Husprojektet-Från folkskola till drömboende

Alla inlägg den 3 december 2012

Av Anna - 3 december 2012 22:24


Vintermånaden december har kommit till vår ö med snö och kyla. Citrusfrukter, rotfrukter och julens kryddor får influera denna månadsmeny. Hoppas ni hittar lite inspiration.


Vegetarisk månadsmeny för december

Paprikapaj med sallad

Mangochutneygryta med ris

Rotfruktsoppa med hembakt foccacia

Tofuwook

Cowboygryta

Vegetariska morotsbiffar i pitabröd med sallad och tsatsiki

Kikärtsgryta med äpple och tranbär

Panerad brysselkål med potatismos och kantarellsås

Bönburgare med julig coleslaw

Vintergryta med rotfrukter

Ugnsbakade sötpotatishalvor med chutneyyoughurt och smörfräst bladspenat

Olivpasta

Morots- och linssoppa med apelsin

Ratatouille

Grönsaker i curry


Av Anna - 3 december 2012 08:49

 

Tävlingen är avslutad! Stort grattis till Lotta med bloggen Min plats i solen! Tekalendern är på väg till dig!

 

Jag har några tekalendrar över och tänkte därför ge er chans att vinna en alldeles egen. Visserligen är vi ju redan inne i december men jag lägger den på lådan på onsdag och ni kan njuta av 19 dagar med härliga teer innan jul! Det är alltså en kort tävling så skynda att tävla!

För att vara med vill jag att du bidrar med ditt bästa jultips och länkar du med bild får du en extra chans!


Välkommen att delta!



Vill du beställa en kalender till dig själv så rear jag ut de sista. 150kr inkl porto eller 120kr om du köper direkt av mig


Presentation

Hej! 

 

Roligt att du hittat hit! Här blandas vardagsliv, pyssel och renovering av vår gamla skola samt tankarna om att leva med ett svårt sjukt barn!

Välkommen!

Vill du synas här?

Vill du kanske sponsra en bloggtävling, synas på min blogg eller bara komma i kontakt med mig så maila på anna@aguesthousegotland.com

A Guesthouse Gotland

    
  

Sommartid driver vi ett mysigt, personligt och rofyllt guesthouse i vår vackra skola! Välkommen att kika in på A Guesthouse Gotland  

Bloglovin

bloglovin

Jag är medlem i Inspirationsfabriken

 

Besöksstatistik

Fina inredningsprylar

Beauty 250x360

Bloggar jag gillar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Filmklipp från vårat hem

  Klicka HÄR

Länkar

RSS

Zalando

Matbloggstoppen
Matbloggstoppen

Skapa flashcards