Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg den 24 november 2011

Av Anna - 24 november 2011 20:34

 

Här kommer en liten hälsning från marmeladfabriken i Visby. Nu är jag nästintill färdig med marmeladerna inför lördagens julmarknad. Årets smaker är:


Plommonmarmelad med citrontwist

Plommonmarmelad med rom och kanel

Limemarmelad med vaniljvodka

Apelsin och mangomarmelad

Apelsin och saffransmarmelad

Clementin och nejlikemarmelad


De två sistnämnda är två riktiga höjdare i det nalkande julmörkret. Jag gör dem genom att jag pressar saften ur citrusfrukterna och kokar denna med lite vatten och syltsocker i ca 5 min innan jag häller upp på rengjorda burkar. I apelsinmarmeladen tillsätter jag ca 0,25g saffran och i clementinmarmeladen ca 10 hela nejlikor. Mumsigt värre blir det!


Kram på er!



jul · Made by A · mat · Pyssel · recept · tips
Av Anna - 24 november 2011 15:58

  

För er som har glädjen att bo eller befinna er på Gotland i helgen vill jag ge ett litet evenemangstips. Nämligen julmarknaden i Herrviks hamn. Inte bara för att jag själv ska stå där utan även för att det är en otroligt fin och gemytlig marknad. Försäljningen sker i de vackra gamla fiskebodarna i hamnen som öppnas upp enbart för detta arrrangemang. Förra året hade precis den första snön fallit och hamnen låg verkligen i vinterskrud.

Välkomna till en liten personlig julmarknad i fiskbodarna i Herrviks hamn
Lördagen den 26 november 2011 kl 11-16
Försäljning av hantverk, kransar, keramik, tovade saker, hembakat, rökt kött, fisk, bröd

Kaffeservering i Skansen, Herrviks Hamnkrog har traditionsenligt julbord


Själv finns jag på plats för att sälja hemkokta marmelader, biscottis, julblommor och lite annat hantverk!

Just denna lördag är det många julmarknader här på ön och när man ändå är ute och kör så kan passa på att besöka julmarknaden i Gothem, Kräklingbo och Bläse.


Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards