Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 9 april 2009

I'm back

Av Anna - 9 april 2009 06:09

Nu är jag tillbaks i civilisationen igen efter en riktigt avkopplande semester i fjällvärlden. Det har varit så skönt att vara borta och få ha tankarna på annat.


Fjälltrippen har bjudit på det mesta; blåst, moln, strålande sol, skidturer, isklättring, randonnétur, trevligt sällskap, boende på fjällstation, fjällstuga, tält, fantastiskt god mat óch mysiga uteluncher. Jag började äventyret med en 5 dagars tur tillsammans med friluftslivsgänget. Vi skidade Kebnekaise-Singi-Sälka- Nallo-Sälka-Singi-Keb. Vädret var omväxlande och vi bodde både i fjällstuga och i tält. Dessvärre blev jag förkyld med feber, så det blev skoter hem från Singi sista dagen. På lördagen vinkade jag farväl till friluftslivsgänget men på eftermiddagen kom STiL upp. Nu väntade några härliga dagar på Kebne med strålande sol och fantastiskt goda middagar. Vad sägs om renytterfilé. J och hans kusin och min syster var några som var med upp och det var riktigt roligt att träffa dem igen.


Nu ska jag njuta av lite påskledighet innan det är dags att köra hårt med examensarbetet igen.



 
 
Mita

Mita

9 april 2009 07:00

Vad läckert det låter, väntar med spänning på lite vackra bilder från norr..

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Sandysretro

Sandysretro

9 april 2009 08:12

Det där låter ju inte alls som en bra semester! Man blir ju inte ett dugg avundsjuk ;) Synd bara att du blev sjuk!

Tack för komplimangen! =) Kul att höra. Jag vet ännu inte om jag ska spela i år, har spelat tidigare år, som jag nog sagt innan.. Det beror sej på lite om man får tag på ett bra gäng som också vill med =)

http://sandysretro.blogspot.com

 
Sofia

Sofia

9 april 2009 08:37

Hej, och välkommen hem igen!
Hoppas resan varit bra, synd bara att du blev förkyld.

Kram Sofia

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
MiaMaria

MiaMaria

9 april 2009 08:58

Hej Anna!

Tack för titten....

Läste om ert stora projekt...låter härligt och vilket vackert HUS!!!!!!!!

HA´det så gott i PÅSK!
MiaMaria

http://www.vitthusmedvitaknutar.blogspot.com

 
karina

karina

9 april 2009 09:54

Du e så snäll Anna. Tittar faktiskt in till dig lite då å då. Avundas eran produktivitet :) Kram Karina... ja å gla påsk du mä!

http://trasseltofs.blogspot.com

 
Zinkis

Zinkis

9 april 2009 09:55

Heeeeeeej!!!!

Å tack så himmelens mycket för kommentaren hos mig!!!!
Du, öppnar ni pensiontat till sommaren, jag har alltid velat till Gotland, för jag har aldrig varit där!!
Men var ligger Rone...det hette så va? Ligger det någostans vid Visby eller är det långt därifrån?

Jag ska gå in å kolla den sidan sedan om pensionatet! Intressant!!!


Kram på dig!

http://www.zinkbaljan.blogspot.com

 
Ingen bild

Marie

9 april 2009 10:11

Låter helt underbart men så synd att du blev sjuk. Jag följer dig numera lite i det dolda eftersom jag fick stänga ner min hundblogg pga förföljelse. Men jag är här och jag är här ofta för jag tycker ditt äventyr på Gotland är så spännande!

Önskar dig en Trevlig Påsk!
Marie

 
Lotta

Lotta

9 april 2009 15:45

Så roligt att kika in här och vad spännande att få följa ert hus, för jag kikar gärna in här igen.
glad påsk!
Lotta

http://drommevit.blogspot.com

 
I vårt lilla hus/Helena

I vårt lilla hus/Helena

9 april 2009 23:18

Nä men himmel vilka härliga bilder du visar =)

Va kul att du vill vara med och tävla om en skål från Greengate =)

Ha en fin påskhelg! Kramar H

http://ivartlillahus.blogspot.com

 
Anna

Anna

9 april 2009 23:51

Hej!Vilka härliga bilder!det ser lite kallt ut men så länge solen är med så är det alltid härligt!ha en riktigt bra påskhelg!kram Anna

http://smultronlycka.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards