Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 25 februari 2012

Ett besök på Berså...

Av Anna - 25 februari 2012 16:41

Här på ön har vi en härlig lördag med vår i luften. Underbart!

   


Nu i eftermiddag står bokföring och momsredovisning på schemat för mig men under dagen har jag hunnit med en del annat kul. Först blev det en härlig promenad längs strandpromenaden i Visby. Blåsigt men uppfriskande var det och på vägen ut till Rone åkte vi förbi mysiga Berså butik och Café. Sedan i somras driver driftiga Maria en härlig inredningsbutik och ett trevligt café i ett gammalt kapell på Toftavägen. En riktig pärla för oss som gillar inredning och gofika. Jag rekommenderar er varmt att kika in där om ni har vägarna förbi.


Har ni förresten hört att en del av Visby Ringmur rasat inatt? Alldeles intill Österport har stora delar av muren raserat. Kunde inte låta bli att gå förbi och titta under min promenad och det var verkligen massvis med sten som lossnat!


Vad har ni för er idag?



 
 
Elin

Elin

25 februari 2012 21:29

Vi har behandlat trappan med hårdvaxolja. Är jättenöjda. Fint att eken behåller den ljusa tonen, likaså lönnen. Stort tack för tipset! Kram.

http://ekep.blogg.se

 
creando

creando

25 februari 2012 21:55

Vi har varit i Ullared idag. Helt nödvändigt. Men du! Har ringmuren börjat rasa. Trist! Men jag antar att den kommer att restaureras igen...?

Kramar

http://creando-kicki.blogspot.com

 
Suss

Suss

25 februari 2012 22:27

Här har vi haft det vårigt idag oxå :) Hoppas du fick en skön ledig kväll! Kram Suss

http://www.hemmapasjuan.blogspot.com

 
tinatheshed@tele2.se

tinatheshed@tele2.se

25 februari 2012 22:36

Men oj, ingen blev väl skadad?
Berså är riktigt fint, har kikat på bloggen..

KRAM

http://www.meandmyshed.blogspot.com

 
Bea

Bea

26 februari 2012 08:55

Här blir det städning (tråååk) och sedan blir det lite pyssel och sömnad och kanske en vårpromenad med familjen. :-)

Vad fint du verkar bo!

/Bea

http://beasbarnslikheter.blogspot.com

 
Mycket annat och lite betong

Mycket annat och lite betong

26 februari 2012 10:20

Jag såg på TV att muren delvis rasat! Hoppas att det inte blir mer.
På vår ö är det också vår i luften, så härligt! Ska snart gå ut och titta efter snödroppar!

Ha en skön söndag!
Agneta

http://blandadbetong.blogspot.com

 
Berså

Berså

27 februari 2012 11:27

Tack så jättemycket för fina ord !! Det värmer må du tro...:)
Kul att ses igen, hoppas helgen var bra !
Mvh Maria

http://bersabutik.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards