köp in krukor och gör iordning blomsterarrangemang
  • Laga linbanan
  • Fixa iordning vindskyddet
 
 
Annica

Annica

12 april 2009 13:16

Hej !!!
Första gången jag är här!
Gud vilket härligt och häftigt projekt ni har på gång jag är full av beundran!
Jag måste kolla lite mer här inne nu...
Lycka till!!!
Kram från Annica på Home No.1

http://www.homenumberone.blogspot.com

 
Ingen bild

Marie

12 april 2009 19:10

Oj det var en del...

 
Lena

Lena

12 april 2009 20:24

Wow, vilken diger lista ; )
Men, det fixar väl ni; ))))))

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

12 april 2009 21:18

Hej!Oj oj du har lite att bita i :) Ha det gott!Kram Anna

http://smultronlycka.blogspot.com

 
Ellabellabus

Ellabellabus

12 april 2009 21:26

Kikar tillbaka in här så kul med läng från nya besökare på bloggen! Vilket fantastiskt projekt ni verkar ha. Måste vara så roligt att inreda och fixa iordning allt nr govgörat är kalrt! Stort lycka till! Lisa/ellabellabus

http://www.ella-bella-bus.blogspot.com

 
Stina

Stina

12 april 2009 22:44

Hej Anna! Tack för titten på min blogg! Jag hade lite problem att hitta din, men lyckades tillslut. Nu måste jag kolla runt lite för jag blev nyfiken på erat projekt! Kram Stina

http://laurasgard.blogspot.com

 
Ingen bild

scuri

12 april 2009 23:34

Hej, länge sedan...du hade ju som sagt lite att göra på "att göra listan". Håller tummarna för dig!

 
Sofia

Sofia

13 april 2009 01:43

PUH med den listan, har ju du en del att stå i.

Ha de gott

Kram sofia!

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Erica

Erica

13 april 2009 07:31

Kikar tillbaka. Det verkar som ni har e del at göra ni med =) mycket, mycket mer än oss. Stort lycka till! Kram

http://www.kroonhjelms.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

13 april 2009 20:04

Och vi som tyckte vi hade mycket på våran att göra lista :)

Ha det så bra

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Sara

Sara

14 april 2009 10:39

Ojoj vad ni har att göra!! Tur att du varit iväg och "vilat" upp dig. ;-) Det har varit tomt i bloggen utan nya inlägg. Men nu har jag tagit igen dubbelt upp!!

Kram Sara

http://storakil4.blogg.se

 
Sofia

Sofia

14 april 2009 14:57

Hej! Tack för titten hos mig så jag hittade hit! Nu ska jag spana runt lite på din sida:-). Kram Sofia

http://signe-1.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards