Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg under juli 2009

Av Anna - 17 juli 2009 17:19

Hittade ett par otroligt vackra stockrosor i vår trädgård idag. Rosor är verkligen en underbar blomma.


Även mina pelargonersticklingar har börjat blomma nu. Först ut var den vita rosensknoppspelargonen, sen kom den röda och nu idag slog Dronning Ingrid ut!

Av Anna - 16 juli 2009 17:01

Jag efterlyser fler kunder till vårt  café. Tycker det är riktigt roligt när det kommer folk. Häromdagen hade vi glatt gäng här som intog sitt födelsedagsfika hos oss. Fantastiskt kul att de ville göra det hos oss.


Vägverket fortsätter att envisas med att ta ner våra skyltar, vilket gör det ännu svårare för folket att hitta hit. På lördag är det Ronehamnsdagen här i socken och då tänkte jag dela ut flyers där men erbjuds kaffe om man köper fikabröd till. Vad tror ni om det?


Jag har drabbats av lite norrlandslängtan men den ska snart stillas. Vi ska nämligen på bröllop i Kiruna i mitten på september och då tänkte vi passa på att vara någon dag i Abisko också. Hade världens tur när jag skulle boka biljetter. Hittade tågresa för 97kr. Det är ju helt otroligt att man kan åka 150mil för den summan. Så nu kan vi verkligen unna oss nån natt i Abisko!



Av Anna - 13 juli 2009 12:01

På eftermiddag igår fick vi ett oväntat men väldigt roligt besök. Det var Caroline med bloggen http://gotlandsliv.blogspot.com som kikade förbi. Väldigt trevligt! Vi har följt varandras bloggar ett tag nu, så det känns som om man känner varandra trots att vi aldrig träffats tidigare. En väldigt märklig känsla.


Igårkväll var jag också och hämta några vänner som kommit ner för att hälsa på några dagar. Imorgon är tanken att vi ska åka ner till Hoburgen och sen avsluta kvällen med musikafton på Folkeryds i Burgsvik!


Lev väl!

Av Anna - 12 juli 2009 11:29

Idag blir det fullt hus nere i uthyrningen och det känns väldigt skönt! Nu kan vi äntligen få ägna oss åt vårt eget boende. Hela våren har vi haft fullt upp med caféansökning, inköp av prylar till uthyrningen, målning, byggnande av diskrum, städning, installationer av duschkabiner och en massa annat. Tiden har inte riktigt funnits för att ägna oss åt vårt eget boende. Ända fram tills nu har vi bott inne i det gamla lärarrummet som bara är på 15kvm. Nu ska vi äntligen börja flytta upp på övervåningen.


Det går fortfarande lite segt med caféet! Igår hade jag bara två gäster och de kom inte förrens vid kvart i fem. Jag hoppas på bättring!


Må gott!

Av Anna - 10 juli 2009 16:28

Hade en hel del gäster i förmiddags och tänkte att jag skulle baka lite mer solroskakor efter lunch. Men det blev bara pannkaka av allt. Deg blev alldeles för lös och kakorna rann ut över plåten och ugnen. Så det kan gå ibland :)


Men flädersaften blev mycket bra! Fantastiskt god om jag får säga det själv! Har tappat upp den på flaskor idag.


Nu ska jag snart stänga caféet och gå ner i längen och städa och fixa med det sista. Inatt kommer nya gäster och på söndag blir det fullt hus!


Må gott!

Av Anna - 9 juli 2009 19:35

Igår var det försäljningsrekord i caféet, riktigt skoj! Idag har det dock varit en lugn dag återigen. Vädret visar sig inte från sin bästa sida här på ön. Det regnar och blåser. Jag hoppas på bättre väder till nästa vecka för då blir det fullt hus här. Alla våra rum är bokade.


Efter caféstängningen vid 17 har det städats så det står härliga till. Det känns som om det aldrig tar slut. Fönster ska tvättas, lister torkas, köksfläktar rengöras, golv dammsugas och moppas, handfat torkas och en hel massa annat. Tur att vi haft lite hjälp av en vän till mig och J:s kusin som varit här i några dagar nu. Ska bli skönt att snart bli helt klara där nere så att vi kan ägna oss vårt eget boendet.


Må gott!

Av Anna - 8 juli 2009 09:35

Igår hade vi inga kunder alls i caféet och en av förklarningarna kan vara att vi uppdagade att vägverket plockat ner alla våra skyltar. Tack för det vägverket!

Av Anna - 6 juli 2009 17:43

Nu är vädret sämre här på ön och det märktes igår. Då hade jag nämligen över 25 besökare i caféet. Väldigt roligt även om det vart lite stressigt och det jag plockat fram tog slut.


Idag har jag varit inne i Visby på anställningsintervju, så J och hans kusin fick sköta caféet. Det gick bra för de hade bara två kunder.


Igår kom också våra första gäster hit. De tyckte att boendet var trevligt men ha mycket synpunkter på annat.


Må gott!

Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards