Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg under januari 2009

Av Anna - 29 januari 2009 16:16

Idag har både Gotlands Allehanda och Sveriges radio Gotland gått upp med att det är vi som köpt den gamla folkskolan i Rone. Känns helt fantastiskt!

Så nu är det nog fritt fram för mig att lägga upp bilder på vårat underbart vackra hus!



Av Anna - 29 januari 2009 00:48

Hittade en jättefin bakgrund på Katarinas blogg (besök hennes blogg via länkarna)! Hon har gett mig tillstånd att använda även här. Tycker det blev riktigt fint! Gillar ni det nya stuket?


Har verkligen snöat in på pelargonier nu. Är så roligt att det är så många som läser och kommenterar min blogg. Får väldigt mycket tips och ideér som gör mig väldigt glad. Flera stycken har tipsat mig om Mårbacka pelargonier. Har kikat runt lite på nätet och de är verkligen hur fina som helst. Blev väldigt sugen på att försöka fröså några sådana. Det är helt rätt tid att börja nu. Är det nån som har några erfarenheter av detta?


Tack för att ni läser och kommenterar min blogg! Det värmer!

Av Anna - 28 januari 2009 18:34

Visst är de vackra? Tulpaner är min absoluta favoritblomma. Helt ljuvlig.


Som jag skrev tidigare är jag väldigt inne på att ha pelargonier i fönstrena i vårat café. Tanken är att cafe ska ha en lantlig gammeldags stil med lite femtiotalstouch.  Jag tycker pelargonier känns så rätt. Har aldrig ägt en pelargon i hela mitt liv men tycker de är väldigt vackra. Vita pelargoner eller ljust rosa.

Av Anna - 28 januari 2009 13:08

Har varit på föreläsning med Idehuset och lyssnat på några studenter som berättade deras väg mot företag. De var duktiga talare båda två och det är alltid kul att höra om framgång. Tror man på sig själv och sin idé så verkar det mesta gå.


En vän till mig gjorde mig väldigt glad igår. Hon har lovat oss att hjälpa till med hemsidan. Så härligt! För hemsidor har jag verkligen noll koll på. När jag pratade med henne igår berättade hon att börjat greja lite med vår sida och att jag snart skulle kunna få se några förslag. Det ska bli så spännande!Kan knappt bärga mig!

Av Anna - 27 januari 2009 22:44

Är just hemkommen för nyföretagarkvällen. Det blev en lång kväll, det var mycket folk och många som ville fråga saker så det blev nästan 3,5h.

Måste säga att det var en salig blandning av människor där, gamla och unga, bönder och kavajnissar. Trodde nästan jag skulle vara själv men det var säkert ett 50-tal andra där.


Informationen de gav var mycket bra. Saklig och tydlig men ändå blir jag helt förrvirrad. Är så otrolig mycket nya begrepp att sätta sig in i. Prelimininärskatt, inkomstskatt, egenavgifter, moms, restföringsgräns, kontantmetod, bokföringsmetod, öppningsbalansräkning, bokföringsorder, värdeminskning, avskrivning och schablonavdrag för att bara nämna några.


 Ibland undrar jag hur man ska klara det. Men kan andra så kan väl jag-hur svårt kan det va ? :)


Av Anna - 27 januari 2009 13:10

Gotland är vackert även på vintern. Bortom sommaren-en annan ö.

Av Anna - 27 januari 2009 13:01

Ikväll ska jag i väg på Skattverkets nyföretagarkväll. Tycker det är väldigt bra att det anordnas sådana. Hoppas att det blir en hel del matnyttig information. Jag känner mig väldigt grön på företagsområdet så det är bra med all info man kan få.


Imorgon blir det lunchföreläsning med Idehuset. Det är två studenter från universitets som nyligen startat företag som ska berätta om sina upplevelser.


Nu måste jag fortsätta läsa pedagogisk bedömning! Återkommer med en rapport ikväll!

Av Anna - 26 januari 2009 22:44

Kunde inte låta bli! Har hittat ett toppenrecept på en kladdkaka som blir alldeles underbart bra.


Här kommer receptet:

100 g smör
2 ägg
3 dl socker
2 tsk vanilj socker
1 dl vetemjöl
3 msk kakao

Sätt på ungen på 175 º.
Smält smöret.
Vspa ägg och socker poröst, tillsätt de andra ingredienserna  och rör om ordentligt. Grädda i miten på ugnen i 15min.
Hemligheten för att få kakan så där härligt kladdig är att inte ha den inne längre. Spelar ingen roll om kakan fortfarande rinner lite. Ta ut den efter 15 min och låt den i stället svalna i några timmar då stelnar den.
Garnera med Florsocker och servera med visspad grädde!
MUMS!

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards