Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg den 10 november 2012

Av Anna - 10 november 2012 08:11

 

I slutet av sommaren fick jag en idé att försöka mig på att måla björkstammar på väggen upp i trappen. Där har det tidigare varit en smutsig mintgrön färg som inte tilltalade mig alls. Jag tejpade till tusen och målade vita stammar men blev aldrig inte riktigt nöjd med resultatet. Stammarna försvann liksom i den gröna färgen och det blev inte alls den effekt jag tänkt mig. Väggarna i trappan har sedan stått helt orörda i flera månader men i onsdagskväll bestämde vi oss för att måla med en mörkare färg mellan stammarna. Det blev alltså till att tejpa om allt igen och sedan rolla på med en en grålila färg som heter storm. Joakim muttrade över att jag aldrig kan göra saker i rätt ordning men att resultatet blev bättre är vi både överrens om. Kontrasten mellan det vita och det mörka göra att stammarna framträder bättre och det passar bra till den grå trappan.


Igår kom min lillebror och hans flickvän på besök till ön. De ska hämta hem en liten kattunge idag och sen ska vi ge oss ut på en långpromenad i det fina höstvädret.

Ha en fin lördag!

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards