Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 11 mars 2014

Tävla om en underbar speldosa från Moo&Oink

Av Anna - 11 mars 2014 20:54


   

Ni kanske minns att jag skrev att Elmer fått en alldeles underbar speldosa från en gullig kvinna som följer bloggen! Den spelar en mysig melodi och Elmer älskar att titta på de små djuren som dansar runt på spegeln. Nu har du chansen att vinna en likadan då denna snälla välgörare även sponsrade med en speldosa till en utlottning. Tack finaste Lena!


Så här gör du för att tävla:

1. Berätta vem du vill ge speldosan till

2. Berätta om din käraste ägodel som barn


För 2extra lotter:

3. Tipsa om tävlingen via din blogg med bilden ovan!

 

 

Glöm inte att ange din mailadress så att jag kan komma i kontakt med dig om du är den lyckliga vinnaren!


Tävlingen pågår till och med lördagen den 28/3 kl 23.00 och jag hoppas såklart att så många som möjligt vill vara med!

 
 
johanna - tillvaron.se

johanna - tillvaron.se[/url]

11 mars 2014 22:17

Jag har en vän som ska få barn och som då rakt inte haft det lätt på barnafronten. Och jag är så glad för dem och de är verkligen värda något så fint till den lilla korven i magen.

Och min käraste ägodel var nog min nallebjörn Daniel, döpt efter min stora idol - min morbror som är nio år äldre. Nallen hängde med i många många herrans år till det knappt fanns något ludd varken på eller i honom. Nu ligger han i en kartong nere i källaren och väntar på att kanske få flytta in här en dag igen till någon liten. Vem får se. Han hänger kvar än i alla fall :)

Och mailen min är johanna@tillvaron.se

http://tillvaron.se/johanna

 
Johanna

Johanna

12 mars 2014 06:21

Vilken SÖT och annorlunda speldosa, jag har nog aldrig sett någon liknande förr! Jag skulle så klart vilja vinna den till min lilla ofödda bebis som har några veckor kvar i magen. Min favoritleksak som liten var nog en turkos elefant - Snuffe, som var mitt gosedjur i många år. Dess lite plastiga tyg gjorde den allergivänlig och det var svårt att hitta på den tiden.

Mail: johanna.helena@hotmail.com

http://www.joffe.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Christina Frisberg

12 mars 2014 09:15

WOOW!! Så supergullig speldosa, det är lite annat än allt plastigt som går sönder så fort och blir livsfarliga för de små godingarna.
Om just jag vann så skulle speldosan bli en fin present till Matias som fyller 2 år i slutet av April, han har redan fått en del sådana fina träleksaker som taxen från BRIO och clownen som man staplar i olika färger, de fanns redan när jag var liten, och är lika populära ännu, det kallar jag för kvalitet.
Ja jag hade ju inte lika mycket leksaker som barnen har idag, men min syster och jag hade ett dockhus ihop, som vi lekte mycket med och höll till och med sams i längre stunder hihihi, men min älsklings (sak ) är ju ändå hunden som vi fick när vi var riktigt små en liten svart toy Pudel som hette Rosina, det var ju ingen leksak, men vi lekte mycket med henne, och hon hängde med i hela min uppväxt hon blev 18 år gammal, och jag älskade henne så mycket, jag glömmer aldrig när vi var och köpte henne, min syster och jag satt kvar i bilen och visste inte om vad mamma och pappa skulle göra, vi tyckte det dröjde så länge, men sedan kom de ut med ett supergulligt litet knyte i en filt, och hon var det sötaste vi sett, men fast hon inte var större än en apelsin så var vi lite rädda för henne först.
det är helt klar det bästa som jag fått någonsin under min uppväxt, jag sitter här och ler nu vid minnet. :)
Jag har delat tävlingsinlägget offentligt på fb under mitt namn Christina Frisberg. (jag har ingen blogg )
MASSOR AV VARMA VÅRKRAMAR!! <3

 
Annica Nilsson

Annica Nilsson

12 mars 2014 14:55

Jag har en syster som väntar på sitt första barn så detta skulle hon få av mig. :D

Min käraste ägodel när jag var liten var nog min napp :D

bloodsband@live.se

http://anniicanilsson.blogg.se

 
Ingen bild

Kia M

12 mars 2014 16:49

Vad söt :) Kanon att ha när det kommer över småttingars som ska underhållas.

Jag hade en grå plastelefent som liten och den var med långt upp i mina äldre år. Ändå tills jag hade inbrott i mitt förråd och dom skar den i bitar :( snyft.

 
Ingen bild

Tina Carlström

12 mars 2014 17:11

Jag skulle så gärna vilja ge denna speldosa till bebis i magen =) Tycker det hade varit en fin välkomstpresent, kan spela för bebis i magen och när hen kommer ut =)

Min käraste ägodel var min fotboll. Älskade den över allt annat och det var inte mycket kvar av den efter något år,så det har blivit många bollar genom barnåren.

Kram Tina
christinecarlstrom@hotmail.com

 
Ingen bild

Irene Eliasson

12 mars 2014 18:47

Den vill jag ge till mitt första barnbarn. Kunde aldrig föreställa mig hur vansinnigt kär jag skulle bli i detta lilla knyte som nu har blivit fem månader. Känns som att jag har vunnit högsta vinsten på lotto!
När jag var två år (1962) fick jag en röd barnvagn med tillhörande docka! Det var min absolut bästa leksak, som hängde med i många år!
irene_e@spray.se

 
Ingen bild

Tine

12 mars 2014 20:17

Jag är gärna med och tävlar om den här fina speldosan, vinner jag får min son Hampus den. Han kommer att älska den, och särskilt muuu! :)

Min käraste ägodel, var nog min nallehund Loffe :) han hänger med ännu och är lika älskad nu som då!

nyqvist530@hotmail.com

 
Ingen bild

Kristiina

13 mars 2014 05:42

Hej!

Jag är gärna med!

1. Jag skulle överraska min lille son Wictor med denna fina speldosa. Till den kan man lärt snosa.
Han älskar djur och musik, vilken lycka! Den skulle lätt bli hans favorit, kommer både han och jag tycka.
Färger så fina och figurer små, så mycket kreativitet och fantasi på liten yta få!

2. Min favorit var en "John Blund" figur i plast. Den var guldfärgad. Minns när kag fick välja den på leksaksaffär. Till min stora lycka hittade jag en likadan på loppis i somras, för den från barndomen försvann tyvärr.

Ha en bra dag!
Mvh Kristiina
krieppola@spray.se

 
Ingen bild

Johanna Mårtensson

13 mars 2014 19:06

Jag är väldigt gärna med och tävlar om denna otroligt söta speldosan.
Vinner jag ska min musik och danstokiga lilla tjej som fyller 2 år få den.

Jag hade en skrållan docka som var med mig överallt. Genom alla åren fick den vara med om mycket bada, leka i sandlådan, gå till frisören och klättra i träd och mycket där till. Och som du säkert förstår såg hon inte ut som ny efter alla år ihop.:)


jojossan89@hotmail.com

 
Carola L

Carola L

13 mars 2014 19:52

Jg skule ge den till en liten tjej som föds vilken dag som helst!
Min käraste ägodel var en mjukiskanin som hette Stenmark *s*

http://mammamuh.blogg.se

 
Ingen bild

Kim F

14 mars 2014 11:31

Jag skulle ge den till min Elmer som snart fyller två år. Han älskar musik och dansar mest hela tiden. Han hade älskat den här speldosan, det är jag helt säker på. Och precis som figurerna hade han snurrat runt, runt, runt!

Min käraste ägodel var en rosa duracell-kanin. Som slog på trumma och blåste i en visselpipa. Jag har kvar den ännu men tyvärr (eller kanske som tur är?) är det trasig och kan inte låta längre.

Har tyvärr ingen blogg att dela på men håller tummarna ändå!

 
Ingen bild

Camilla W

14 mars 2014 21:46

Jag skulle ge den till en fin vän som fått barn nu i år.
Det är inte alla som "kan skaffa barn" när andan faller på.
Deras resa har varit svår.
Vill ge deras baby en fin minnessak ♥

Jag har en nalle. En apa med blommig kropp. Han sitter i bokhyllan och tittar sorgset på mig. 38 år har satt sina spår.
Men han har varit min trogna följeslagare sen jag var mycket liten.
Inte ens mamma minns vem jag fick honom av.
Men han var med överallt. Under hela barndomen. Genom de tuffa tonåren. Och genom en hel rad med äventyr även i mitt vuxna liv.
Älskar den där apan.
Fast han håller knappt ihop längre.
Har aldrig sett en likadan.

wihlborgskan@gmail.com

 
En Mölnbobos Liv

En Mölnbobos Liv

15 mars 2014 12:57

Jag är gärna med och tävlar. Jag skulle vilja vinna denna speldosa till min son Felix som precis blivit 1 år. Han älskar musik och speldosor. När jag var liten så var min favoritsak en trampbil som jag cyklade/trampade runt på i kvarteret.

Jag har delat här

http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2014/03/15/speldosa-283/

blogg@annakarlsson.se

http://www.annakarlsson.se/blogg

 
Ingen bild

Mathilda

16 mars 2014 07:50

1. Skulle ge den till min son.
2. Jag älskade min stora lila sparelefant från sparbanken. Den har jag burit runt extremt mycket i min dag.

mathilda.robertsson@gmail.com

 
Ingen bild

Malin Svensk Björck

17 mars 2014 23:10

Jag skulle vilja ge speldosan till min systerson ♥
Vi syskon hade en speldosa som vi lyssnade på när vi skulle sova, men tyvärr brann den upp när huset brann när jag var 15 år.
Så den kunde inte gå i arv som det var tänkt.
Vore kul att starta på nytt med den här speldosan så kanske den kan gå i arv :-)

Min käraste ägodel när jag var liten var Halta Hund. Min pappa berättade saga varje kväll om em påhittad hund som haltade på ena bakbenet för det var för kort. Sen hade han en ficka i ena örat för nycklarna till hans volvo.
Jag älskade den följetongen och minmamma sydde en Halta Hund till mig ♥
Den var ca 1 m lång och cerise! Hade ett kort bakben och en ficka i örat. Precis som i sagan
Jag sov med Halta Hund varje kväll. Tyvärr brann den också upp :'(
Det tycker jag är jättetråkigt.
Men minnet finns kvar :-)

Ha en härlig vecka!
Mvh
Malin
gizmobus@hotmail.com

 
Elin - Livat på torpet

Elin - Livat på torpet

18 mars 2014 08:47

Åhh vilken söt!!

Jag skulle vilja vinna den till min dotter som fyller 1 år om precis 2 månader. När hennes två storebröder fyller år nästan samtidigt så skulle det vara guld värt att få vinna nån liten extra present så mamman och pappan inte blir helt ruinerad :)

Min favoritsak när jag var liten var alla mina my little ponysar. Minns hur jag fullkomligt älskade dom. Och nu när jag plockat fram dom igen till mina barn så uppfylls jag av den där känslan igen! Nästan lite så att jag inte vågar låta mina barn leka med dom, för tänk om dom går sönder ;)

Håller tummarna hårt nu!
mail. elinteg81@gmail.com

http://www.elinteg.se

 
Jessica Pettersson

Jessica Pettersson

18 mars 2014 11:56

Hej.

Självklart vill jag vara med. Den är enormt söt!

Jag skulle ge speldosan till mitt barn som jag väntar nu :) en liten flicka beräknad 4 Juni.

När jag var liten så hade vi en rätt fattig uppväxt, men det fanns en sak som mina syskon inte fick röra ! Och det var en jätte stor Stampe nalle som jag drog omkring på :).

Hoppas på tur.

Kram Jessica

http://Www.unrestrained.blogg.se

 
Ingen bild

Britt-Marie Lund

18 mars 2014 12:58

Jag skulle vilja vinna speldosan till min dotter Ewa som får sitt
första barn i April. Min favorit leksak är en bok som jag läste för mina barn. Som handlar om en mormor och morfar som får besök av sina 2 barnbarn. Under den vecka händer de saker som gör att man får lära sig ABc sjukvård via en sagoberättelse

 
Ingen bild

Ola

18 mars 2014 13:58

Klart att min lilla tjej skulle få denna fina speldosa. Hon älskar musik, dans och djur. Så att tillsammans få sätta igång denna fina speldosa och dansa runt hemma nu när jag blir pappaledig skulle bli otroligt roligt.

Favoritsak var min mjukisapa som följde med överallt. dock gillat inte mina föräldrar den lika mycket eftersom jag som liten klippte den stackars apan. Han såg både ful och otäck ut speciellt eftersom jag klippt den mellan benen och ritat dit ett långt svart streck. Inget jag är stolt över nu som vuxen:=)
håller mina och dotterns tummar hårt för att vi får chansen att dansa och leka ihop med denna fina speldosa

ola_martensson88@hotmail.com

 
Ingen bild

Amanda

18 mars 2014 17:00

Jag skulle vilja vinna och ge till min danslärares barn, har inte gett den nyfödda nått än.
Min favorit sak som liten var min docka Kajsa ;)

amandanyman96@hotmail.com

 
Carola L

Carola L

18 mars 2014 19:16

Nu har jag länkat på bloggen också

http://mammamuh.blogg.se/tavla/2014/march/speldosa.html

http://mammamuh.blogg.se

 
Sanna

Sanna

19 mars 2014 02:02

Jag är gärna med och tävlar,och skulle väldigt gärna vilja vinna den fantastiskt söta speldosan till min dotter Alva. Hon skulle garanterat uppskatta den och bli super glad.

Som barn hade jag två ägodelar och det var min docka Hugo och min kissekatt "Gröna kissen" som betydde lite extra för mig. Det var bägge två ständiga följeslagare och följde med mig vart jag än gick och dockan Hugo var till och med klädd i likadana kläder som jag själv som farmor min hade sytt.

Kram Sanna
mammasvardag@hotmail.com

http://mammasvardag.se

 
Ingen bild

Jessika

21 mars 2014 11:59

Speldosan skulle helt klart bli en present till bästa vännen som ska bli mamma i juni.

Åh min käraste ägodel när jag var barn var en hård liten mörk docka, med hårt mörkt lockigt hår i plast och stora bruna ögon. Jag bar henne alltid med mig och körde runt henne i en röd liten dockvagn. Tyvärr är hon försvunnen idag, och jag saknar henne fortfarande ;)

Min mail: jag_jessika@hotmail.com

 
Ingen bild

conny

22 mars 2014 20:28

Hej, den söta fina speldosan skulle jag ge till vår snart nyfödda lilla mirakel 😄 tror han/hon kommer att få en massa glädje av den under sina första fina år i världen 😊💖 Min käraste ägodel när jag var liten var nog en vit avlång kanin (Puppe) som följde med mig i vått och tort överallt 😄🐇💜 audi_bit_power@hotmail.com

 
Ingen bild

Johanna och Sigrid

24 mars 2014 15:11

1. Jag skulle ge speldosan till min dotter som blir 1, 5 år den 12/4.

2. Min käraste ägodel som liten var en vit gosedjurskatt som "spann" när man vickade på den. :-)

Mvh johanna--andersson@hotmail.com

 
Emma

Emma

25 mars 2014 20:25

1. Jag vill ge speldosan till ett barn som behöver en fin present!
2. Min käraste ägodel som barn var nog en docka som jag fick av min farmor. Den hade jag som liten, liten flicka och har fortfarande kvar den, en glädjekälla nu när min farmor nyligen har avlidit!

Hälsningar Emma (emmelli237@gmail.com)

http://www.greatwolfgallery.com

 
Ingen bild

Christina olsson

27 mars 2014 11:26

Den skulle jag ge till min guddotter.Jag har inga saker kvar när jag var liten ,allt gav mina föräldrar bort eller slängde.

 
Nathalie - mamma till charlie

Nathalie - mamma till charlie

27 mars 2014 11:28

vilken söt, denna skulle dottern älska =).

min favorit var en gammal gul telefon i plast. jag älskade den där smutsiga, snuskiga telefonen haha. kladdig av alla möjliga kex och saft, men mamma fick inte tvätta av den. haha..

delar på fb: https://www.facebook.com/OnlyYarp/posts/3862569779326?stream_ref=1

min mail
yarp.blogg@gmail.com

http://livetomyarp.com

 
Ingen bild

Jennya Johansson

27 mars 2014 12:48

Jag är med i din trevliga utlottning!

Jag hade turen att blir både farmor och mormor samma år och vill skämma bort de små liven, så en speldosa skulle komma till användning när barnbarnen är på besök. Tycker dessutom att den är dekorativ.

Min käraste ägodel som barn var nog min röda pulka. Jag är uppvuxen i Sälen och nästan född på en pulka...

Min epost är jenny-janne@hotmail.com
Jag har tipsat om tävlingen på min blogg
http://mrsjanne.blogg.se/?tmp=846510

 
Ingen bild

Emelie

27 mars 2014 16:56

Hej!
Jag älskar speldosor och skulle behålla den till mitt kommande barn. När jag var baby hade mamma hängt en spelande mobil ovanför sängen tillsammans med stimulerande bilder på sängspjälorna att ligga och studera. På sängkanten när jag skulle sova hängde en speldosa med annan melodi än den i taket.

Jag tillhör " My little pony" epoken och med hästarna i härliga färger kunde jag leka hur länge som helst och glömma bort allt omkring mig.

Med vänlig hälsning
Emelie
mimma82@spray.se

 
Ingen bild

Johanna

27 mars 2014 23:02

Jag kommer inte ge den till ett barn, jag kommer skänka den till mitt jobb, jobbar som undersköterska på ett boende där det bor flertalet dementa, tror att en speldosa kanske kan vara ett bra redskap att hjälpa dom finna ro en orolig dag.

Min favoritsak när jag var liten var en stor gosehund, en st Bernard som fortfarande finns kvar, han hade det fantasifulla namnet Båtsman, han har hängt med i snart 36år, fick honom när jag var 1.

Mail: janna_jamtland@hotmail.com

 
Ingen bild

Annette

28 mars 2014 12:04

Jag skulle vilja ge denna underbara speldosa till min syster och hennes första barn som kommer i Augusti. Ser så fram emot ett litet syskonbarn och min son Vidars första kusin :-)

Min favoritleksak när jag var liten var nog ett lektält i form av ett hus men som konstigt nog kallades skogen. Minns att vi hade det i många år och vi hade väldigt roligt i det

/ Annette
avm.nilsson@gmail.com

 
Petra Christensen

Petra Christensen

28 mars 2014 14:02

Oj, klart att man måste vara med, den var ju ursöt!
Vår lille Frej skulle fullkomligt älska den om han fick den!
Min käraste ägodel som barn var nallen "Björnen" som fått så mycket gos att han tappat både ludd och stoppning, men ändå bekyddar och älskar vår lilla ettåring den som hans och har tagit över ansvaret. Det är så härligt att se när gamla saker spiller över i nästa generation.

Jag har lagt en länk till tävlingen på min blogg petrasutmaningar.blogg.se under rubriken "Dagens Lucköppning, Fullkomligt Kaos och en Varm Snögubbe"

Hälsningar
Petra Christensen
gnuttisen@hotmail.com
petrasutmaningar.blogg.se

http://petrasutmaningar.blogg.se

 
Ingen bild

Rebecca

28 mars 2014 19:24

Vill så gärna vinna denna underbara speldosa. Skulle bli en perfekt present till min älskade lille brorsson <3

Min käraste ägodel när jag var liten var/är en nalle i form av en älg som jag fick av min pappa. Han heter Torstens och fick hänga med över allt. Plockade fram honom häromdagen och han blev genast accepterad av pyret, även om han satt på hans stol ;)

Mina mail: reebook01@hotmail.com

 
Ingen bild

MAria P

28 mars 2014 22:00

jag skulle ge den till min son som just nu vilar i min mage!
Jag älskade min nallegris!

 
Jenny Sjöberg

Jenny Sjöberg

29 mars 2014 22:00

Speldosan skulle bli en välkommen till världen gåva till vårt efterlängtade pyre. I magen ligger vår bebis och speldosan skulle bli en jättefin present.
Vår son har en speldosa och det skulle vara roligt om den här bebisen också kunde få en.

Jag var tokig i gosedjur när jag var liten och hade massor. Men favoriten var Ludde, en old english sheepdog. Han sov alltid med mig i sängen och följde med mig om jag sov borta. Om dagarna lekte vi. Många av gosedjuren skänkte jag senare bort till barnhem i Baltikum, men Ludde kunde jag inte släppa så han finns kvar här än.
Men sonen får inte leka med honom, han kanske kan bli för hårdhänt med Ludde. För någonstans i mig lever det kvar från barndomen - Ludde kan ju ha känslor...

http://jennyjon.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards