Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 17 mars 2013

Släpp in björken i hemmen!

Av Anna - 17 mars 2013 10:08

Naturen har på senare år blivit en stor inspirationskälla i inredningen, Vi plockar in stubbar, stenar, pinnar, växter och trädstammar. Björken är vacker både utomhus och inom­hus och vi nordbord har ett alldeles särskilt förhållande till björkstammar. Det är något visst med dessa vackra vita stammar av näver och den skira gröna färgen när björkbladen slår ut. Björken är ju också förknippad med festligheter och de senaste åren har den börjat få flytta in våra hem.


Hemma hos mig finns bland annat denna klädhängare och denna lampa som båda är gjorde av ihop surrade grenar.      

 
Här kommer också lite bilder på björkmöbler och björkar i inredningen som andra gjort. Vad sägs till exempel om dessa häftiga björksängar som jag hittade via Interiörguiden?
 
 
Eller dessa snygga bord av björklabbar. Det första designat av Fredrikson Stallard, det andra från Smuleblogg och det tredje som Isabella med bloggen Rusta upp visar.
     
Många har också gjort fina stegar eller bara plockat in en stam för att ge lite karaktär åt rummet. Första bilden är hämtad från Anna-Malin med bloggen Helt enkelt hos mig och bilden med stegen kommer från bloggaren Monica Karlsten.  Den andra stegen är gjord av Piggelina28 och hämtad från Styleroom. Bild fyra och fem kommer från bloggen Furnish och Interiörguiden.
         Sista bilden är hämtad från boken Naturlig inredning av Anna Örnberg där det finns ett helt kapitel om    vår älskade björk och hur man använda den i inredningen.  
Har du något tips på hur man kan använda björken i inredningen? Tipsa gärna!

För fler söndagsbilder, kika in på Fabriken.
 
 
Hemtrevligt hos Johanna

Hemtrevligt hos Johanna

17 mars 2013 21:05

Vilket inspirerande inlägg, vill ut i naturen nu på en gång!

Åh, tack så jättemycket och detsamma får jag säga!

Johanna

http://johannasv.blogg.se

 
creando

creando

18 mars 2013 02:33

Så häftigt! En av sängarna där blir ju som att sova i en björkdunge :)

Kramar

http://creando-kicki.blogspot.com

 
FruNeroLindström

FruNeroLindström

18 mars 2013 05:39

Nä men hej. Det var längesen jag kikade in här nu. Kul att du tittade in och lämnade ett spår.
Vilket underbart inspirerande inlägg. Älskar Björk. Vi hade en jättemysig tapet med björkar i lägenheten som jag funderar på om jg inte skulle vilja ha här i huset med.

Hoppas ni får en härlig start på veckan. Kram Malin

http://FruNeroLindstrom.blogspot.com

 
ulrika

ulrika

18 mars 2013 17:20

Inga direkta tips men jag gillar verkligen stegen och soffborden eran klädhängare var ju också jättehäftig ;)

Kram ullis

http://tidsoptimistenbloggar.blogspot.se

 
sofie

sofie

18 mars 2013 21:17

åh vad mycket fint! Jag har också kommit in på spåret att få in mer av naturen i hemmet, det blir ju en "mjukare" inredning! Den boken är jag så sugen på att köpa, har du den? tycker du den är bra?

http://blomstertappan.blogg.se

 
Caroline

Caroline

19 mars 2013 16:13

Sköna inspirerande bilder...fick midsommarvibbar av sänggaveln som liknade en gärsdgård/grind tyckte jag. Blev även lite småförälskad i färgen på fönsterfoder och dörr på nästa sista bilden-fick en idé:) Ett liknande sådant där "vedklabbebord" som Stallard designat har jag själv försökt skapa-med än så länge ganska misslyckat resultat, men skam den som ger sig och tack vare dig har jag nu fått lite tips på hur jag kanske kan ordna det på lite enklare sätt...Tack!

http://www.forsstugan.blogspot.se

 
Fru Vallmo

Fru Vallmo

22 mars 2013 08:34

Vilka härliga bilder du visar! Björkbordet är min absoluta favorit! Så snygg.

http://fruvallmo.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards