Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2011

Hej, här har ni mig!

Av Anna - 16 oktober 2011 18:24

Jag har märkt att det här kommit en del nya läsare på bloggen under senare tid! Tänkte därför att jag skulle göra en liten presentation och ett ger ett litet ansikte på mig som skriver här. Igår bjöd Gotland på strålande höstväder och då passade vi på att ta lite fina fotografier.


  

Namn: Anna Lund

Ålder: 29år

Bor: Rone på sydöstra Gotland/Visby

Yrke: Lärare i idrott och bioloi

Bloggat sedan: 2009 då vi köpte den gamla folkskolan på Gotland

Intressen: Matlagning, bakning, pyssel, musik och friluftsliv

Favoritmat: Lax och skaldjur

Favoritgodis: Lakrits

Jag är uppvuxen i Stockholm men har efter det bott i både Dalarna, Västmanland, Norrbotten och Lappland innan jag flyttade till Gotland.


Nu är jag nyfiken på dig som läser min blogg. Vem är du?

Kram på er!





 
 
tinatheshed@tele2.se

tinatheshed@tele2.se

16 oktober 2011 19:09

Hej på dig du!
Kul att få se dig, jag trodde att du var mörkhårig.
Jag är också lite rödlätt...tänk så man föreställer sig varandra.
Kul det där, kram..

kram

http://www.meandmyshed.blogspot.com

 
Elin

Elin

16 oktober 2011 20:07

Tack för titten idag! Jättekul att se hur ni har det "live". Ses i morgon!

http://ekep.blogg.se

 
Johanna

Johanna

16 oktober 2011 20:12

Hej hej! Jag är en gammal läsare av din blogg, sen tappade jag bort adressen av nån anledning när jag själv bytte blogg. Nu sökte jag upp den igen för ett tag sen, jag var nyligen på Gotland och kom att tänka på din blogg. har dessutom skaffat mig en pojkvän i Visby så då blir det ju extra intressant att kolla din blogg! ;)

/Johanna på Pantarholmskajen (har låst blogg nu, jag kan maila lösen om du vill in och läsa...)

http://pantarholmskajen.bloggplatsen.se

 
dalkullan

dalkullan

16 oktober 2011 20:40

VAd trevligt att få se ett ansikte till bloggen :D

Du som mig är uppvuxen i stockholm och bott i dalarna, fast jag bor ännu kvar och du inte :P

kram dalkullan (med 08 i blodet hi hi)

http://www.dalarum.blogg.se

 
House of Jammi - blogg och webshop

House of Jammi - blogg och webshop

16 oktober 2011 21:30

Hej hej! Vilket fint hus ni har.

http://houseofjammi.blogg.se

 
Helena

Helena

16 oktober 2011 23:12


Hellö där!

Vilken fin bild på Gotlandspinglan!
Suttit och lommat igen inlägg jag missat denna vecka.
Jobb, jobb, jobb, så snacka om bloggtorka!

Hoppas allt är bra!
"syns" mer i veckan!
Tjing å kram Hilla

http://mywoodhome.blogspot.com

 
Dessi - Home and desire

Dessi - Home and desire

17 oktober 2011 10:20

Fint!

Jag hittade till din blogg lite innan kökstävlingen på IKEA och har varit kvar sen dess. Du vet nog en del om mig. 26 år, bor utanför Helsingborg, började blogga 2006 men då på dezzys.blogg.se.

http://homeanddesire.blogspot.com

 
Erika

Erika

17 oktober 2011 13:19

Ja mig såg du ju i Aftonbladet i helgen. Över 30, bor runt Göteborg, bloggat sedan 2008 tror jag och arbetar på huset. Andra intressen har fallit bort för huset tar allt.

http://ikakansjalv.blogspot.com

 
jenny ~ house of jenny

jenny ~ house of jenny

18 oktober 2011 12:50

Jenny heter jag och jag bor i Häljarp i Skåneland!

Puss!

http://www.houseofjenny.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards