Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg den 18 oktober 2011

Av Anna - 18 oktober 2011 16:28

I söndags målade jag faktiskt klart den sista biten på den sista husgaveln. Nu är det bara några vindskivor kvar att måla samt några småpartier vid verandan. Men det får vänta tills nästa år för nu är luftfuktigheten alldeles för hög.

      


När jag tittar på huset tycker jag det är rent otroligt att vi målat det helt själva. Våra gamla skola är ju trots allt ett gigantiskt hus med två våningsplan på vardera ca 230kvm samt ett källarplan utöver det. Källarplanet är dock i souteräng samt putsats så det har vi inte behövt måla. Dessutom ska ena delen av källaren dräneras inom något år så då väntar vi tills dess. Men trots det har vi ju målat ett jättehus!


Joakim är den som målat allra mest men jag har varit flitig med skrapandet. Att göra ett ordentligt underarbete är A och O. Det har vi kivats om en del för ibland tycker jag att Joakim vill gå för snabbt fram. Vi har skrapat lös färg samt oljat, grundmålat och därefter strukit på målarfärg.


Träet på huset var fint på de allra flesta ställen dock var det fuktskador på den del småställen i närheten av stuprör och annat. Men för att vara ett 100 år gammalt hus är det välbehållet och fint. Nu håller vi tummar och tår för att färgen håller sig fin i min många år framöver för att måla om igen är jag inte så sugen på.


Kram på er!


Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards