Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg den 13 november 2012

Av Anna - 13 november 2012 21:30

... är en fråga som vållat stora debatter hos min familj inför den stundande julen! Visst är det roligt att både ge och få paket men samtidigt kan juklappsshoppandet ge prestationsångest i jakten på de perfekta presenterna. Eftersom vi alla är vuxna har vi därför beslutat att testa på en ny variant detta år. Alla köper en present för max 150kr på temat L. N Att det blev just temat L beror på att vårat efternamn börjar på just L.


När julafton sedan stundar drar vi lott och den vars namn så dyker upp på lotten får välja ett paket ur högen. Paketet öppnas och en ny lott dras. Den vars namn som nu står på lotten får då välja ett nytt paket, öppna det och välja mellan att behålla det eller byta mot någon av de redan öppnade presenterna. Detta fortgår tills alla fått varsin present.


Utöver detta har vi beslutat att göra något tillsammans i mellandagar. En dag på spa, en ridtur, en middag, bio eller något i den stilen. Ett bra beslut tycker jag och att hitta något fint på L lär inte bli något problem. Här är ett litet urval på temat L Logo 88x31 som  har mycket fint och prisvärt tycker jag.

 

 

Hur gör ni med julklappar i er släkt?




Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards