Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 22 september 2011

Listfascist-javisst

Av Anna - 22 september 2011 16:54

Det är lika bra att jag erkänner det direkt: Jag fullkomligt älskar listor! För mig ger listor kontroll, struktur, ro och trygghet. Något som vi verkligen behöver när vi renoverar och sliter med huset. Utan listor tycker jag att det lätt blir så att man skjuter saker på framtiden och tänker att så mycket kommer hinnas med ändå. Vilket det ju oftast inte gör i slutändan.


Nu har vi haft en dryg månad utan renoveringsjobb och man börjar bli riktigt sugen på att sätta igång igen. Planerna för hösten är många. Det är badrum, väggar, läckande tak, täckbark för trädgården, rensning av prylar, träd som ska fällas, luftvärmepumpar och annat som ska fixas och installeras. Jag har länge tänkt att vi ska sätta oss ner och strukturera upp detta i en lista. Tyvärr är Joakim precis tvärtemot mig. Han tycker om att ta dagen som den kommer och gör helst av allt det som faller honom in. Tyvärr går det helt i klinch med mitt listbehov. Men imorgon ska vi i allafall göra ett försök! Jag hoppas det blir en lista med många små delmål så att jag får stryka ofta! För det är nog det bästa med listorna!

  

Hur fungerar ni? Listfascist eller ej?


 
 
Helena

Helena

22 september 2011 22:50


Oj vad jag känner mig träffad!
Listor???
Säg något jag INTE skriver listor för.
Helt galet knäppt, men man ska väl vara lite av det oxå :)

Tycker nog ganska mycket som du...bättre ordning och översikt på det som ska, ja, eller borde göras.

Det roliga i det hela är att jag kan sväva iväg och skriva upp sånt jag VET vi inte kommer att göra, men det blir liksom en liten morot att läsa.
Sen är det bara JAG som läser och håller mig till dessa listor. SUCK!
Janne har nog lyckats elda upp ett antal!
Blir tokig!
De enda han har stenkoll på är "sötishälsningslappar".

med andra ord lite som din där hemma...tar dan som den kommer och gör vad som faller in.
WOW...teamwork.

Men skulle jag vilja göra om honom?...njaäää.NÄ!

Hajdiihoo!

http://mywoodhome.blogspot.com

 
Jessica a

Jessica a

23 september 2011 07:35

Håller med fullständigt!! Vi håller oxå på o renoverar och just nu bygger till och jag vill att vi ska strukturera vad som ska vara klart varje vecka men det vill mannen INTE så eftersom han gör mest kör vi hans metod! Funkar sådär.... fast inte säkert det hade blivit bättre med listor isf :)
Har däremot fått honom att gå med på att skriva kassabok - lite som en lista man skapar i efterhand ju!

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

 
Pernilla

Pernilla

23 september 2011 09:37

Jag älskar listor!:) Känner mig trygg med dem, vet att jag inte behöver ha allt i huvudet, inte kommer glömma bort nåt. Och så är det ju som du säger så skönt att få stryka något på listan, då känner man sig så nöjd!
Tyvärr är det ingen annan i vår familj som gillar listor, tvärtom - de verkar avsky listor...

Ha det bra!

kram pernilla

http://vardagslyxhosnilla.blogspot.com

 
Ingen bild

Vendela

23 september 2011 11:03

Hejsan,
Det skulle vara väldigt roligt om du vill visa upp något av dina projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.
Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela

 
Elin

Elin

23 september 2011 20:57

Å, vad jag känner igen mig i det du skriver.

http://ekep.blogg.se

 
Erika

Erika

24 september 2011 23:18

Listfascist javisst! Tjatar o tjatar på sambon om dessa listor. Det underlättare så om man har gjorde med många saker att bocka av. Han hade gärna skrivit just nu. Sovrum......

http://ikakansjalv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards