Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2011

Badrumsinredningsfunderingar

Av Anna - 3 oktober 2011 18:56

Sitter här och funderar kring badrumsinredning. Tanken är ju att vi ska komma igång med badrumsbygget snart och då måste man ju veta hur man vill ha det. Något som inte alltid är helt lätt ;)

Vi vet i allafall att det kommer bli ett relativt stort badrum på ca 14kvm men att en stor del av rummet har en ganska låg snedvägg vilket ger en del utmaningar. Planen är att badrummet ska inrymma dusch, handfat och toalett men också tvättstuga. Eftersom badrumsrenoveringen i sig är en ganska kostsam historia tillåter inte vår budget att vi lägger alltför mycket pengar på själva inredningen. Vi har tittat på IKEA:s sortiment, RUSTA:s sortiment och Kvik:s sortiment. Har ni läsare några erfarenheter från dessa badrumsserier? Själv har jag fastnat för en möbelserie från Björbo badrum men där är prislappen i lite i överkant för vår budget. Är lite nyfiken på vad ni har för badrum hemma.


Överst Atlas från Björbo Badrum, underst Mano Sera från Kvik

 

  

 
 
malin

malin

3 oktober 2011 20:27

hej!
Vad kul att du hittat till min blogg så att jag hittat till din!
/Malin

http://www.minafinarum.blogspot.com

 
Ingen bild

Bengan

3 oktober 2011 20:28

Titta även på skånskabyggvaror

 
Erika

Erika

3 oktober 2011 21:04

Vi har ett ganska stort badrum tycker vi. En stor helkaklad hörndusch med en glasdörr på snedden. En bänkskiva från Hornbach o två lösa handfat från Svedbergs. Toastolen är faktiskt från Blocket. Har du kollat Skånskabyggvaror?

http://ikakansjalv.blogspot.com

 
Helene Langborg

Helene Langborg

3 oktober 2011 22:24

Vi har IKEA i hela huset, Kök, tvättstuga och badrum. Deras kommoder är verkligen bra och jag gillar deras badrumsskåp som har speglar åt alla håll tom inuti. Det är ngn slags folie men den speglar helt perfekt.

Kram Helene

http://ullevidsdal.blogspot.com

 
Emmy

Emmy

3 oktober 2011 23:02

Vi har Kvik i både kök och badrum och är supernöjda. Priserna är lite över Ikeas, men kvalitén på en helt annan nivå. Och så gillar jag deras mjukstängande lådor. Har bara det i både kök och badrum.
Nu väntar vi bara på juryns beslut nu då... Hoppas vi ses i Stockholm! Kram.

http://remsansbistro.blogspot.com

 
Lena

Lena

3 oktober 2011 23:21

Tack för titten!
På så vis hittade jag hit och kommer gärna igen!

Vi renoverade två badrum förra hösten med hjälp av hantverkare och för oss var det ingen rolig historia!
Förlåt, det var väl inte vad du ville höra!
Länk till ett av mina första inlägg på bloggen handlade om det och visar en glimt av ett av badrummen hittar du här http://jagochvitt.blogspot/2011/01/badrum.html (hoppas jag!).

Lena

http://jagochvitt.blogspot.com

 
Ylvali

Ylvali

4 oktober 2011 00:18

14 m2 är ändå ganska stort..vårt badrum är på lite drygt 6m2 och vi har fått gott om plats (dock ingen tvättmsakin). Det går om man planerar det hela bra. Ett tips är att använda dörrar som går att skjuta innåt när de inte används. Vi använde dessutom IKEAS köksstomar och byggde en egen badrumsmöbel med handfat från Byggmax som sänktes ner i bänkskivan. Finns ju möjlighet att sätta in en tvättmaskin i en sådan skåpkombination om man inte vill att den ska synas så mycket. Jag har ett inlägg om badrummet på bloggen om du vill kika på bilder.

Stora kramar från ett varmt Barcelona,
Ylvali

http://yllenystanet.wordpress.com

 
Vita drömmar och choklad

Vita drömmar och choklad

4 oktober 2011 09:06

Hej!
Tack för titten :)
Har ni ett Guesthouse på Gotland? Jag har bara varit på ön en gång och bara älskade det. Skulle gäääärna åka dit igen.

Ha en finfin dag!
Kram Milla

http://vitadrommarochchoklad.blogspot.com

 
Engelska villan

Engelska villan

4 oktober 2011 10:33

Det jag kan säga om Ikeas handfat är att de blir repiga och matta efter ett tag. Välj ett i porslin istället, är mitt råd :) Vad spännande med badrum!! Vi renoverade vårt förra sommaren, nu ångrar jag liiiite att jag inte valde turkos mosaik på väggarna istället för vanliga vita plattor.
Kram Anna

http://www.engelskavillan.blogspot.com

 
Elin

Elin

4 oktober 2011 20:50

Vi är mest nöjda med vårt golv, som vi var nere i Burgsvik och hämtade och sedan sågade till i ojämna "pusselbitar". Minst nöjda är vi med själva badrumsskåpet. Vi köpte det på Jula (billigt och bra, tänkte vi) men det har redan släppt i lacken på vissa ställen och risken är väl att fukt letar sig in där... Vi med vår fuktskadeotur...

http://ekep.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards