Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Direktlänk till inlägg 27 april 2009

Dronning Ingrid, smultron och rabarber

Av Anna - 27 april 2009 15:06

Nu har jag äntligen beställt mina pelargoner. Det tulpanblommande var tyvärr så slut så det blev två varianter av rosenknoppspelargoner. En i vitt som kallas Kronsprinsessan Mary och en variant i rött som kallas Rosebud. Jag kunde inte låta bli att beställa den danska varianten av vår Mårbacka som kallas Dronning Ingrid. Jag blev dock lovad att de skicka med Emma från Bengtsbo om det fanns nån planta kvar på lagret.


Riktigt kallt här uppe i norr igen nu. Burr! Fast å ena sidan är det bra för då kan jag ägna kvällen åt att skriva klart dokumentet till Miljö och hälsa. Ska komplettera med några rutiner för kundklagomål, samt beskriva vår sopsortering.


Vi har förresten ändrat oss om kylvitrinen. Det blir en drickakyl istället. Har satt in en annons i Gotlands annonsblad och hoppas på respons. Tidigare har responensen där var väldigt bra.


Passade på att beställa lite smultronplantor med. Skulle gärna ha lite rabarber också men jag antar att man måste ta från nån annan planta då? Nån som vet?

 
 
Lena

Lena

27 april 2009 18:06

Aha!!!
Gör du fortfarande smycken?

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Ingen bild

karola

27 april 2009 18:28

Pelargoner ja dom är ju fina...men värst är det med övervintringen....min lilla ser ut som en stam med en stackars blomma på toppen...hm

 
Sara

Sara

27 april 2009 20:32

http://www.tradera.com/Rabarber-planta-auktion_90054115

Kolla på tradera.. där finns rabarberplantor billigt.. kan kanske vara en ide?!

http://koftan.bloggagratis.se

 
Ann

Ann

27 april 2009 20:38

Lycka till med dina pelargoner(:
Kram Ann

http://ann.bloggagratis.se

 
Sara

Sara

27 april 2009 21:03

Har inte smakat den än, men jag är bra sugen.. återkommer med smakbetyg helt enkelt.. :)

http://koftan.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

27 april 2009 22:00

Vad jag längtar till smultronen kommer..mums!
Rabarber är inte illa det heller. Vi har tagit bort våra men nu vill jag plantera nya på ett annat ställe. Tänk vad man kan ångra sig!

Ha en fin kväll
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Sara

Sara

28 april 2009 08:27

Underbart med pelargoner, mina ställde jag ut lite för tidigt så vissa är inte så pigga tyvärr.

Jag är så glad har fått inbjudan till min kusin på Gotland som ska gifta sig i september. Är det långt till er från Roma?

http://storakil4.blogg.se

 
Jill

Jill

28 april 2009 09:34

Härligt med pelargoner. Mina har inte fått komma upp ännu efter vintervilan, för det finns helt enkelt ingen plats att ställa dem i vår kaoslägenhet... Men snart så (hoppas jag iaf).

Hoppas du har en fin tisdag!

http://fyrarumochkok.blogg.se

 
Nadja

Nadja

28 april 2009 12:39

Åh man blir riktigt fikasugen av att se alla goda bakverk!
Tack för den fina kommentaren på min blogg!
Spännande projekt ni står inför!

Kommer kika in till dig lite då och då!
Kram och ha det så bra i det fina vårvädret!
Nadja

http://skrallungarochskargardsliv.blogspot.com

 
Mita

Mita

28 april 2009 21:44

Du har något att hämta hos mig!

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

28 april 2009 22:53

Nu är jag hemma igen, och om du vill kan du strax läsa lite om mitt äventyr på min blogg.

Jag har några mårbacka som jag tycker jätemycket om (tantvarning kanske)
;)

Kram Sofia

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 juni 2017 11:13


Jag har sagt det förr men rabarber är bland det godaste jag vet. Syrlig, späd och alldeles sagolik. För något år sedan testa jag att göra egen fläderchampagne. Härligt bubblig och lite alkoholhaltig dryck som är perfekt en sommarkväll. Nu har jag tes...

Av Anna - 24 september 2016 19:17


Nikkaluoktasoppa-den lilla lappländska byn som också kallas porten till fjällvärlden har gett namn åt en gudomligt god och lättlagad soppa. Köttfärs, purjolök, vitkål och morötter i en mustig buljong med smak av dijonsenap och tomat. Perfekt nu när h...

Av Anna - 23 september 2016 21:01


Jag vet egentligen inte när det började men under hösten 2015 kände jag mig allt tröttare och tröttare. I början av december hade jag konstant värk i kroppen och hugg i hjärtat flera gånger om dagen. Elmer sov sällan på nätterna och chansen till åter...

Av Anna - 19 september 2016 19:47


Bloggen var under många år min stora energipåfyllare. Här fick jag dela med mig av pyssel, inredningsidéer och inspireras av likasinnande. Sen kom Elmer och mitt i den kris som då pågick glömde jag bort det som jag mådde bra av. Nu ger jag det en ny ...

Av Anna - 20 mars 2016 10:52


Idag är det nästan på pricken ett år sedan den där grå marsdagen.. Dagen då vi satt nere i det sterila mottagningsrummet på lasarettet och mottog beskedet om vårt livsöde. På sätt och vis var vi förberedda på vad som komma skulle... Efter nästan 8 må...

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards