Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg den 4 december 2013

Av Anna - 4 december 2013 13:57

 

Som jag tidigare berättat har jag som tradition att göra egen alkoholfri glögg till ett glöggmingel som vi har varje 2:a advent. Jag har haft lite idétorka på vad som skulle bli året smak men nu är glöggen satt. Det blev en björnbärsglögg med smak av enbär som nu står och drar till sig i kylen. Vill du testa så kommer mitt recept här:



Björnbär- och enbärsglögg

2l drickfärdig glögg

 

6dl koncentrerad björnbärssaft

1 kanelstång

1 bit pomeransskal

1msk enbär

1tsk hela nejlikor

1msk kryddpeppar

1msk kardemummakärnor

3 bitar stjärnanis

! bit ingefära

1 msk vaniljsocker

1 dl strösocker


Blanda allt i en glasburk eller flaska och låt så och dra i kylen i 2-3 dagar. Koka därefter upp glöggen och låt dra ca 30min innan kryddorna silas bort. Späd med vatten enligt önskemål och värm på nytt innan servering.

 

 

 

 

jul · recept

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards