Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg den 7 november 2011

Av Anna - 7 november 2011 18:44

   

På höstlovet blev jag bjuden på morotssoppa hos en vän. Till vardags gillar jag snabblagad mat med få ingredienser och detta var verkligen en hit.

Enkel, snabb och otroligt god. Att den dessutom är snygg gör inte det hela sämre.

Veckans middagstips från mig till er!


Krämig morotssoppa, ca 4 portioner

1 kg morötter

1 st gul lök

2 msk smör

2 st grönsaksbuljongstärningar

1 msk rosmarin

8 dl vatten

1 dl creme fraiche med franska örter


Skala och hacka morötterna och löken i mindre bitar. Fräs hacket i smör i en tjockbottnad kastrull tills morötterna mjuknat något. Slå på vatten, buljongtärningar samt rosmarin och låt koka i ca 15 min. Dra kastrullen av plattan och mixa soppan slät. Rör ner ca 2 msk creme fraiche och smaka av med salt och peppar. Låt soppan koka ihop i ytterligare ca 2 min. Servera med nybakt bröd och lite creme fraiche vid sidan om!


Allmänt · kök · mat · recept

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards